• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Cotterpin

Ejlis, japp skall sy den själv. Har inte riktigt bestämt mig för tyg än, men det lutar åt matt duchesse till det vita och blank duchesse till det röda.

• cilia

Ejlis: Jag förstår att du är lite upptagen den dagen, men tack ändå!

Var och träffa fotograf idag, hon verkade hur bra som helst, jätte fina bilder och bra i pris! m2b gillade också henne så det är egentligen bara att ringa och boka! SKÖNT att stryka en sak till på "att-göra" listan!

• jazzkatten

Idag beeställde vi min ring samt lämnade in min killes ring för lite tillpiffning, han ska oxå få en pytteliten sten i. Det käns sååå himla bra!

Måste tyvärr gå och lägga mej, hade gärna hängt här et tag

Gonatt!

J.K.

• jazzkatten

Ps. Cilia -vill du ha sågerske tips kan du gärna maila mej på d.cat@spray.se jag kan kanske hjälpa Ds.

• HansiBansi

Nu har vi så smått börja berätta för folk vad som är på gång. Egentligen tänkte vi inte att de skulle veta förrens inbjudningarna kom men vi tänkte "what the hell" och nu har vi berättat för blivande svärmor, svågrar och så. Ska berätta för mina föräldrar och syskon i morgon...
    Ringde och berättade för Mormor också, för jag tänkte (i min enfaldhet) att om någon skulle vilja veta så var det hon.... men vad säger hon? Jo "mhm... det var snabbt"
    Nja, tyckte jag vi har faktiskt varit tillsammans längre än vad både hon och mamma var innan de gifte sig med morfar och pappa. "Nåja, jag säger som Taxi chauffören som skjutsade mig och morfar till kyrkan 'ni vet väl vad ni gett er in på? Än kan ni ångra er'" säger hon då...
    Jag var så paff.... visste verkligen inte vad jag skulle säga men sa i alla fall att vi visste vad vi gav oss in på och då sa hon att "Ja du vet väl det"...
    Lät inte alls glad... är inte så där jätte sugen på att berätta för mamma och pappa... tror de kommer att reagera likadant tyvärr. Visserligen tycker jag att de inte ska lägga sig i det, vi gifter oss nu när det är rätt för oss men det hade ju varit kul att ha deras stöd!

Blev lite långt men jag var tvungen att skriva av mig lite!! Hoppas det är bra med alla!!

• Vicky 2005

Godmorgon!
    Klart du ska berätta för dem. Mormor kanske bara är rädd om dig och uttryckte det lite märkligt? Jag håller tummarna för att det går bra med föräldrarna.

Vi har fixat en bil nu som kan köra oss från kyrkan till lokalen, känns jätteskönt attd et är klart. Kära sambon ska ring den tilltänkta DJ´n men det verkar gå sådär.. :) måste ringa kyrkan också jag såg att de hade ringt ett antal gånger ni i veckan hoppas bara att det inte är något strul!
    ha en bra dag

• Vero

ansiBansi visst är det trist när folk man står nära och som man haderäknat med skulle bli glada regerar sådär?

Min blivande pratade med en kusin till honom igår. Hon bor också i stan och vi träffas ofta, hon kommer gärna och bär runt vår son och sådär.

Men när han berättade om bröllopet så gjorde hon klart att hon inte ville att någralångväga gäster (Canada och USA) skulle sova över hos henne och dessutom var hon inte ens säker på att hon ska gå eftersom vi också bjuder en annan tjej som är jätte nära familjen, men som hon är ovän med!

Gissa om vi blev ledsna. Jag kan inte låta bli att undra om hon är avundsjuk? Hon blev ihop med sin sambo några veckor innan jag och min blivande träffade varandra (ca 5 år och 3 månader sen), men det är nog långt kvar innan det blir vare sig bröllop eller barn för deras del, verkar det som...

Ejlis ja, han ska vara näbb, men han har nog växt ur den där minifracken tills dess, så jag måste sy en ny när det börjar närma sig - hur i hela friden jag nu ska hinna det mitt i all bröllopsstress. Han kommer att vara ganska precis 9 månader då, vore kul om han hade lärt sig gå lite om nån håller honom i handen... men det får vi väl se hur det blir.

• Vero

Jag måste förresten berätta om mina fynd som jag gjorde igår!!

Det var 70% rea på allt i butiken på Tiimari så jag har shoppat kort till både inbjudningar och tackkort för nästan inga pengar alls!

Dessutom har jag hittat min ring! Albrektsguld i Uppsala reade ut udda storlekar till halva priset, och jag som har knubbiga fingrar kunde ha dem! Så nu har vi köpt min alliancering för 4999 kr (den har alltså kostat 10000 kr!), gissa om jag är lycklig. Vi höll oss inom budget och ändå fick jag en helt otrolig ring. Jag ska försöka fota den och lägga upp i fotoboxen.

• Ejlis

Vero:
    Tänk att kunna sy en frack.. Det kan inte jag! Grattis till alla fynd! Ringen är jättefin. Den ser väldigt dyr ut, (om nu det är något att stå efter).

• jazzkatten

Åååå vad kul att se era bilder, ni måste lägga in mer!! Jag ska oxå göra det så fort jag tömt digikameran.

Vero - vilken liten goding du hade på höften, helt underbar.

näää jag längtar så efter att skaffa barn nu så jag vill bara att bröllopet ska vara över

Idag ringde min kille till musikerna som ska spela i kyrkan och frågade om de ville spela, och alla blev jätte glada och sa ja. Phu...då var det ordnat. Vi var lite oroliga att de skulle tycka att det var jobbigt, de är alla goda vänner till oss och ändå bjudna på bröllopet, men eftersom de jobbar som musiker tänkte vi att de kanske skulle tycka att det var trist att behöva "jobba" på vårt bröllop. Men de verkade tycka att det var en ära till och med

Som sagt jag beställde min ring igår, jag hade en champagnefärgad brilljant sen tidigare och visste precis hur jag ville att ringen skulle se ut, den skulle vara i rödguld och vara ganska bred, det skulle vara som en stjärna runt stenen. Igår när vi satt med guldsmeden som skulle göra ringen fick vi helt nya idéer, så nu blir det en ganske smal ring med klofattning istället, men det kommer bli ursnyggt, och passar bra med min förlovningsring....längtar efter att få den!!!

Svar på tråden Maj 2005 Del 2