• gladhannapanna

20/8 -05

Vilka fler ska gifta sig den 20/8 nästa sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bokat kyrka och lokal. Värdpar och toastmaster är tillfrågade, solist i kyrkan ordnad (bästa väninnan), likaså trumpetspelandet i kyrkan (svåger). Trensport till festlokalen för oss är fixad. Klänningstyget beställt och en kollega ska sy. Vi har funderat kring gästlista och inbjudningar. Men det känns så himla långt kvar!!!!! Hur går det för er andra?

• Svar på tråden 20/8 -05
  • mmmajzannn

Nu har jag beställt min drömklänning=) OM 5-6 v är den klar=))) TJOHOOOO!

• Kåpe

hur ser den ut? har du nån bild?

• mmmajzannn

Kåpe: Nej jag har ingen bild=((( Eller jo, jag har bild, men jag vet inte hur man lägger ut den här=((

• gladhannapanna

Igår träffade vi en cateringfirma. Verkar superbra, och väldigt prisvärt!!!! *glad*

• Kåpe

vad kostar en cateringfirma så där på ett ungefär? vi tänkte ha bekanta som fixar maten men det verkar gå lite trögt på den fronten... hoppas föräldrarna fixar det, det ligger på deras ansvar.
    Men i alla fall, vad kostar det??

• gladhannapanna

Vår firma verkar ta väldigt lite betalt, ca 30000 inkl dricka till maten, dukning, servering. Tre rätter plus fördrink. Ca 85 gäster!!!! Väntar på offerten för mer detaljer...

• Kåpe

30000 är mycket pengar för oss fattiga studenter, men det är klart, det var ju väldigt mkt som ingick då.. får snacka med föräldrarna om detta..

• gladhannapanna

Visst är 30 000 mycket pengar! Vi fick två förslag i offerten, det ena med mat dryck, servering mm. Det andra med bara leverans av maten. Det skiljer ca 15 000, men då måste man själv ordna drycken, dukning, servering och diskning. Om man då räknar om så blir det kanske en skillnad på 5-7000 och det är det värt att slippa jobba så mycket själva tycker vi och våra föräldrar. Vi jobbar båda heltid och jag har precis sålt en bostadsrätt med en rejäl vinst så vi har råd. Får dessutom pengar av föräldrarna... Annars hade vi haft en helt annan inställning!

• Jäännie

Hur mycket mat behöver man bjuda på egentligen allt som allt?

Vi har kyrkan klockan 14 och sen hade vi tänkt ha lite småtugg när folk samlas på festplatsen innan middagen. Middag antingen buffé eller trerätters och sen är frågan måste man verkligen ha tårta?!

Vi hade tänkt dessutom ha lite varmkorv och hamburgare som nattvick....

Hur tänker ni andra brudar?!

• mmmajzannn

I dag kom min dotters näbbklänning=) den är suuuuuuperfin=))

• gladhannapanna

Jäännie:
    Vi har också vigsel klockan två. Kommer att bjuda på någonting när gästerna anländer festlokalen eftersom vi själva kommer senare pga fotografen. Vi kommer att ha trerätters middag, med en "lätt" efterätt. Kort danspaus och därefter tårta med kaffe och avec. Vi har inte tänkt ha "nattamat" utan kommer att ha lite frukt, godis mm framme till dem som blir sugna.

• Jäännie

Ni som har bokat fotograf redan, vad ligger priserna runt och vad ingår i det ni betalar?

Ska kolla klänningar imorrn...*yiiiipie*... igen ;)

• gladhannapanna

Vår fotograf kostar 2500 för tio små bilder i album. 3500 för 18 bilder varav en förstoring. Vi har valt det billigare alternativet och kommer att beställa till förstoringar istället. (julklappar till mappa och svärisarna)

• Jäännie

gladhannapanna:

Såg ett tips nu i senaste Amelia om att framkalla dubletter från engångskamerorna som man har på bordet och använda dessa som tackkort. Det var en ganska kul idé.

Fick veta att det är fler som har bokat samma kyrka(naturligtvis efter oss) men jag får lite panik angående all bokning. Tänk om någon hinner före....;)

• Osäker

Hej på er!

Jag har prel. bokat fotograf, han tar 2000:- ett grund pris, då tar han en rulle färg och en rulle svartvitt,när allt är klart får vi gå dit och plocka ut de kort vi vill ha, då kostar korten 100:- st. Jag vill ha fyra svart vita kort som sitter i en ram det kommer att kosta oss 2400:- Ramen kan jag köpa på Ikea senare. Men det kommer säkert att bli svårt att plocka ut kort, men det gäller att hålla sig till det man har tänkt innan.

• gladhannapanna

Vi har också tänkt att försöka hitta fina tackkort bland "de vanliga" korten. Helst vill vi ha oss och den aktuella gästen på samma kort, men det är nog svårt att få till med ca 90 gäster! *s*

• Jäännie

gladhannapanna:
    Men man kanske kan skicka ett kort till varje hushåll? Då kanske du inte är uppe i 90 stycken....

Phuu nu har jag hittat en seriös fotograf som tar 1500 för album m 8 bilder + annons i lokaltidning, låter bra tycker jag.

Var och kollade på underkläder, tänkte försöka börja sprida mina utgifter...oj så svårt det är då...och ganska dyrt också.

• gladhannapanna

Sprida utgifterna är bra... Vi har redan lagt ner ca femtonhundra på inbjudningskorten och noter till solisten. Tjejen som ska sy min klänning vill börja ganska snart så jag måste också börja leta underkläder och skor. Jag som har tänkt tappa några kilon innan bröllopet...

• mmmajzannn

Idag har jag ringt å bokat tid för makeup och naglar=))))

Svar på tråden 20/8 -05