• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • snartsmal

Hej! Vi ska gifta oss 13/8-05, åhh så spännande!! Jag har inte kommit riktigt lika långt som du. Tyvär tycker alla runt mig att det är så gott om tid, men jag vill bestämma mig nu! Hur som helst tycker jag det är underbart roligt att planera och drömma!

• Förlovad

Hej en till som ska gifta sig 20/8!!

Fotograf- bokad
    Lokal- bokad
    Hår/ Smink- bokad
    Catering- troligtvis bestämd, ej bokad
    Skor och väska till mig är köpta.

Toastmaster, tärnor, marsalk-tillfrågade
    Musiker- tillfrågade och delvis bestämda.
    Vi har även skissat på gästlista, bordsplacering och texten till inbjudningskorten.
    Gud nu när jag läser detta så inser jag att vi kommit väldigt långt. Men det är skönt så slipper man stressa sen.
    Sen är det ju säkert saker som gästlistan som kommer att ändras.
    Lycka till!

• lillsmurf

Hej hej! Gifter oss den 19 augusti nästa sommar! Kyrka, lokal är klart, mycket är klart i huvudet, det ska bara "sjösättas" så att säga!

• iiika

Hej!
    Vi ska också gifta oss den 20/8!!! Men vi har inte alls kommit lika långt i planeringen som ni andra här känner jag... Mest beroende på att ingen - verkligen ingen - känner till att vi ska gifta oss! Vi har inte förlovat oss än heller, men det blir nog snart misstänker jag! Efter det kommer vi att berätta för föräldrar etc om bröllopet och då kan vi sätta igång ordentligt med planeringen!

Men vi har i alla fall bokat lokal och kyrka, det är ju en början! Sen har vi, precis som "lillsmurf", MASSOR i huvudet! Visst är det härligt att drömma och planera, det håller jag med om "snartsmal"!

• snartsmal

Just nu sitter jag och "skissar" på mina inbjudninskort! Ja har nästan bestämt mig för att ha ett beigt papper A4 som jag bränner runt kanterna sen viker så det blir som att öppna en "port" där sitter ett vinrött papper med inbjodan på. Sen köra samma stil på övrigt papper. Vad tror ni, har ni funderat något?

• lillsmurf

Gud ja, jag har tömt Lundgrens i gamla stan på papper och annat, även panduro lär få beställa in mer material efter att jag och min fästman var där och shoppade,

snartsmal - tycker att det låter fint med brända kanter, glöm inte att köpa sånt där spray bara, annars kommer askan att färga av allt annat! Beiget och vinrött låter jätte snyggt ihop!

• lillsmurf

Man använder det till att spreja tavlor som är målat med tex kolkritor, akvarell och annat för att färgen ska skyddas och för att det inte ska färga av sig! Jag har använt det massa förrut men har helt glömt bort vad det kallas, undrar om det inte hette typ fixativ eller nåt sånt, men fråga i hoppy- eller konstnärshandeln, så vet det precis vad du menar för nåt!

• snartsmal

Tack så myckaet! Det hade jag inte en tanke på. Jag tänket " Det sotar nog inte så farligt" Men detta var ett toppen tips

• gladhannapanna

Kul att vi är så många som går i tankar och planering inför samma dag!

Svar på tråden 20/8 -05