Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Ni har ju verkligen kommit långt och här sitter jag och degar... känner ingen stress alls ännu. Dock skulle jag önska att jag kunde ta mod till mig och ringa och boka kyrka och präst nu...
*lite telefonskräck* måste först vara säker på vad jag ska säga... *nervös*
Det som är skönt dock är att efter samtalet så ska jag ha kyrka, präst och festlokal bokad på en och samma gång.... hade ju varit lite trevligt.
Lycka till alla ni andra!
Nu tog jag äntligen mod till mig och slog numret... ja då hade de stängt för dagen. Telefontid fram till 12 *suck*
jaja det är bara att ta nya tag i morgon igen!!
HALLÅ! Vill också med på listan. Myself gifter sig den 14 maj.
Uppdaterad variant:
** 30 april (med-fest-i-maj) **
WhiteBride
** 5 maj **
Lejdii
Novia- i Mölle/Helsingborg
** 7 maj **
Majhumlan
Uppsalabo
Magy
Majbrud 05
Satine
mrs Kuparinen
HansiBansi
2005maj
** 14 maj **
Cilia
JNY
Ejlis - Adelsö
14maj
Lyckligaste i världen
Rainred
myself
** 21 maj **
Raskan
Emzer
** 28 maj **
Skratt-Maja
Jazzkatten -Kinnekulle
Snart Brud
Vicky 2005
Saris
Cotterpin
Vero
Ahhhh...då var en sak till fixad
Jag fick tag i prästen som vi helst ville ha, och hon kunde!!!!
Jag pratade med kantorn som vi ville ha(hon är superduktig och brukar spaela med violonisten som också ska spela på brölopet) och hon kunde oxå!!!
GöTT!
Har även satt mamma och pappa i arbete idag, pappa ska kolla transport för oss samt för gästerna och mamma ska kolla dukar och porslin
Själv ska jag nu ringa guldsmeden och bestämma träff med honom för att skissa på en ring till min redan inköpta sten.
Tack för att ni ger mej lite eld i baken Det är lätt att jag slöar till lite på bröllopsfronten.
Hej så länge / JK
Inte så mycket som har ändrats sedan tidigare, men en liten uppdatering:
Lokal bokad, väntar på svar ifrån vigselförättaren, väntar på svar ifrån bandet som skall spela, fotografen klar, florist pratad med, väntar på svar ifrån frisör/sminkös, Kläningens mönster ritat och ett prov är sytt, smyckerna är nästan klara, ringen bestämd skall bara beställas med, *funderar*
Det som är kvar förutom att få svar ovan är att hitta kläder till sambon, bestmanen, min bror samt våran näbb :)
Sambon måste ha nya skor med och måste provlaga maten :P
JK:
Jag känner en kille som kör privata sällskap i buss. Min kör har använt honom många gånger. Vill du ha telefonnumret (så tar jag reda på det, för jag har det inte här)?
God fortsättning på er alla maj brudar!
Tänk att det snart är vår tur...
Känner mig hyfsat lugn i planerandet faktiskt... än så länge iallafall!
Det mesta är bokat, kyrka, festställe, övernattning till gäster, musik, hår/make... Sen är det tyvärr mycket lösa trådar som ska nystas upp.... Typ spika gästlistan så att inbjudningarna kan tryckas och skickas i väg, beställa ring, spika menyn, bestämma kläder, fotograf... OUPS! När man listar det så här märker man att man har en del kvar att fixa!!!
Imorgon ska vi iallafall träffa en fotograf för att titta lite på bilder, hoppas massor på henne. Vore så skönt att slippa leta vidare!
På fredag ska m2b ta ledigt från jobbet och då ska vi gå och titta på klänningar, kläder till honom, kolla resor osv... Det ska bli mysigt att få frossa i bröllop tillsammans.
Hoppas ni mår bra allihopa!
Ejlis:
Det hade ju varit kanon om det inte var för att bröllopet är närmare 40 mil från Stockholm ute i obyggden
Förmodar att han finns här i Sthlmstrakten?
Suck... kocken kunde inte... jag har några andra alternativ, men ingen av dem kommer upp i hennes klass. Ja, ja, allt annat har gått relativt smärtfritt så det klart att det måste krångla med nånting... Hoppas det ordnar sig med bandet bara. Men det börjar dra iväg på pengafronten nu känner jag.
Vi skippar nog häst-och-vagn idén. Egentligen vill jag åka i en gammal risig saab med tomma konservbukar som skramlar efter och NYGIFTA kladdat på bakrutan ändåså.