• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Ejlis

Idag är jag hemma och sjuk. Bara förkyld, men ändå... Jag har sååå ont i halsen och det FÅR jag inte ha. Jag skall sjunga en massa i kyrkan under julen. *suck*

• majhumlan

Ejlis, jag trodde inte att man kunde smitta över nästet ;)
    det där med att vara förkyld när man ska sjunga är ingen höjdare. Förra året lyckades jag bli sjuk lagom till min julkonsert, inte kul... Hoppas du blir frisk snabbt!

• Ejlis

majhumlan:
    Vad var det för konsert? Kunde du vara med överhuvudtaget?
    Om man har hosta och förkylningen släpper lagom långt innan tycker jag att det är lättare att sjunga. Stödet har ju då legat i hårdträning.

• majhumlan

Ejlis,
    det var en julkonsert som jag och mina syskon hade. sant det där med stödet :)
    när ska du sjunga?

• Ejlis

Jag skall sjunga med kören kl 23 på julafton (=midnattsmässan) och själv kl 7 på juldagsmorgon (=julottan).
    Julkonserterna var i söndags och i tisdags.
    Vad underbart med en sjungande syskonskara. "Farewell, so-long, aufwiedersehen, goodbye..." Sjunger ni mycket tillsammans?

• majhumlan

julotta ja, både mysigt och jobbigt. Rösten ligger ju inte på topp då precis, du får strunta i att gå och lägga dig efter midnattsmäsan ;) Jag/vi ska också sjunga på julottan, jag håller mig till altstämman så får lillsyrran ta sopranen.

Ja det är jättekul med sjungande syskon. Jag har en bror som har sjungit mycket i kör, en syrra som pluggar till musikalartist i Gbg, en syrra som går sista året på gymnasiet och står i valet och kvalet om hon ska satsa på sången. Själv har jag tagit sånglektioner när jag pluggade i Uppsala. Så det blir en del sång tillsammans.

• Ejlis

Själv är jag ensambarn...
    Igår var jag på Betelseminariets julkonsert igår. Det var jätteduktiga. När jag var 19 ville jag också sjunga ett år så jag gick en av Kulturamas sånglinjer. Om jag hade vetat om Betel hade jag kanske gått där.
    betelseminariet.nu Ett tips till din syster.

• majhumlan

Tack för tipset! Hon funderar nämligen på folkhögskola ett år.

En kille som sjöng för samma sånglärare som mig gick kulturamas sånglinje för några år sedan. Var det länge sedan du gick där?

• Ejlis

Jag gick på Kulturana HT95-VT96.
    AfroG. Vad heter din kompis?

• majhumlan

han heter Tomas, han gick klassisk linje (heter den så?) skulle tro ha gick där 98/99 någonting.

Verkar vara många sångfåglar här, kanske ska bilda en BT-kör ;)

Svar på tråden Maj 2005 Del 2