• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Ejlis

Det där med dansen måste också vi öva på... Skall ni andra också göra det?

JK:
    Vi skriver typ "Vi älskar barn men denna dag vill vi ha deras föräldrar för oss själva." Till det par som har pyttebäbis skall vi för hand skriva till att h*n får följa med om de vill.

• Ejlis

Snart brud:
    Nu ligger din bild på fotosidan! har du fler kan du skicka dem också.

• Vero

Blä... vi har tittat över vår budget och insett att vissa kostnader smygit sig uppåt alldeles för mycket. Så nu måste jag avboka fotografen. Det är inte rimligt att betala 5000 kr för en timmes fotografering när inga framkallningar ens ingår.

Det kan man ju nästan få en bröllopsresa för... en riktig budget variant, men ändå.

Ska ni fotografera er hos proffsfotograf och vad kostar det i så fall för er?

Jag ska försöka hitta nån amatör eller så som kan göra det för en liten slant bara... annars får nån kompis försöka göra så gott han/hon kan...

• Cotterpin

Vi betalar ungefär 3000 för fotografering i studio och får då med ett album med bilder. Tycker det är ett helt ok pris :)

• Rainred

hejsan!
    nu har det blivit ändrningar för oss!
    Vi skulle ha gift oss den 14 maj men hade problem med lokalen så nu har vi klaffat i hop de tre viktigaste sakerna
    Vigsel i Våmbkyrkan kl 14.00 ,präst klart och sen följer festen på Ljungstorps bygdegård!
    SKÖNT!!!! =-D

• uppsalabo

En liten uppdatering från oss..
    Vi har nyligen hittat en jättefin vigselring åt mig och beställt den, pratat med floristen om detaljerna kring brudbuketten samt beställt tårta. Ett dilemma just nu är tårtdekorationerna... har ni några tips på hur man kan dekorera en fransk chokladtårta snyggt? Levande blommor? Choklad? Marsipan? Har inte så mkt idéer ännu, mer än att vi ska ha ett brudpar i marsipan...

Vero
    Vi kommer att betala 3800 kr för fotografen och då ingår utomhusfotografering (hoppas bara att vädret är bra..) och album med 12-14 bilder tror jag att det var.

• Rainred

En ny uppdaterad lista, vet ej om fler tillkommit sen sida 27? vet att det finns en ny på denna sida: Jola och henne har jag skrivit in! Saknas nån så hotja till!

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia- i Mölle/Helsingborg

** 7 maj **
    Majhumlan
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero

Kramis

• Rainred

Uppsalabo:
    hyvlad chokladspån....
    är tokig i Hallon kanske lite skivor frukt

• Nina *brud 28/5-05*

Jag är gärna med på listan! har bara varit här inne sporadiskt men nu är vi i full gång med planeringen så nu blir det oftare :D

• majhumlan

Hej!

Vero, vi betalar 3000kr för "life style" fotografering utomhus + mingelbilder i anslutning till vigseln + fotografering under vigseln. I priset ingår även en skiva med bilderna redigerade och färdiga till att skrivas ut. Vi vill ha förstoringar får vi betala extra för det

I helgen började vi få ordning på våra inbjudningskort. Nu ska vi bara göra färdigt vår hemsida innan vi kan trycka ut inbjudningskorten. Vi kommer inte ha något informationsblad utan vi kommer att hänvisa till hemsidan.

Svar på tråden Maj 2005 Del 2