• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • gladhannapanna

Vi sitter och filar på själva formuleringen i inbjudan om kvällarna. Sambon är mer petig än jag... Typsnitt är en annan diskussion vi för hemma. Vi kommer att göra våra inbjudningskort i flera steg så det är nog dags att börja pyssla lite. Det tar ju sin lilla tid och man ska dessutom hitta en tid med väninnan som ska hjälpa till! *s* Vi har insett att det är dags att kolla lite efter cateringfirma nu. Dessutom hade vi vår första "minikris" med min mamma i söndags. Hon känner sig åsidosatt. *suckar* Det blev till att åka dit och visa hur långt(kort) vi kommit med planeringen och ge henne några saker att ansvara för. En balansgång på drygt sex månader, alltid trampar man någon på tårna!

• Kåpe

ack dessa föräldrar! Vet inte hur gamla ni andra är, men vi är ganska unga (21 o 23) och då känns det som om mina föräldrar tror att de vet allt bättre hur man gör och inte. "nä, så kan man inte göra" "så gör man inte". men det var ett tag sen de gifte sig, tiderna har förändrats.
    Jag var noga med att det var VI, jag och min fästman, som skickade ut inbjudningarna, men att man svarar, osa, till våra föräldrar. Detta kunde de inte förstå! Nu har jag dock visat dem en gammal inbjudan där det var så, så nu har de gett med sig :)

gladhannapanna: känner sig din mamma åsidosatt? det är väl inte hon som ska gifta sig? det är ju er dag och ni som bestämmer... Men jag håller med dig, det känns jobbigt att det är så lång tid kvar, kommer bli många sammandrabbningar med föräldrarna. suck...

• maria b

Hej alla 20/8 brudar...
    Jag får höra ofta hur många det är som ska gifta sig just denna dagen hihih men det försvårar allt med bokning av musik och fotograf osv.....
    Vi ska börja klura på inbjudningarna och räknar med att de skickas ut i slutet av feb då jag vet att många planerar sin sem i mars. ALLA gäster har resväg inkl oss.
    Annars har vi kyrka och lokal bokad och det är det enda. Kram

• gladhannapanna

Kåpe:
    Vi är båda över trettio så vi tycker att det är självklart att vi fixar det mesta själva. Grejen är att mamma ÄLSKAR att ställa till med fest. Vi har haft otaliga stora fester i hyrda lokaler under åren. Det är svårt för henne att inte få styra och ställa och ha kontroll. Sambon är rädd för att hon ska dra iväg och bestämma allt, jag hade gärna låtit henne ha en större del i planerandet... Hur som, efter krisen så har vi pratat ut och sambon sa som det var och mamma sa att han självklart kan säga ifrån om hon drar iväg. Just nu är allt bra på alla håll iaf

• Rackarn
    Tjenamors! Här är en till som slår till den 20/8

Vi har bokat festlokal, boende för alla gäster (allt på en Herrgård), kyrka och liveband. Ska träffa kocken nästa vecka och kolla menyn. På tisdag kommer några av mina kompisar och hjälper mig med vår inbjudan. Känns som om man är på "banan" Har fastnat för en Edenklänning, dem finns inte i Sverige vad jag kan förstå men via nätet. Dessutom har Lavender den så man kanske ska prova att beställa den hos henne
  • mmmajzannn

Nu är jag klar med ALLA inbjudningskorten=))) Tjohoooo! Nu ska jag bara lämna dom till min kära vän som ska skriva i dom=) Jag = Lycklig=)

• annizzen

Nu börjar det röra på sig! Fotografen bokad, klänningen betälld, hår och smink fixat (Make Up Institute, kommer hem till mig för 2000 kr), kyrksång ordnad, catering kontaktad, håller på och gör egna inbjudningskort... känns superkul att ha kommit igång på riktigt. Ska snart ut och visa kyrkan (österhaninge) för min blivande för han har aldrig varit där, ska kolla festlokalen då också...är såååå glad!

• visinge

Här är en TILL som ska gifta sig den 20 augusti. Vi ska ha vigsel och bröllopsfest på Såstaholm med början 15.30. Vi håller på och planerar inbjudan som vi ska skicka ut i mars/april. Dom flesta vet vilket datum vi ska gifta oss...och det är några släktingar i Tyskland som ska förberedas.
    Vi ska träffa prästen i slutet av mars och hovmästaren i mitten av mars för att klura på menyer m m .
    SKOJ !
    Hur många av 20 augusti brudar kommer på BT träff den 9 feb?

• lillsmurf

Visinge - jag kommer!! Jag räknar mig faktiskt till 20/8-05 tråden, även om jag gifter mig den 19/8-05, skulle inte bli så många om vi som gifter oss den 19 skapar oss en egen tråd!

Jag är väl den enda som gifter mig en fredag!!

• visinge

Lillsmurf: klart du får vara med i 20 augusti tråden, kan tänka mig att det inte är många som gifter sig en fredag...men helt ovanligt kan det ju inte vara.
    Funderar på att skapa en 20 aug Stockholms tråd......

Svar på tråden 20/8 -05