• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • gladhannapanna

Vi har legat lågt med planerandet ett tag, men kommer nog att sätta fart efter nyår.

• Jäännie

Kåpe:
    Om du anlitar en släkting eller kompis att fotografera, var tydlig med att han/hon har en uppgift hela dagen. Lista också vad ni vill ha kort på. Ett par kompisar till mig gifte sig och hade kompisfotograf och nu efteråt visar det sig att det inte blev speciellt många kort tagna... lite tråkigt eftersom det är så viktigt efteråt...

• Kåpe

ja.. det är sant att man måste vara tydlig. Sen kan det ju va kul att få "riktiga" foton tagna i studio eller nåt sånt.. om det är dåligt väder för fotografering ute. Måste man boka sånt jättelångt i förväg?

Annars har vi fixat det viktigaste, när jag ringde för att boka kyrkan sa de "oj, då är ni ute i god tid" hehe...

• gladhannapanna

Vi ska både ha en god vän som fotar under dagen och ta "riktiga" foton hos en fotograf. Jag har inte bokat, men ringt runt lite och de säger att ungefär ett halvår innan bör man boka. Men det beror ju lite på vilken tid man vill fotas, om det krockar med andra brudpar.

• mmmajzannn

Åh, vi ska åxå gifta oss den 20 aug 2005, det är min 25-års dag=) Vi har bokat kyrka och lokal! Jag har bestämt vigselring, och vilka vi ska bjuda, och menyn=) som ska bestå av en buffé=) Ungefär hur jag vill att det ska se ut är klart. Men ajg ville boka kyrkan och lokalen i tid,...så att jag sen kan ta det lite lugnt i några månader,...!

• Kåpe

ja. precis så känner jag också. Vi har bokat kyrka, lokal och tänkt ut de viktigaste posterna (tärna, marshalk och värgdrupp) igår skrev vi gästlistan.. tänk om man glömmer nån självklar... lite orolig..
    men nu kan man ta det lugnt ett tag, fast det är svårt att låta bli att planera! Det är så kul!!

• mmmajzannn

Ja, det är ju det! jag har däremot inte bestämt klännig än. så jag sitter och kikar på klänningar varje dag=))) Lite skoj är det ju, även fast jag blir sååå less, så går det över på några röda=)

• Kåpe

vad blir du less på?
    Idag fick jag min klänning.. alltså min kompis har designat den utifrån mina önskningar och nu hade hon ritat en fin bild av den! den ser inte riktigt ut som jag hade tänkt men men.. sånt får sömmerskan fixa. det är ju ett tag kvar

• Magnus flikka

Vi gifter oss också den 20 augusti nästa år! Vi gifter oss i Umeå, och har bokat festlokal än så länge. Kyrka fick vi inte boka förrän efter nyår, så påminnelsefunktionen är inställd på den 3 januari kl 08.00 för att boka just vår kyrka och tid!

Prototypen för inbjudningarna är väl typ klar, fast det är ju alltid kul att ändra lite i text och utseende då och då.

Bröllopssvit är bokad, catering har vi inte alls klart, det enda vi vet är att vi ska ha buffé.

Färgtema blir en ljus/mellangrön färg, och svartröda detaljer (rosor) . Det låter lite konstigt nu när jag skriver det, men det ser inte alls tokigt ut!

INGEN irl vet heller om vårt bröllop, förutom BT-träfftjejerna... Alla får veta det via inbjudan som går ut i april-maj!

• Kåpe

ååh. så hade jag också velat ha det. Att alla får reda på det i och med inbjudningarna. men den tanken sprack rätt fort.
    hur tidigt måste man boka hotell för bröllopsnatten? vi tänkte nog va i Borås, alltså inte världens största stad...

Svar på tråden 20/8 -05