Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Skratt-maja:
Vaddå? Måste man ha något att berätta för att få skriva här?! :-8 då ber jag om ursäkt... Jag som bara svamlar.....
Men, idag HAR jag något att berätta:
Jag har fått min stämpel med runmonogrammet. Så fort jag fått till ett foto lägger jag upp den på sidan.
Det skulle ta 2 veckor, men det tog bara 2 arbetsdagar. HURRA!! (Tänk vilka konstiga saker man pratar om nuförtiden... )
Ejlis : hihi, så kan man ju också se det!! men det var så skönt igår att det verkligen börja lossna... det har bara flugit runt i mitt huvud som en massa idéer förut!
Jag gillar att vi kan stryka en massa saker från att-göra-listan....
Jag har också en sak att strycka ifrån listan! Har lämnat in min förlovningsring för storleksändring :)
Känns konstigt och tomt utan den :/ men jag får ju tillbaka den snart igen :)
Cotterpin: Den dagen jag ska lämna in min ring för polering inför vigseln är det jag bävar för, men jag kasnke kan ha ngn annan ring på fingret så kanske det inte kommer att kännas riktigt lika tomt och konstigt...
Kan man inte polera sin ring själv? Vad kostar det att lämna in den?
Köper du din vigselring på samma ställe brukar dom göra det kostnadsfritt.
Anledningen att jag valt att lämn in min nu är att den suttit på fingret i 5 år nu och huden behöver tid att andas och läka.. är väldigt glad att graveringen inte blev sabbad när dom tog upp ringen! (svullna fingrar pga reumatism..)
Nu kunde jag logga in.
hihi, denne e ju lite frånvarande ibland.
Nu har jag pratat med vår vän om fotograferingen, han ställer gärna upp, skönt , då va de osse fixat, nu ska jag försöka lägga in en bild eller två på "vår" sida.
Jag har berättat för min mamma och styvfar, det blev ett rop ut i luften "VA? de va på tiden med fyra ungar"!!!
Jag hade väntat mig en helt annan reaktion, skönt.
Ha de gott alla Majisar, nu e de snart vår tur.
Jazzkatten: Tack snälla du för hjälpen, men det verkar i nuläget som det har löst sig med solist!
Hur går det för er alla, det börjar ju närma sig med stormsteg!!! Känns som jag har koll på det mesta... tror jag. Är lite orolig för brudklänningen, jag vet vad jag vill ha, men blir lite nervös när expiditerna säger att det är 4 mån lev tid. Kan de verligen stämma, eller lägger de på lite extra tid för att de ska kunna garantera?
Det som annars händer nu är att gästlistan är färdig, så jag ska maila alla namn till min syster yster så hon kan göra dem färdiga och lämna till tryckeriet. Inbjudningarna blev så fina, ska bli spännande att se dem på rätt papper.
Idag ska jag boka våra flygbiljetter så att vi kommer iväg på bröllopsresa.
I början av februari ska vi träffa damen som äger stället där vi ska ha fest för att bestämma meny. Vi ska även träffa guldmeden som ska göra vigselringen då någongång.
Jag vet hur jag vill att min brudbukett ska se ut, men jag ska jaga en florist, har en liten lista på kandidater...
Allt för mig just nu, ha det gott brudar!
Så var flygbiljetterna bokade... New York here we come!
Det blev först 4 hela dagar i New York, sen åker vi ner till Fl Lauderdale och solar och badar i 6 hela dagar. Till avslutning blir det en natt plus en heldag till i New York!
Ni andra som ska i väg efter bröllopet, vart ska ni?
Cilia
berätta mer om bröllopsresan *nyfiken*. Hur bokade ni, genom resebyrå, eller flyg och hotell separat? Vad kommer det kost ca? Vi funderar på att åka till Miami, men skulle egentligen vilja ta några dagar i N.Y. oxå. Jag har varit både i N.Y. och Miami förut, men bara på jobb, så jag har inte hunnit se så mycket, men jag har alltid velat åka dit på semester. Vi har dock bokat resa till Bali, men vi ska nog försöka byta den mot Miami och ev New York.