• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Majbrud 05

Hej alla majbrudar,

Jag är lite dålig på att haka på dessa trådar, skall försöka bättra mig.

Vi skickar ut inbjudningarna i mitten på feb. Vi gör dem själva med hjälp av svärfar och hans dator.
    Sen skall vi ha en "klipp å klistra" helg tillsammans, min m2b, mina blivande svärföräldrar och mina föräldrar. Då skall det skrivas adresser och slickas frimärken. Det ser jag fram emot.

Tack för tipset ang huruvida man skall ha barn med eller inte. Vi vill inte heller det nämligen, men givetvis de allra minsta.

• novemberregn

Hej!

Jag vill också vara med i bröllopskalendern... Gifter mig den 5:e maj.

• HansiBansi

En liten uppdatering från mig!
    Vi lyckades, efter många krånligheter, fixa det mesta i klädväg i helgen. Det enda som fattas nu är skor till mig och skjorta & fluga till Matte =). Känns bra att ha spenderat lite pengar äntligen (visserligen bara 650 kronor), det känns mycket verkligare efter att man faktiskt betalat något än innan när allting bara fanns i huvudet och på papper.
    Mitt namnbyte är klart nu också, så nu är det till att sätta sig i telefon och ringa runt till företag och föreningar och ändra namn. Dessutom fixa allt med högskolan, så att alla mina poäng blir registrerade på en och samma person-mig! Längtar tills Matte bär samma efternamn som mig!!!

Nu vill jag bara ha besked från kyrkan vilken tid vi får så att vi kan få ut inbjudningskorten!!!!

• norska

Vi gifter oss 14. maj i Norge. Har ej riktigt hängt på i detta rum men med så mycke bra tips måste man nog bli bettre på att surfa!! ~3000 för fotograf- vilken önskedröm om man gifter sig i Norge!! I alla fall i min lilla stad- var hemma i helgen och skulle boka: 5800kr- extra för utomhusbilder!!!!! Höll på att få infarkt.. Men kyrka, lokal, tårta, bukett, klänning- det mesta är faktisk ordnat- forutom fotograf. Inbjudningarna skickar vi i midten på februari- holder på med dom nu...Roligt!!

• Rainred

ny lista!

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia- i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*

• Rainred

Idag har vi berättat för våra föräldrar att bröllopet ska ske den 21 maj..
    det var pirrigt att ringa men de blev glada i alla fall, speciellt min mamma...

• Vero

uppsalabo Vem fotar er?

Jag har kontaktat två amatörfotografer idag för att se om nån av dem var intresserade av att fota...

Imorgon måste jag ner på stan och fixa frisör och florist. Det har blivit skjutet på för först var skrutten sjuk och den här veckan har det varit så mycket annat (föräldragrupp och öppna förskolan... ).

Oj om vi gjort det här innan jag blev gravid vad mycket tid jag skulle haft att pyssla då! fast det har sina fördelar att vara mammaledig i alla fall.

Har förresten hittat en frack till skrutten, den kommer nog vara lite stor åt honom. Han är 9 månader i maj och fracken är till en ett-åring, men den kostade bara 400 kr så det blir jätte bra. Får väl lägga upp benen lite och sådär bara.

• Nina *brud 28/5-05*

Vero; vart hittade du frack till sonen? Nyfiken blir jag :D
    Kommer vid bröllopet ha en 3årig son och en 2årig dotter och jag letar kläder för fullt till dom....

• uppsalabo

vero

Vi har bokat Urban Söderlundh.

• Vero

Nina jag la upp en köpes annons här på BT och så ringde en tjej som köpt ett parti högidskläder (hon funderar på att starta en affär tror jag). Där fanns det några barnkläder med också så dem försöker hon sälja bort nu, för hon tänker inte ha barnkläder i affären.

Hon kanske har nåt som kan passa en 3-åring. Om du skriver din mejladress kan jag skicka hennes mobilnummer till dig så kan du ringa och fråga henne. Jag vill inte skriva hennes nummer här, det känns lite oschysst att göra utan hennes medgivande.

Svar på tråden Maj 2005 Del 2