• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • Magnus flikka

Kåpe
    Egentligen tror jag inte att man behöver boka bröllopsnatten så tidigt, om man inte vill ha en alldeles speciell svit på ett alldeles speciellt hotell...

• Kåpe

OK. Bra att veta. vi är glada så länge det är ett hotell och att man kan beställa frukost till rummet eller nåt annat mysigt.

• mmmajzannn

Svar till Kåpe: Jag blir så less ibland att sitta och titta på bröllops-sidor, men det går över lika fort igen=)))
    Jag har inte fixat klänning än, har inte riktigt bestämt hurdan jag vill ha,....! Men jag har ju tid på mig,..!

• Kåpe

jo. man blir trött på att surfa på sidor när man aldrig får nån insporation.. när man har sett alla sidor hundra gånger liksom...
    ska ni i den här tråden sy, hyra eller köpa klänning?

• linalus

Hej! Gifter oss också 20/8-05! Har bokat kyrka, hotell, fotograf, festlokal. Så smått börjat fundera på trycksaker(det är en djungel!!)och beställt klänning från china-ekt! Ingen vet att vi skall gifta oss, det blir en överraskning när inbjudningarna går ut. Skall bli intressant att höra folks reaktioner *fniss*

• Brud aug 2005

Jag har hyrt klänning. Tycker att det är ok. Det kostar så pass mycket att köpa, och jag kan ju bara ha den 1 dag!!!! Så då känner jag att det är mer värt att lägga dessa tusenlappar på tex ringen som man har resten av livet!!!!

• Brud aug 2005

Glömde ju förresten att berätta: vi var och bokade vår bröllopsresa i helgen :) Så nu har jag ytterligare en sak att längta efter :)

• Baby_Jane

Hej där alla Augusti brudar!

Här har ni en till som har bokat kyrka för vigsel den 20/8-05 =))
    Vi har kommit soppas långt att kyrkan är bokad. Värdpar är tillfrågat & har accepterat, brudtärna & best man likaså. Resten blir att ta tag i efter helgerna. Men det ska bli underbart, vi längtar både jag och min fästman *lycklig* Färgtema är också bestämt förresten, koboltblå (djup blå färg) och blodrött...Dramatiskt va? *skrattar*

• gladhannapanna

En arbetskamrat är utbildad skräddare så hon ska sy min klänning. Kostar nog ungefär lika mkt som att köpa eller hyra, men det blir ju en som blir som jag vill ha den. (enkel) Vi ska också ta tag i fotograf och cateringfirma efter helgerna.

• Miss N

Har bokat lokal (en fästning) där både vigsel och fest ska äga rum. Tärna, bestman och värdinnor är tillfrågade. Det var allt som är klart. Har funderat på färgtema (champagne och grönt)men det beror ju lite på klänningen. Vi har kompisar som troligen kommer att spela och sjunga men de är inte officiellt tillfrågade än. Ska troligen köpa klänning. Var så ledsen på min studentbal (för många år sedan) då min hyrda klänning var i så dåligt skick.

Svar på tråden 20/8 -05