Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
JK:
Jag har minst lika mycket som du kvar att göra.
*Klänningen är bara på planeringsstadiet t.ex.
*En av solisterna är inte satt än.
*brudgummens kläder
*allt som skall vara istället för allsång under middagen. Musikunderhållning, teatermonolog(?), bildspel om gästerna.
*allt det som du skrev...
Vi har hur mycket kvar som helst känns det som...
- brudklänning med tillbehör
- fotograf
- frisör & smink
- vidtala serveringspersonal, hovmästare, diskare, kock och glasplock
- bestämma musik och sång både på vigseln och till festen
- bränna CD att spela när live-musiken är slut.
- inbjudningskort & festprogram (funderar på att skippa vigselprogram, vi ska ju bara ha själva akten och typ en sång...)
- nya förlovningsringar (ja, vi vill ha det, de gamla passar inte riktigt...)
- gravyr av ringar
- bordsdekorationer
- tårta
- spika menyn samt vin
- bordsplacering
- ev. tipsrunda från vigsel till festlokal
- transport av tex blommor under dagen (vi äger ingen bil)
- florist
Jag har säket glömt en massa också... hjälp.
Det verkar som om jag inte är ensam om att ha en del kvar att fixa.
I förrgår sa min kille när vi fixat ringerna...-Åh nu är väl allt fixat, då kan vi slappna av fram till maj.
Då började jag gå igenom vad vi hade kvar att göra....och som sagt, det var en hel del
Nu har jag gjort ett förslag på inbjudningskort, får se vad min blivande har att säga om det när han kommer hem...
Foto finns i fotoboxen.
Vero:
Vilka fina kort! Är de handskrivna? Tar det inte lång tid att göra dem? Hur många skall du göra?
HansiBansi:
Vi var nog inne samtidigt för plötsligt låg det ett nytt album där, medan jag tittade på Veros album. Kul!
FLER BILDER!!
Ja, jag smög in och tittade och passade då på att lägga upp det enda foto jag har som anknyter till mitt bröllop. Men jag lovar att jag ska fota varenda liten pryl (okej, *övedriver*) och lägga in! Våra inbjudningskort är färdig utformade (färdig mall från bröllopshjälpen). Men vi ska trycka de på styvare papper och i färg så det är inte kul att lägga ut ännu. Sen finns det inte mer som är klart *s*. Men jag är inte stressad *förnekelse*
Hej!
En sak till avklarad, har bokat svit för bröllopsnatten. Lät riktigt mysigt, kakelugn och lejontassar på badkaret....
Vi har nu äben bestämt oss för vilka låtar vi vill ha i kyrkan och solister är tillfrågade och har tackat ja.
Ni är inte de enda som ligger efter i planeringen, har massor kvar att planera, med det är bara mysigt.
Ejlis Korten går ganska fort att göra, det som tar längst tid är nog att skriva själva inbjudan på dem. Jag ska göra ca 45 st som gästlistan ser ut nu.
Ejlis och Vero
Jag kom på en smart idé, apropå handskriven inbjudan. man kan ju skriva en inbjudan för hand...riktigt tjusigt och sedan scanna in den (om man har tillgång till scanner o skrivare) och sedan skriva ut alla inbjudningarna på ett fint papper, funderar på att göra så själv faktiskt
Var just inne ock kollade på vår fotosight och la till vår bröllopssvit och vår dessert
Vero, din inbjudan är superfin, blir tom tårögd när jag ser den (obs, har en sån dag i månaden när jag lipar för allt den är så personlig och utstrålar kärlek! Härligt!
I helgen ska vi jobba på vår inbjudan. Ska bli så kul!