Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Ejlis
Ledsen att jag inte hört av mej ang musiken, men jag har inte haft tid att lägga in en mp3 på datorn, måste ha hjälp med det. lovar att återkomma om det.
halloj jazzkatten!
vi bokar allt själva, har kollat på resebyråer men de hade svårt att kombinera våra önskemål, kunde de så blev det hutlöst dyrt tyckte vi... Ska ni till NY och miami så tycker jag att du ska kolla med swansons också, de hade någon sorts kombinations biljett vet jag.
Jag har bokat våra biljetter med british airways via telefon, är super trevliga. Vi kommer att ha vår tur-retur resa Sthlm-NY, sen kommer vi flyga inrikes med american airlines NY och Ft Lauderdale. Det blev MYCKET billigare än att åka direkt hem till Sthlm från Ft Lauderdale. Sen får vi en hel dag extra i NY också, tid till mer shopping...:) Våra biljetter inkl alla skatter kostar 5465:-/person så 10 930 totalt. Vi har kollat på hotell på internet, best western har en bra hemsida med massor av hotell. Vi har bokat där innan när vi rest, det som är bra är att man betalar rummen först när man checkar ut plus att man kan avboka ett dygn innan utan att betala någon "straff" avgift. Även sheraton har en bra hemsida att boka genom. Jag tycker det känns tryggare att boka via hotellens egna hemsidor. Många agenter vill att man ska betala vistelsen i förväg osv...
Långt svar, fråga om du vill veta mer. Hoppas det inte blev för rörigt svar...
Cilia
Aha, vad smart. Vi ska sätta oss och kolla vad vi kan hitta för kombinationer. Men det låter ju suveränt som ni har lagt upp det. Vilket datum reser ni? Vi kommer resa någon vecka efter bröllopet, runt 6:e juni. Min kille fick veta att han hade några lektioner första veckan i juni, annars hade vi åkt direkt efter bröllopet.
Vart ska ni andra åka förresten, om ni ska åka på bröllopsresa?
Det blir nog ingen resa för oss. Vi har inte planerat nån i alla fall. Men vi önskar oss pengar till en resa i bröllopspresent. Men de pengarna kanske lika gärna går till att betala middagen, eller till en bil...
Om vi åker nu måste vi nog ta skrutten med oss. Och då blir det ju ingen "riktig" bröllopsresa käns det som. Fast å andra sidan, det kunde nog vara bra mysigt ändå.
Ja, vi får se helt enkelt, om vi får ihop några pengar och vad de kan räcka till...
Vi spånade annars om att åka till Asien, Thailand eller så. Men det känns ju inte så aktuellt längre...
Vi har tänkt oss Italien. Toscana närmare bestämt. Har hittat några mysiga och svindyra hotell/vingårdar.
JK:
Jag väntar med spänning!
Jag håller just på och gör provex av inbjudningskorten. Det är kul, men ett *** hållapåande... Tur att min tärna skall hjälpa mig.
jazzkatten:
Vi gifter oss 14/5, åker 2 (3 beroende på hur man räknar...) dagar efter, den 17/5. I Ft Lauderdale är vi 22-28/5 då vi åker tillbaka till NY och åker därifån 29/5 sent på kvällen.
Kollade lite på hotell igår kväll, hittade ett i Ft Lauderdale som der ut som ett slott.. DÄR vill jag bo...precis vid stranden... oj vad jag längtar tills vi ska iväg!
Snart brud:
Hur går det med bilderna?!
Tja, jag kan bläddra fram dem och "ladda" upp dem, men ingen bild kommer fram, vad gör jag för fel?
Jag e inte så bra på datorer.
Nu har jag pratat med vår tilltänkte toastmaster och han ville gärna.
GLAD, en sak mindre att tänka på.
Nu har jag tärnan kvar, vet ej vem jag vill ha, men förhoppningsvis löser det sig.
Inbjudninskorten, ja, just det.
Skulle vilja göra dem själv, men tror inte att jag hinner.
Jag vet hur jag vill att de ska se ut, men sen hur man gör, det är en annan sak.
Hej tjejer!!! Ja tänk det börjar närma sig med stormsteg nu!!
Jag har gjort inbjudningarna så nu ska jag bara vänta på att vi ska få posta dom.Tänkte skicka ut dom så att dom är ute på alla hjärtans dag!
Hur går det för er??Har ni mycke kvar?
Millan
Känns som man börjar få läget under kontroll;
Kyrkan och festlokalen är givetvis bokade, ska träffa ansvarig för festlokalen om två veckor o diskutera meny och annat runtomkring festen. Frisör, sminkning o fotograf är bokad. Har hittat min drömklänning efter många månaders letande och betalt handpenningen. Inbjudningskorten är färdigskrivna och portot påklistrat.
Det "enda" som saknas nu är präst o kantor! Pratade med kyrkan idag. De vet ännu inte vem som ska tjänstgöra den 14 maj. De håller på att anställa en ny präst och ska ha en vikarierande kantor. Låter lovande!?