• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Rainred

Kom nyss på att det är 4 månader kvar IDAG tills bröllopet, help hihi men det är ju så härligt att få längta på riktigt tycker jag!

• Klingberg to be

Jag ksa oxå gifta mig 7 maj, får jag va med på listan!!

• Vero

uppsalabo jag gick runt lite där det gick att komma in med barnvagn. Another you, Lilla Klippet, Hair Team bla. Jag har en gång i tiden gjort en upprättning på Panczel och blev inte nöjd så dit går jag inte tillbaka. En kompis blev missnöjd med sin bruduppsättning på LA creative så dem skippade jag också.

Hårcompaniet har jag sett att många rekommenderar här, men då måste man upp för trappor och det fanns ingen hiss, så dit tog jag mig inte...

På sätt och vis vore det väl praktiskt att låta frisören komma till mig, men det kommer att vara kaos hemma. Dels bor vi inte stort, sen har vi en knodd som yr runt och min mamma och syster kommer att bo hos oss (kanske nån fler också) så det kommer vara jätte trångt. Det går inte att sitta i vårt lilla badrum för skötbordet tar all plats...

Nej jag får kika vidare, jag får väl kanske ge mig på frisörerna i utkanten av stan, de borde ju vara billigare.

• Ejlis

Nu har jag lyckats köpa mig ett klänningsmönster! Bild finns på vår sida.

Och så har vi hittat ett ställe vi vill bo på under smekmånaden. Jag har ingen bild än, men det är på ett slott i Toscana.

• Ejlis

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia - i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola
    Klingberg to be

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska
    Li_Ni

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*

Alla ni som vill vara med på listan, men inte är det än är välkomna att lägga in sig själva! JÄTTEVÄLKOMNA!
    Vill man får man gärna lägga till orten, bakom sitt namn.

• majhumlan

Det känns som om det börjar att dra ihop sig *pirr i magen* bara 3,5 månad kvar! Vi har fortfarande en hel del att göra:

Vi har bestämt oss för hur inbjudningskorten ska se ut nu ska bara skriva ut alla....

Jag har börjat att titta på ringar så smått. Jag kan dock inte hitta den perfekta ringen, jag funderar därför på att gå till en guldsmed och få en "specialgjord".

Jag har även satt igång med att fundera på tårta och var vi ska beställa den.

Jag har fått rekomendationer om en florist som verkar vara bra men jag tycker att det är lite tidigt att kontakta henne, eller?

Annat som jag funderar på är om jag ska sminka mig själv, be en kompis som är duktig eller gå till ett proffs, hur gör ni?

Jag har hitta mina drömskor, men min storlek var slut, snyft. Just nu letar jag för fullt men hittar inga fina skor. Jag vill ju gärna hinna gå in dem lite.

Slöja eller inte, tiara/krona eller inte är också något jag funderar över.

Och till slut, hur ska vi göra med musiken på festen, dator/dj/"dj in a box"/band. Vi kan bara inte bestämma oss!!!

Oj, det är en del kvar att göra men det är bara trevliga "bekymmer" älskar att gå runt och planera och fundera.

• Linda&Peter

Jag vill ocksa vara med, hur lagger jag in mig i listan?? Jag gifter mig i Fleninge kyrka (helsingborg) den 28/5

• majhumlan

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia - i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan - Mölle/Helsingborg
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola
    Klingberg to be

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska
    Li_Ni

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*
    Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg

• Ejlis

Hej Linda&Peter!!
    (Man bara kopierar senaste listan och klistrar in i ett nytt inlägg.)

Majhumlan:
    *Jag kontaktade floristen (f.d. granne)i somras! Blomman jag vill ha har jag aldrig sett i Sverige, Bluebells/Engelsk klockhyacint. Men, nu har hon hittat en som importerar/odlar den! *hurra*

*Jag har bokat en tjej på Puder i Sthlm, för jag känner hennes mamma (granne) och hon skall fixa mig och tärnan hemma hos mamman.

*Jag skall ha "pannkrona" á la Lady Rowena. Hemgjord i silver. Som ett hamrat silverband. Ingen slöja (tror jag,men jag skall testa när klänning och krona är klara).

*Vi skall ha ett levande band. Basisten är vår granne och kanonfantastisk.

*Jag har tänkt ha ett par jättemjuka balettskor, för att bli så kort som möjligt

Vad har ni tänkt göra för "speciella" saker på festen?
    -Jag läste i en bröllopstidning om ett par som haft sitt monogram i marschaller ute på gården. Det skall vi testa.
    -Sedan skall vi ha en dator och en projektor till vilken folk kan kopiera sina digitala bilder som tagits under dagen/möhippa/svensexa.
    -På samma dator skall vi köra ett bildband med foton/videoklipp av alla gäster.
    -Gästbok i papper och ev. en videokamera som folk får spela in hälsningar på.
    -Present på tallriken (litet silversmycke som jag gjort).
    -fyrverkeri (ljudlöst)
    -och lite annat...

Svar på tråden Maj 2005 Del 2