• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Cotterpin

*fnissa* man kan ju alltid hoppas! men samtidigt vill jag inte diskutera för mycket för då blir ju ingenting en överraskning! :)

• maj-o5

Kort uppdatering från oss:Vi gifter oss i burlöv gamla kyrka den 14 maj-05 efter snart 13 år tillsammans.Vi har bokat kyrka lokal nu håller vi titta lite på menyn.
    Har köpt min brudklänning och skor redan.Ska ha blommor och diadem i håret.
    I morgon är det precis fem månader tills det är dax.Lycka till ni majbrudar!

• snart brud.

Hallo alla brudar.
    Jag har fått ett problem, jag hade tänkt fråga min sambos lillasyster om hon ville vara tärna på bröllopet, men det känns som om vi har "glidit" isär lite, mycket på grund av att hon ble"bästis" med min vännina och i samma veva så blev vi ovänner.
    Denna tjej är ingen bra människa, men har inte hjärta att säga det utan tycker att de kan vara vänner om de vill.
    Hoppas att ni förstår vad jag menar.

Men nu vet jag iallafall inte hur jag ska göra, vill ju att det ska kännas helt rätt att be ngn vara tärna, inte bara för att det ska så vara.
    Jag vet inte alls vem jag ska be, hur gör jag???
    Jag vet att jag borde prata med henne om detta, men det känns svårt, mkt svårt.
    Ja, jag har iallafall lite tid på mig att fundera, men man ska ju inte heller fråga två dagar innan.*L*

Hur går det annars för er med planering, hos oss har det legat lite på is en vecka eller så, men jag känner att jag borde pilla lite med inbjudningskorten, vill helst inte köpa färdiga, de e så trista.

Ha de gott alla.

• Vero

Min karl har fixat nån begåvad musikhögskoleelev som ska spela harpa på vårt utomhusbröllop i botaniskaträdgården i Uppsala. Jag har bokat vigselförrättare till kl 15.30 och min karl har pratat med en kock som gått med på att göra vår bröllopstårta till så gott som självkostnadspris. Själv har jag inte sett nån tårta som han har gjort men det har min blivande så jag får väl lita på hans omdöme.

Jag tänkte gå och hämta brudbukettskatalog hos interflora idag och vi är i alla fall halvvägs med menyn. Förrätten är satt, och vi vet i alla fall att vi vill ha älg till huvudrätt, frågan är bara vad vi ska ha för tillbehör... Vi får nog börja provlaga och prova viner efter jul.

• Ejlis

Snart brud:
    Jag har också tärnbekymmer. Först hade jag två, som jag frågat. Sedan blev jag osams med en av dem och sa åt henne att jag inte ville att hon skulle vara tärna. Nu har vi ingen kontakt alls.

Så om jag får ge dig råd så tycker jag att du skall vänta ett tag med att fråga din väninna, tills du är 100 säker på att det blir bra. Jag ångrar väldigt att jag följde hjärtat... Jag tror nämligen att själva grejen att hon skulle vara min tärna tärde på vårt förhållande.

Min andra(/enda kvarvarande) tärna har bett mig sjunga på hennes bröllop, så vi är fortfarande nära.

• majhumlan

Hej!

Nu har vi kommit en liten liten bit till på vägen. I helgn var vi och köpte papper till inbjudningskorten och vi börjar att få en någorlunda bra bild över hur vi vill att de ska se ut. Skönt.

Idag gick jag en sväng på stan, såg ett par schysta vita skor för 400 kr. Jag provade dem men de satt inte helt perfekt. Hur kräsen kan man vara för ett par skor som man kommer att använda en gång? Vita skor är inget jag traskar runt i dagligen precis. Jag har sett superfina vita skinnskor i en annan affär, men de kostar 1400 kr. Skulle jag veta att jag kommer att använda skorna ofta skulle det inte vara något att snacka om, men för en dag....

Nästa vecka kommer mina tärnor tillika systrar på besök. Då ska vi titta på tärnklänningar, det ska bli kul. Kanske kan jag även få lite råd kring skorna då ;)

• Ejlis

Igår fick jag veta att jag kommit in på psykologlinjen i Stockholm!!

*hjälp*...

• majhumlan

Grattis Ejlis! Ska du tacka ja till platsen?

Idag är jag sjuk och kan inte gå till jobbet, suck, :( Har inte varit sjuk sedan jag gick i lågstadiet. Enda positiva med att vara sjuk är väl att jag kan surfa runt på nätet hela da'n och leta efter bröllopsgrejer ;)

• Ejlis

Majhumlan:
    JA, jag skall tacka JA!!

Har du inte varit sjuk sedan lågstadiet?! Vilken dundermänniska! Sköt om dig ordentligt! Sjukgodis är det enda som hjälper när man är sjuk!

• majhumlan

nja sjuk och sjuk, klart att jag har varit sjuk tidigare, men inte mer än en och annan förkylning och lite huvudvärk då och då. Jag är snart färdigutbildad apotekare och för tillfället gör jag min praktik (på apotek). Inte undra på att jag har dragit på mig något konstigt, träffar mer eller mindre sjuka människor hela dagarna.

Svar på tråden Maj 2005 Del 2