• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • gladhannapanna

flyttar upp....

• gladhannapanna

flyttar upp igen...

• lillsmurf

Vi skulle ha gift oss den 20 augusti, men festlokalen vi ville ha var inte ledig då så vi tog den 19 augusti istället, varför har ni valt just den 20 augusti? Vi har inte valt den 19 av någon speciell anledning, kände bara att vi ville gifta oss i slutet av sommaren när det är som stört chans för "stabilt" sommarväder? Iaf om man ser tillbaka på de närmsta sommrarna!

• gladhannapanna

Vi valde 20:e för att vi ville ha en lördag och tycker att det är lagom att gifta sig i augusti/september.

• snartsmal

Vi ska gifta oss 13:e därför att det är den finaste tiden på året( enligt mig )Vi bor på landet och det är så vackert när sädes fälten blir mogna! Därför ska vi ha lite skörde tema på vårt bröllop, solrosor, havre. Ska ni ha något tema eller färg tema?

• lillsmurf

Nja enda temat vi ska ha blir nog ett färgtema, olika nyanser av grönt, vitt och silver!

Snartsmal - gifter ni er på "landet" också och har festen "ute" bland sädesfälten, eller kör ni bara på temat?

• gladhannapanna

Vi har inte diskuterat tema än. Vet inte om vi kommer att ha något överhuvudtaget. Är så mycket annat som måste tänkas igenom. Men vi kanske får en temaidé så småningom!

• snartsmal

Vår första idè var att ha logdans men har inte lyckats hitta någon bra loge, det måste ju finnas rinnande vatten och toalett . men eftersom vi bor på "landsbyggden" finns det sädesfält bakom varje husknut,nästan!

• snartsmal

Nu måste vi kanske byta datum till 20/8!! Vi är ganska inbitna speedway fantaster och nu visar det sig att VM tävlingen ska köras i Målilla bara 3 mil här i från 13:e och det vill INGEN i vårt sällskap missa! Men för en sak kan jag skuta på bröllopet en vecka!

• Bröllopstokiig

Jag ska gifta mig den 20 augusti (som kanske märks av mitt nick). Vi har bokat kyrka, lokal, solist i kyrkan (m2b kusin)Tärna och bestman tillfrågade, värdpar utsedda. Hår o makeupp bokat (frisören o stylisten kommer hem och fixar oss!). Catering utvald men ej bokad, fotograf utvald men ej bokad.

Vi har valt lila och silver som tema. Så vi har gjort en "prototyp" av inbjudningskorten.

Inbjudningslistan är under planering.

Klänningen är bokad, tiara och handväska inköpt. Även underkläder (till mig) är köpta.

Det låter verkligen som om vi har kommit hur långt som helst...men det känns bara bra...skönt att slippa stressa sen...

Svar på tråden 20/8 -05