Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Hej hej!
Ytterligare några saker att bocka av på listan. Nu har vi ( = jag oftast ;) ) bokat limousine från kyrkan till festlokalen. En vit 9m lång "limmo", kommer känna mig som värsta filmstjärnan.
Jag har även fyllt i hindersprövningen så den ska skickas iväg på måndag.
Jag dubbelkollade med kykan idag, så i helgen kommer vi nog försöka göra klart hemsidan och inbjudningskorten, fortfarande en del att finslipa.......
Jag fick dessutom reda på vem som kommer att viga oss och vem som kommer att spela. Fick den organisten jag ville, tyvärr så vet jag inte så mycket om prellen, har bara varit på någon gudstjänst men han verkar vara bra.
En riktigt trevlig helg till alla majbrudar!
Majbrudar! Jag sitter och funderar över bröllopsresa. Surfar runt och försöker få klart för mig var det finns bra sol och bad i början på maj. Vad det verkar så börjar monsunperioden i mitten av maj i Thailand - vågar man chansa på sol eller riskerar man att regna bort? Runt medelhavet verkar det inte ha blivit tillräckligt varmt för badande... Ska ni åka på bröllopsresa och i så fall vart?
Vi har inte budgeterat nån bröllopsresa, vi kommer att önska oss pengar till en i bröllopspresent. Efter bröllopet får vi se hur långt pengarna räcker så tar vi en sista minuten nånstans. Men vi är inte så kräsna med vart vi åker heller. Vi har aldrig varit på solsemester tillsammans så det vore ju kul förstås. Men så kanske vi inte kommer iväg förrän i juni nån gång ändåså.
Våra inbjudningskort är också klara, måste bara snoka reda på några adresser som vi inte har sedan ska de skickas på fredag.
Jag är förresten också otålig att skicka iväg hindersprövningen, men vi väntar tills sambons namnbyte har gått igenom först så att vi vet att vi kan ta det efternamn vi vill ha.
Halloj tjejer!
Puh, jag har inte fått iväg några inbjudningskort än....tycker att alla "papper" jag kollar på e så dyra eller inbillar jag mig??
Hur mycket har ni gett för varje "kort" ungefär??
Mvh Fia
Jag tycker det är så himla svårt att hitta någon samlad information av resmålen på nätet.
Vero - kommer ni boka och åka sista minuten direkt efter bröllopet?
Vi är också på gång med hindersbeviset. Vad har namnändringen med hindersbeviset att göra? Vi tänkte ta hindersbeviset först.
Fia - vi gav totalt ca 20 kr per kort. Ink kuvert och det material vi köpte till att göra korten. Vi hade fått frimärken.
Fia76
Vi gjorde våra inbjudningskort själva, trodde det skulle bli billigt, men med ett fint cremefärhat papper, ett transparent papper, guldrtåd, små fjädrar, ett matchande kuvert samt porto blev det ca 35:-/styck till slut. Men de blev fina
Vi köpte kort och material till inbjudningskorten på Tiimaris utförsäljning här i Uppsala, de hade 70% rabatt så det blev jätte billigt. Sammanlagt har vi kanske betalat 200-300 kr för alla 45 inbjudningskort och då räknar jag in mönstersax, stämpel och pennor.
Angående namnbyte och hindersprövning så läste jag på nånstans att man skulle ange vilket efternamn man vill ha på hindersprövningen, det är därför vi väntar på att sambons namnbyte ska gå igenom. Men jag kanske missuppfattade?
Vero....
det
r två helt skilda blankett man ska skicka in om man ska byta efternamn, det första
r själva hindersprövningen och där behöver det inte stå den tilltänkta efternamn, den ska kolla ifall det är ok för er att gifta er och sen tillkommer en blankett till och den kan man lämna in före själva vigsel (eller efter) för att få den nya namnet att gälla, det är vad jag uppfattat!
Jag ahr skrivit ut båda då jag ska byta efternamn och ta sambons efternamn i samband med bröllopet
Lycka till
magy:
när det gäller bröllopsresa så har vi bokat en resa på två veckor till malta...
det finsn ju en hel del ställen rungt medelhavet att besöka i slutat på maj början på juni, italien är ju helt undrbart då
Hoppas att ni hittar ngt som passar er!
Jag har börjat fundera på om jag ska hitta på något "hyss"/tal/sång till min man på själva festen. Hade jag inte varit så lättrörd hade jag sjungit i kyrkan men just då vill jag bara njuta av ögonblicket och inte vara orolig om rösten kommer att bära eller ej.
Har ni tänkt framföra något på festen? Eller har ni några förslag på vad man kan göra?
Förresten idag är det bara 3 månader kvar för mig :) myser.....
Majhumlan:
Min fästman vill ha "Woman in love" med under vigseln, men jag funderar på att överraska honom med den vid middagen istället, med bandet. (Om det låter sig göras.. )
Vi har inte tänkt hålla några tal själva eller ha egna löften eller nåt sånt. Däremot funderar jag på att göra en bok med 101 skäl till att jag älskar honom nedskrivna. Den kan han kanske få som en liten morgongåva...
Nu har jag suttit här en stund och läst era inlägg.....mysigt. Vi ska oxå gifta oss i maj..den 28. På en gräsmatta vid en sjö..................vid dåligt väder går vi bara in i huset där festen ska vara......men visst håller man tummarna........................50 tal gäster fick sina inbjudningar i måndags den 7 feb.(tillverkade dem själva.) Mest för att jag bara ville ha ut dem..............en del telefon svar har det redan varit............hur länge har ni planerat detta!!!!!!...........*fniss' De skulle bara veta.............*hahahaaa*
Temat är rött och hjärtan. Tärnan är klar, musiken under vigseln lika så. fotograf är bokad, serverings personal lika så.........vi ska laga all mat själva...........bröllops resan blir så lång som 2 nätter på hotell i Helsingborg...........men ack så mysigt. Klänningen är på G att sys. Sambons kläder oxå bokad..............ååååå vad detta är kul............Njut nu av din dag och va rädd om dig.
skratt-maja
Malta verkar ju en jättebra alternativ - bilderna ser fantastiska ut och de priser jag hittade var väldigt bra. 22 grader i vattnet. Har du fått någon rekommendation kring var att bo på Malta?
Vi ska ha egna löften har vi tänkt. Jag har börjat skissa på dem i huvudet.
Vero - vilken gullig och bra idé med de 101 kärleksskälen!
Här är en till majbrud som ska till Malta på bröllopsresa. Jag och min M2B flyger den 23/5 och blir borta i en vecka. Ska bli härligt.
Emzer
Har fått inbjudningarna idag!!! :) :)
Nu blir det till att skriva, men det är ett roligt besvär! *glad*
Försökte lägga upp foton på fotosidan, men det gick inte så bra! Försöker i morgon igen.
Det är ju inga speciella eller fancy kort, men det är kanske kul att se ändå?
Tänkte posta imorgon... är jag tidigt ute? har ni andra postat era??
Vi skall posta våra inbjudningar på fredag (om vi hinner... )
Våra går iväg på måndag, vill ha poststämpel 050214 :)
Visst är man lite besatt när man måste vänta till efter helgen, men vad gör det :)