Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
jazzkatten vad mysigt rummet ser ut! Själv är jag besviken över att Grand Hotell Hörnans minisviter var fullbokade på vårat datum, vi får "nöja" oss med Radisson...
Nu har jag förresten bokat fotograf. Vi fick den vi ville ha, men herregud så dyrt det är!
Hej!
Är det nån som kan ge nåt bra förslag på vart man ska fira bröllopsnatten nånstans om man bor i Uppsala???
Jag ska gifta mig den 7 maj -05. Vi har fullt upp med planeringarna. Det viktigaste är bokat; kläderna, tärnor, resan, kyrkan, festlokalen,väntar på ett exempel av inbjningskorten. make-up, naglar, håret...
Men ändå känns det som om vi har hur mycket som helst kvar att göra...
Klingsberg to be vi ville bo på Grand Hotell Hörnan men det var fullbokat (vi gifter oss den 28:de maj), men du kan ju kolla ditt datum.
Vi valde Radisson istället, centralt och lite lyxigt med en minisvit, champagne, snittar och choklad som väntar på rummet.
Eklundshov ute vid Pollacksbacken har mer Herrgårdsstuk om man gillar det. Eller så finns det ju fina herrgårdar lite utanför Uppsala, Gimo och Krusenberg. Sätrabrunn är kanonfint, men då är det ju en bit att åka. Tid som man spenderar i bilen istället för på festen eller på sitt hotellrum...
Berätta gärna om du hittar fler intressanta alternativ!
Jo, jag tror First hoel Linné har ett bröllopspaket också, har inte kollat upp det dock.
kommer inte in på "sidan" där vi kan lägga in bilder och dyl på.
E ja kanske ute o seglar?
hihi,
Hur går det anars med planeringen?
Känner inget större lust för ngt just nu.
jo, sitta och bestäma psalmer, men det förutsätter ju att man kanske har en psalmbok.
har en från tidigt 1800-tal (känns det som).
Ha det gott i blåsten alla.
Snart brud:
Vad är det som inte funkar på sidan? Har du skriviet rätt? Jag testade nyss och kom in.
Idag har vi designa färdigt vår inbjudan...vi insåg att det kommer ta ca 15 min att göra varje inbjudan, dvs vi kommer få sitta ca 10 timmar och klippa och klistra
Galet! Men de blir superfina!
Oj då, det var visst här jag skulle ha gjort min entré...
Jag är jätte nyfiken jazzkatten, hoppas du kan lägga upp ett foto snart.
Vi var och shoppade soffa igår, tänkte passa på medans det fortfarande är rea. Men IKEA hade minsann ingen rea på soffor. Nåja, en fin soffa blev det, och den gamla åkte i sopkontainern.
Vi insåg att vi inte hade lust att ta emot gäster ända från Canada med en sån gammal sunkig soffa. Men nu är det fint i vardagsrummet.
HAr inte varit med i tråden på länge, har inte haft så mkt att berätta men under helgen fick vi klar vår inbjudning, vi ska inte klippa och klistra utan den blir tryckt så en har jag varit med på tryckeriet idag... sedan är fotograf, frisör och make-up bokade, fästmannen snickrar på bröllopshemsida men den nyttiga infon som behövs.
Känns så skönt att ha betat av en del saker i alla fall!