• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Ejlis

Hej!
    Julen var kanon!!! Verkligen kanon. Precis perfekt. Alla var glada, maten var god och sången gick bra (ganska).

Vad gäller alkoholen på bröllopsfesten BORDE man kunna låta bli den, men det är nog svårt. Vi skulle vilja ha en fullkomligt nykter fest, just för att det är sådana vi är, men jag tror inte att gästerna skulle uppskatta det. Det är en svår nöt detta... Varför är det så känsligt?!? Tröttsamt, tycker jag. Brudskålen (tror jag) att vi skall ha i alkoholfri rosensaft. Sagolikt god. (Den ligger i frysen sedan i somras.)

Fulla vuxna borde alla barn få slippa. Det skadar. Du får ge din styvfar Antabus eller låsa in honom i källaren... *morr*

Hur mår du då, efter vad som hände?

• snart brud.

Tja, antabus, funkar inte, det har han provat och jag tror inte att han är villig att gå med på det.

Låsa in honom, ja, det gjorde min bror faktiskt, han hade gått för att vila precis innan, så när min bror fick höra vad som pågick så gicka han och låste sovrumsdörren.
    F-n vad bra, det diggade jag.

BORDE ja, jag tycker att man SKA låta bli alkoholen när man vet att barnbarnen ska komma, så då är det samma på festen, han är en vuxen människa och SKA kunna hålla sig till ett glas eller två, det kan ju de flesta, inte alla, det vet vi alla.
    Jag vet inte, men det blir nog som du sa, en alkoholfri brudskål.
    Men man behöver inte heller ha så mkt, kanske hoppas på att närvaron av hans mamma, syster, pappa kan hålla honom på kanten och då min bror som han har sååå mkt respekt för.
    Tänkte faktiskt be honom "hålla" koll på hur mkt han häller i sig, annars får man ju sätta han i en bil och adjö, många av våra gäster dricker aldrig och ev ska min bror köra med sin arbetsbil, om den är ledig.
    (En sju personers taxi), mest för att folk ska kunna samåka från kyrkan eller så.
    hur jag mår efter detta???
    Ja, skit om jag ska vara ärlig, men mest för barnens skull. som var tvugna att vara med om detta.
    Jag har ingen större lust att ta kontakt med honom, men jag måste ju prata med mamma, hon mår inte heller bra av detta, hon försökte flera gånger få honom att sluta, men icke.
    ja, jag låter nog det gå en dag eller två, sen får man ta tjuren vid hornen och köra dit, för att se vad han har till försvar för sitt dåliga uppförande.
    Hade sån lust att vara hemma från jobb i Söndags och bara vara, men samtidigt blir det ju inte bättre av att låsa in sig.
    Den ända av barnen som sade ngt om detta är min största kille, snart 7 år, han sa att vi var arga på "morfar" för att han var full.
    Nu ska jag gå och pussa på mina älsklingar.
    ha det gott alla.

• Ejlis

Snart brud:
    Vad jag menade med att man "BORDE kunna låta bli alkohol" var att vi som brudpar borde kunna låta bli att servera det om vi vill ha en alkoholfri fest. Men, det är ett svårt och hett debatterat ämne.

Att prata med en alkoholist som vill dricka är nästan lönlöst. Om han inte förstår att han skall hålla sig nykter när barnbarnen kommer lär han inte förstå mycket. Det mest omöjliga är att försöka tala förstånd med en som redan är full. Min egen erfarenhet säger att det bästa sättet är att försöka få personen ifråga att känna att det han gör skadar folk runtomkring, för de tror oftast att det bara är de själva som mår dåligt av det.

Jag hoppas att det inte går så långt att han inte kan komma på ert bröllop. Hoppas att han kan besinna sig i tid!

• Ejlis

Hallå alla majbrudar! Vart har ni tagit vägen?

Gott slut!

• Linda&Peter

Hej alla,

Detta maste vara lite galet, men jag borjar bli nervos som bara den (redan). Det ar ju for allt i varlden 5 manader kvar!

Ar det nagon liten extra sak som jag borde ha gjort redan men missat i planeringen?

Onskar er alla ett riktigt gott nytt brollops ar 2005, vart ar ar pa vag med stormsteg.

• jazzkatten

Här är jag! Det har varit lite mycket sista tiden. Vi hade 14 personer här över julen...trångt men mysigt.

Linda&Peter
    Jag har varit nervös i ett halvår redan, och när jag tänker på det suger det till i magen
    Jag är orolig för att det kommer bli stressigt sista dagarna och att jag inte kommer sova en blund natten innan.

Vad oroar du/ni er för mest?

Gott Nytt År! 2005 kommer bli ett bra år tror jag.

Ps. Ejlis du har rätt i att 2004 var ett ont år. Ds

• Cotterpin

Ahh snart 2005 och bara 4 hela månader kvar! Börjar bli lite nervös men också mer verkligt :)
    Oroar mig också över att inte få sova något natten innan.. Men, det blir ett problem då.

Hoppas på ett gott 2005! kram på er!

• Marikah

Hej på Er !
    Är också Majbrud och skall gifta mig 28/5
    i Halland med min sambo, vi har varit tillsammans i 13 år förlovade i 10 år och har en dotter på 2,5 år.
    Vi skall ha ett väldigt litet bröllop vi kommer inte att ha någon fest efteråt utan vi "smiter" just för att vi vill fira kvällen med varandra. Lite senare under sommaren kommer vi att ha en fest men då kan man bjuda de man vill och hoppa över släktingar osv. Vi är inte särskilt mycket för släkten nån av oss.
    Jag har köpt min klänning men det är ännu det enda, kyrkan , frisören , makeuparen är bokad. Funderar just nu på ring och håller på att kika lite.
    Ni verkar alla jättetrevliga som håller till här och det är kul att "prata" lite med andra som är i samma sits så att säga.

Kram på er alla

• myself

PERSONLIGT BRÖLLOP! Hallå allihop! Nu i januari tar planeringen fart på allvar. Kyrka, präst, ring, klänning, festlokal är fixat. Men sen är det ju en del som återstår. Vi vill ha ett så personligt bröllop som möjligt. Inbjudan kommer att vara ritat o textad av min blivandes Pappa som är tecknad och den kommer att vara utformad som en saga. Det var en gång....och så levde dem lyckliga i alla sina dar. Så där har vi kommit på ngt bra tycker vi. Eftersom det är roligt att det handlar om oss, hur vi träffades osv. Vigseln. En vän ska sjunga två sånger. En ska läsa dikt. Men kom gärna med förslag om hur man kan göra runtomkring för att få det mer personligare. Transfern sker i buss till festlokal där småflaskor delas ut till gästerna. Till de kvinnliga serveras min favvo drink o till herrarna min mans och med det etikett på med våra namn. Väl framme finns ishögar med öl o cider o det blir tipsrunda med frågor kring oss. Efter skål blir det middag där menyn också kommer ge inslag om oss. Mer tips sökes till under middagen o gärna tips om bordsdekoration. Färger är: Vitt, gult o grönt. Till tårtan kommer vi ha figurer med oss, våra barn, husdjur o landstället som vi älskar. Sen blir det ju partajj. Men här skulle vi kanske vilja ha ngn lek eller annat roligt inslag. Tips o åter tips. Gillar att det händer lite o att det känns orginellt. Blir roligare då när man inte har slottsbröllop utan hyrt ett hus som kan kännas lite opersonligt annars. Hoppas på många unika idéer.

• majhumlan

Hej!

Julen har varit bra nere i skånelad oxå, när jag vaknade på julaftonsmorgon vräkte snön ner. julstämningen kom tillslut. Jag lyckades dessutom komma upp till julottan där jag och mina systrar sjöng nägra låtar.

Förra torsdagen var jag iväg med mina tärnor (syrror) och de hittade jättefina tärnklänningar, de såg ut som små rosa prinsessor båda två, hm, risk för lite konkurrens ;)

ja nu är det snart bara fyra månader kvar, hjälp! Måste verkligen komma igång med lite planering. Just nu funderar vi på om vi ska ha DJ eller ett band i alla fall, först hade vi tänkt att bara ha en dator med färdig spellista, men nu har vi kommit på andra tankar....

Gott nytt år på Er!

Svar på tråden Maj 2005 Del 2