• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • linalus

Var på bröllop i fredags, och gissa om man blir sugen! De var så gulliga, och helt plötsligt känns det som om det är hundra år tills den 20/8.....
    Suck vad det är svärt att bärga sig, framförallt eftersom INGEN vet nåt om våra planer.. Vi bestämde oss i november, och det är ju bara två mån. sedan, men det känns som jag har hållt tyst i 1 år.
    Längtar....

• gladhannapanna

Sju månader känns inte så jättelångt! Visst är en hel del redan bestämt, men alla detaljer som ska tänkas igenom!!!!! Ska hämta materialet till inbjudningarna i dagarna. Vill ha god tid på mig att tillverka dem!

• Grytan

Ingen vet om att vi ska gifta oss heller... men det är svårt att hålla tyst emellanåt. Speciellt när nära och kära frågar om det är ngt Bröllop på gång.

Men vi vet inte riktigt när vi borde skicka ut inbjudningarna. Jag skulle kunna tänka mig göra det i mars, medan min blivande vill vänta till maj...

linalus: När ska Ni släppa nyheten?

//. grytan

• gladhannapanna

Vi skickar våra inbjudningskort i mars/april. MEst för att vi har många långväga gäster som behöver möjligheter att planera semestrar osv. Enligt etiketten är det alldeles för tidigt, men man gör väl som man vill?!

• Kåpe

vi ska också skicka ut våra i april. Det kanske är tidigt med tanke på att ganska många vet om det redan men men... så har man det ur världen sen ;)

• iiika

Linalus och Grytan!
    Har precis samma grej som ni - alltså att allting är superhemligt och ingen vet någonting! Håller med om att det är såå svårt att inte säga nåt ibland - vi bestämde det i somras och har hållit tyst sen dess! Men snart ska föräldrarna få veta...
    Vi ska skicka ut inbjudningarna i mitten på mars - visst, det är kanske tidigt, men det är ju roligare om man kan överraska alla än att man råkar försäga sig längre fram. Sen är det lite andra faktorer också som gör att vi vill skicka ut tidigt.
    Ska bli SÅÅÅ spännande allting! Mindre än 7 månader kvar nu!!!

• mmmajzannn

Igår så fick jag mitt paket med min tiara och två näbbklänningar=) Jösses vad fint allt det var=) Jag är såååå lycklig just nu=)

• iiika

En liten fråga - har ni bokat frisör för bruduppsättning än? Och vad får ni i så fall betala för det?
    Håller på att bestämma mig just nu, men tycker att det verkar skilja sig åt ganska mycket vad gäller priser...

• linalus

Grytan: Vi skickar ut inbjudningarna i slutet på april! Vågar inte vänta längre med tanke på folks "sommarplanering".

• Kåpe

jag har bokat håruppsättning, det kommer kosta runt 1000 har jag för mig. Men eftersom jag inte ska ha så mkt frisyr utan ganska mkt hängande och en slöja och krona som täcker det mesta av håret skulle det nog inte bli så dyrt..

Svar på tråden 20/8 -05