Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Vero
Ibland kan de billiga alternativen vara de roligaste och mest personlig, jag tycker saaben låter helcoolt!
hallo alla brudar.
Så här ligger vi i planeringen:
* Lokal fixad.
* Kocken fixad.
* frisören fixad.
* Kyrka fixad till kl 16.00
* Klänningen fixad.
Nu kommer jag inte på mer, men vi diskuterar antalet gäster, meny, bestman, tärna, toastmaster vet vi vem vi vill ha, men han är inte tillfrågad inu.
känns som om vi har någerlunda koll på läget.
Jo, snart ska jag betsälla hindersprövningen.
Någon som vet hur lång tid det tar innan man får den?
Ringarna ska vill osse kolla på, vet ungefär hur jag vill att den ska se ut.
Ha de gott alla.
JK:
Ja, han finns i Stockholm. Kören har åkt med honom ända till Danmark och nu i somras till Dalarna. Om du vill stå till tjänst med skjuts ned till Kinnekulle för de som bor i Sthlm kan det kanske vara ett alternativ (men det kanske inte är tanken). Han tog 11.000kr för Tällbergsresan +uppehälle och mat.
YES! Satt med m2b och redigerade vår inbjudan igår kväll, vi tyckte vi hade för mycket text (info)Nu är vi överens och dessutom väldigt nöjda båda två! Syrran har en liten reklambyrå och har hjälpt oss med dem och med hennes kontakter får vi dem dessutom tryckta gratis. Det går sakta men säkert framåt...
Ikväll ska vi träffa en fotograf, ska bli spännande...
Snart brud: Hindresprövningen gäller bara tre månader så du får nog lägga band på dig ett tag till!
Är lite bekymmrad över solist i kyrkan dock, den tjejen vi ville ha kunde inte den 14/5!!! Är det någon därute som har något tips?
Äntligen vågade jag... hade hjärtklappning och trodde nästan att jag ska skulle sp*... ja missförstå inte... SÅN telefonskräck har jag inte!! Det var nog en blandning av min lilla fobi för luren och det jag skulle ringa om som gjorde det extra nervöst!
Nu är det gjort i alla fall!! Kyrka är bokad och vi fick det datumet vi ville!!!! De hade en vigsel redan den dagen men de kunde ta två så det var ju bra! Det enda var att det andra paret hade inte hört av sig och sagt om de ville ha det kl 14 eller kl 16. Men vi skulle få den andra tiden. *glad*
Passade på att boka församlingshemmet till vår fest också! Så nu börjar ju de stora bitarna falla på plats!
Satt och knåpade med inbjudningskorten igår också. Det blir nog jätte bra... *hoppas*
Hoppas bestyren går bra för alla er andra också!!
Grattis HansiBansi! Blev det den 7/5? Visst är det spännande när man väl har bestämt och bokat datum? Det blir väldigt verkligt då!
Cilia
Japp det blev den 7/5 och det är jag verkligen jätte glad för!!
Ja jag förstår verkligen vad du menar. Jag menar planera kan ju alla göra men nu har jag alltså bokat kyrka!! Det är ju helt sjukt egentligen...
hDet jag måste fixa nu snart är att hitta mönster och tyg till klänningen och att skicka inbjudningar!
Cilia:
Jag skulle gärna sjunga på ditt bröllop, men jag är lite upptagen just den dagen...
Vi skall också vara lediga på fredag och bröllopsfrossa. Min fästman har hittat en vit frackcoat på Steens herrmode i Sthlm som skall provas.
Ang. bilderna på vår sida (som jag har beundrat men inte sagt något om):
JK:
Vilka maffiga pärlor!! Det skall bli kul att se hela stassen, när du har allt klart.
Myself:
Skall ni göra sådana hjärtan till varje kuvert? Är det en blomster"krans"?
Cotterpin:
Klänningen ser härlig ut! Vad skall det vara för material? Skall du sy den själv eller har du en sömmerska?
Vero:
Skall din coola kille vara näbb? Det är SÅÅÅÅ sött med microfrackar!!
Har ni inte fler bilder att dela med er av?! Jag vill se mer! Och var är bilderna på alla inbjudningskort?? (Skall jag säga... Men, jag skall köpa transparent papper på fredag och sedan kan jag fota dem.)
hej! vill oxå in på listan!!!
gifter mig den 14:e!!
man får ju lite smärre panik när man läser allt, jag trodde jag var ute i god tid men har bara gjort hälften av vad många gjort... PANIK!! plus att jag måste gå ner 15kg tills dess, nån som tror att jag klarar det?
Sandra W
du behöver inte få panik, vi har bara ordnat kyrka och präst än så länge (14 maj också)
Jag har bestämt vilken modell på klänning jag ska ha och ska låta en bekant sy den och sen ska min sambo hyra frack det är vad vi vet nu hihi! Ska spåna på inbjudan nu!
Kram på er alla Maj-brudar