• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • gladhannapanna

Brud aug 2005
    Oj vad långt ni har kommit! Men jag håller med dig, det är skönt att vara ute i god tid. Vi pratar bröllop en del, men det kan gå några dagar mellan gångerna. Det är också skönt att livet rullar på som vanligt. Våra famljer tycker att vi är ute i alldeles för god tid, men de är ju glada för vår skull och kommer att hjälpa till med både det ena och det andra!

• Brud aug 2005

gladhannapanna,
    Ja, visst är det vissa som tycker att man är ute långt i förväg!!! Men det är nog för att de inte förstår hur viktigt det är att boka upp vissa personer så att man verkligen får den stylist man vill ha, den kyrka man vill ha osv...

Ja, vi pratar också ibland, men det kan gå veckor ibland utan att vi nämner det speciellt. Sen ibland är det väldigt intensivt.

I vilken stad ska du gifta dig?

• gladhannapanna

Vi gifter oss i Göteborg och kommer att ha festen ett par mil utanför, i Lerum. Du då? Vi är lyckligt lottade, har många släktingar och vänner med användbara arbeten och talanger. Musiker, solist, maskör (hår och smink, hästkusk osv osv.

• Brud aug 2005

Vi ska gifta oss lite utanför Västerås och ha festen i en lokal ca 400m från kyrkan.
    Tyvärr så har vi inte så många släktingar att utnyttja :) Men solisten i kyrkan är ju släkt, men det är det enda!

Vad härligt, ska ni åka häst och vagn!!!! Vi vet inte vad vi ska ha för transport, skulle vilja ha en riktig streched limo eller en rolls royce....men det kostar ju en del!

Glömde ju en ganska viktig sak...vi har ju köpt min alliansring redan också :)

• gladhannapanna

Vi har inte börjat kolla ring än, inte mer än att jag provade lite när vi valde förlovningsringar. Har en vän som är silversmed som kanske ska göra en i vitguld, men vi har inget bestämt än.

• Kåpe

hallå? vi ska också gifta oss denna dag. Vi har inte gjort nånting knappt än.. inte bokat kyrka eller nåt. Bara bestämt och planerat lite i huvet liksom..
    Min blivande tycker det är lite "läskigt" att ringa sin far och säga hur det är.. det är nämligen han som ska viga oss (har vi tänkt)
    är vi alldeles för sent ute med allt? hjälp!

• gladhannapanna

Kåpe:
    Jag tror inte alls att ni är sent ute, det är nog vi andra som är tidigt ute! Båda mina systrar är gifta och de retar oss en del för vår framförhållning!!! Det beror ju på hur bestämd man är på att någonting måste vara på ett visst sätt eller en viss plats som gör att man måste boka i god tid. Jag har pratat lite med fotografer och fått rådet att boka efter nyår.

• Kåpe

ok. vilken tur...
    Sen är det nog inga större problem heller eftersom vi ska försöka fixa det mesta på privat väg så att säga. Inte boka "riktig" fotograf eller florist och sånt. Det mesta kommer ske av kontakter..

• gladhannapanna

Kontakter är bra! Har en del själv som ska utnyttjas!!!

• Jäännie

Här är en till som ska gifta sig just den 20 augusti. Har stött på lite omtumlande problem. Har nämligen hittat den perfekta lokalen och bokat den (en gammal rundloge) men nu känns kyrkan lite "fel". Så vi funderar på att gifta oss ute nu istället men det är ju lite riskabelt.. samtidigt som man vill ha det där lite andaktiga som det blir i en kyrka... hmm hmm

Tjaa sen har vi inte gjort så mycket, tänkte informera närmsta släkten till jul så det där med utnyttja kontakter har inte riktigt kommit igång.

Svar på tråden 20/8 -05