• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • Brud aug 2005

Jag har också bokat frisör. Hon är en bröllopskonsult. Jag ska ha uppsättning med slöja och tiara, brud make-up. Min tärna ska få håret fixat (ingen uppsättning dock) och bli sminkad. Brudgum och bestman ska få lite creme...så att de blir släta och fina från raknings märken... Allt dett kostar 4900kr.... Och då kommer frisören och make-up artisten hem till mig och fixar alla.... De räknar med ca 5 timmar :)

• mmmajzannn

Och jag som har köpt papper å alla tillbehör till egna inbjudningskort så går allt åt PIIIIIIPsvängen,...!
    jag har köpt papper med kuvert för lite mer än 500,....hade blivit billigare att beställa färdiga å fina kort, för nu måste jag tillbaka till bokhandeln å köpa annat papper=(((
    Lite deprimerande är det ju,...och sen har jag köpt pärlor å tråd till servettringar, men jag ahr köpt fel ståltråd så det sket sig åxå! Ingen bra dag idag!!!

• gladhannapanna

mmmajzannn:
    Nu blir jag nervös! Vi ska hämta vårt material till inbjudningskorten idag! De har vikt själva korten på vår beställning. Hoppas att inbjudnignarna blir lika snygga som vi tänkt oss!!!

• Kåpe

har den här tråden dött??
    hur går det för era inbjudningskort. För mig går det framåt... man får nästan hejda sig för att inte bli klar alltför snabbt :)

Är det förresten nån mer än jag som drömmer var å varannan natt att bröllopet går åt skogen?? att ingenting blir som man tänkt sig. Vaknar och är skitstressad fast det är jäääättelång tid kvar? jobbigt

• linalus

Kåpe: Samma här, jag får hejda mig! Har lagt band på mig och bestämt att inte beställa trycksakerna förrän i mars!
    Förresten, hur lång leveranstid är det på sånt? Måste kolla... *ler*

• Kåpe

har ingen aning. Jag har köpt alla grejer i vanlig pappersbutik. Vi gör väldigt enkla kort så det behövdes inte beställas nåt speciellt.
    Hur ska era se ut?

• mmmajzannn

Tjohooo, allt har löst sig med inbjudningskorten, do kommer att bli fina trots allt0) Tjohooo, vad glad jag är!!

• Kåpe

va kul för dig!! lät jobbigt det där först... tur att det ordnade sig

• LillaMisan

Jag ska också gifta mig 20/8. Vi har kommit så långt att vi har bokat allt vi ska boka.
    Ska börja titta på klänningar och ringar snart. Sedan måste jag bestämma mig för vad jag vill ha för färg på min bukett.

• marjo297

Igår skulle jag ringa och dubbelkolla vår bokning av kyrkan, eftersom vi skall gifta oss ute i obygden vid mitt föräldrahem, och många kommer långväga har vi tänkt att skicka inbjudningarna ganska snart.

döm om min ilska när jag hörde att bokningen jag gjorde av kyrkan inte fanns.
    Jag var ganska nära att svära en lång ramsa, men jag hejdade mig.... det var ju kyrkans folk jag hade i luren. Som tur var fanns det en tid kvar, men vi fick skjuta fram tiden 1 timme. DEt underlättar ju inte för dom som kommer långväga.

Jag säger det bara, dubbel, eller 3-dubbelkolla. Min kompis fick fel kyrka bokad, men till rätt datum dock.

Svar på tråden 20/8 -05