Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Jaha, ja. Nej, då känner jag inte honom.
Ja, en BT-kör! Det vore ju praktiskt! Som alla BT-brudar kunde anlita gratis.
Har ni bestämt vilka låtar ni skall ha på vigseln? Vi börjar bli klara.
Vi kommer att ha ett pianostycke, har en kompis som är pianist. Troligtvis ska hon spela "Vid Frösö kyrka". Sedan blir det nog en duett "Come what may" och eventuellt en solo eller duett till. Vi har dock inte bestämt ännu. Har hört att Shirley Clamp har en fin låt men jag har bara sett texten. Troligtvis blir det något svenskt eller någon klassisk bit.
Vad ska ni ha för musik?
Vi har en vän som låter ungefär som Dean Martin när han sjunger. Han skall framföra !You belong to me" och "Misty". Sedan har jag en önskan om att ha ""Being alive", men jag har inte hittat någon som kan sjunga den än. Som ingångsmusik funderar vi på "Adelsö brudmarsch", (eftersom vi gifter oss på Adelsö). Utgångsmusiken blir en variant av "King of the Golden Hall" på orgel och nyckelharpa (förhoppningsvis).
Psalmerna har vi inte enats om än. Jag vill ha "En vänlig grönska" och han vill ha "Den blomstertid". Kanske båda?!
"Come what may" är jättesnygg!
Ejlis.
Det blir nog som du sa: jag ska låta det gå ett tag till, inte följa hjärtat riktigt inu, jag har ju lite tid kvar.
Tråkigt att bli ovän med sin bästa vän och tärna.
Jag "hade" en tjej, men som sagt vi blev ovänner innan jag frågade henne och nu är min "tänkta" tärna bästis med henne och det är då henne jag inte vet om jag ska fråga.
Lite rörigt detta.
Sen vet jag inte om jag ska rör till det ännu mer, min brors sambo var sambo med min sambos bror innan, vi hade jätte bra kontakt förrut, men inte riktigt nu, jag skulle vilja fråga henne me, men jag väntar ett tag.
Psalmer och musik, va de ja, hihi, inget vi har funderat på överhuvudtaget, vad "har" man??
kan man välja och vraka eller det finns ngn "given" psalm???
Jaha, då var det snart jul, e ni klara me alla julklappar???
Ska handla mina sista imorron, har två kvar och jag vet vad jag ska köpa så det blir inga problem.
ha de gott.
Snart brud:
Sambos bror till brorsans sambo... Örk... Min stackars förkylda hjärna hängde knappt med (men till slut fattade jag...)
Inga julklappar köpta. Jag är fortfarande förkyld. Hade stämt träff med min tärna som jobbar i SF-bokhandeln i Sthlm. Väldigt praktiskt till jul!! Men, jag orkar inte åka och träffa henne, så den planerade julklappen är kvar hos henne.. Glömde mejla bild till en musmatta jag tänkt ge bort, nu är det för ssent och hittar inget _perfekt_ chokladprovningsställe. *hur skall detta gå* och jag är sååå tröttt, såååå ttrröööötttt...... "...men jag är så trött och kraftlös..."
Ahh, vi har varit klara med julklapparna sedan i torsdag, jätteskönt!
Håller på och försöker att inte pilla med bröllopsdekorationer.. men det är så kul att hålla på!
Men nu har alla fått sina julkort, lite besviket att inte alla verkar ha läst hela kortet och därmed inte sett datumet :/
Puttar upp tråden och önskar alla en god jul!
GOD JUL!!!
Julklapparna är inhandlade (heja postoder!), knäcken kokad, julgranen klädd, bordet dukat och nu provsmakas lusseullarna framför brasan (och BT).
(Smajlisen är tomteröd, och inget annat! )
Hallo alla.
hur va julen???
Här va den kanon bra, ja, julafton iallafall, men dock inte juldagen.
Först jobb och sedan ner till mamma och min styvfar som var bra på kanelen.
Han åkte på en regäl utskällning av min bror, men det hadde han gjort sig förtjänt av tycker jag.
Sitter man och råsuper när man vet att det ska komma fem barnbarn, ja då kan man stå för sina handlingar osse.
Men det ville han inte, så det slutade med ett regält familjegräl och ingen ville vara kvar.
Hoppas att han hade/har ångest och mår skit för vad han gjort, men en sak har jag lovat mig själv och mina barn, aldrig mer jag kör dit när han är ledig från jobbet och ska supa.
"Mina" jular under min uppväxt var sånna, det ska inte mina barns jul vara.
Skönt att skriva av sig lite, men nu e de slut tjatat om mig.
Vad fick ni julklapp då??
Själv fick jag en digitalvåg, klockradio med cd-spelare, lite fräcka glas mm.
IHHHH!
Töser (och pågar), nu e de bara fem månader kvar.
Jag läängtar.
Jag har funderat på en sak, eller??
jo, man MÅSTE väl inte ha en massa starka drycker på festen efteråt va??
Nä, klart.
Men efter det som hände juldagen så vill jag bara servera vin och öl kanske till maten, sen inget mer.
Nä, jag tror det räcker, det är ju ingen fyllefest.
Eftersom jag vet att min styvfar inte slutar förrän han ser botten på flaskan/flaskorna, kanske det hade varit det bästa.
Får se hur vi gör.