Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
jazzkatten vad spännande att designa en egen ring!
Apropos godingen på höften så hade vi lite bråttom där. Vi funderade på att ha ett bröllop när jag var gravid, men det kändes inte rätt. Då skulle det ju vara som att bara gifta sig "för att"!
Nu blir det ett bröllop vi drömt om och vill ha, och jag får dricka vin!
Cilia.
Jag vet att hindersprövningen gäller fyra månader, men jag undrade "om jag lämnar in den 1 Februari, hur lång tid tar det innan allt e klart"?
jag menar, tar det en vecka eller en månad innan det är "godkännt"
på Fredag ska jag ringa DJ, mest för att höra priser hos olika.
Kanske ngn som vet ngn som e bra, här i Skåneland, runt Eslöv, L-krona eller så?
Fotografen är nästan fixad osse, en gemensam vän, han är hobby fotograf, men JÄTTE duktig.
Ha de gott alla.
Ännu inga foton på inbjudningskort... Jag som är såååå nyfiken!
Hur många gäster har ni tänkt ha?
Beroende på kuvertpriset har vi tänkt oss mellan 70 coh 90 personer. Vi skall ha buffé som en bekant ordnar.
Nu har jag äntligen berättat vad som är på gång för mina föräldrar och syskon. Jag trodde ju att MoP skulle bli.... inte så glada. Men det blev dem!! Mamma engagerade sig snabbt i tyger och mönster och hur VI skulle sy klänningen och pappa satt och mös! Mycket roligt, känns som att man kan börja glädja sig ordentligt nu!
Gästlistan har börjat smyga sig uppåt, var tänkt att det skulle vara 50 personer men hipp hopp plötsligt så är vi nu 65. Visserligen är en del av dem småttingar men ändå. För att göra det så enkelt som möjligt kommer vi att ha en buffé, det blir med rostbiff, skinka, potatisgratäng, sallad och bröd.
Ejlis
Vi kommer nog bli upp emot 80 pers. Vi kommer bjuda in 83 pers. men vissa kanske inte kan komma, och vi har en liten reservlista med 8 pers. som vi skulle vilja bjuda, men inte är så nära vänner och släktingar, tyvärr får det max plats 80 i festlokalen.
Skulle nog kunnat bjuda 100 om jag haft råd och möjlighet, men då kanske det inte skulle bli lika personlig.
Vi ska som tur är laga den mesta maten själva, så rent ekonomiskt blir det inte så stor skillnad om det kommer 60 eller 90.
Här är min lista på vad som är kvar att göra:
*Lämna klänningen för insömnad.
*Boka catering för huvudrätten.
*Boka serveringspersonal från restaurangskolan.
*Kolla upp musikanläggningshyra.
*Träffa frisören för konsultation
*Fixa underkläder
*Göra färdigt hatt/hårdekoration
*Träffa floristen för konsultation
*Fixa hindersprövning
*Bestämma oss förbröllopsresa
*Boka transport för gästerna
*Boka buss åt gästerna(från vandrarhem-kyrka-festlokal)
*Kolla upp porslin, dukar glas mm
*Införskaffa bordsdekorationer
*Ordna noter till musikerna
*Spela in bland-CD till festen.
*Göra färdigt inbjudan
*Göra festprogram
*Göra färdigt vigselprogram
*Bordsplacering
*Göra placeringskort
*Ringa kyrkvaktmästaren om kyrkodekorationer
*Träffa prästen
*Ev. fixa en lite present/minne till gästerna
*Fixa nytt pass och ID
....med andra ord är det en hel del kvar att fixa
Vad har ni andra kvar att göra?
JK:
Vad organiserad du är!!! Jag har ingen sådan lista. Det borde jag kanske...
Imorgon skall vi bröllopsfrossa i stan.
Ja just det:
Hur går det med nyårslöftena?
Jag har gjort situps/armävningar ALLA dagar (utom igår)
Låtit bli socker ALLA dagar (utom ikväll då jag tog en överbliven stackars lussekatt till kvällstéet med Inspector Lynley )
Hur går det med ickerökningen?
Tjenna Ejlis!
You've got mail
Listan kom liksom till när jag satt och skrev in den här. Men jag kände att det var ganska bra att göra för då fick man lite översikt.
Är lite nyfiken om det bara är jag som har så himla mycket kvar att göra
Hmm... bröt oxå mitt nyårslöfte om sockret ikväll, åt upp två kakor som var kvar sen nyår, men nu finns det inget sött kvar att synda med i skåpen
JK:
Nej, det är DU som har mejl!!