• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • saris maj 2005

Hejsan Jazzkatten och alla andra!

Idag är det precis ett halvår för oss också till bröllopsresan!!! Vi har inte bokat ännu men det lutar starkt åt Skiathos i 2 veckor med avresa den 30 maj, två dagar efter bröllopet! Vi vill åka med en gång (fast inte dan efter!) så vi får möjlighet att smälta allting och bara ägna oss åt varandra efter allt planerande!! Kanske göra barn vi med.....vem vet ;)

Hur går det annars med allt?
    Jag är rätt lugn nu, det känns som om man har det mesta under kontroll. Vårt dilemma är festlokal. Vi har bokat en lantlig romantisk restaurang 1.8 mil utanför stan. Jättemysig, har skrivit om den förut... men nu har vi börjat tänka praktiskt.....hur mycket ska man tänka på gästernas bekvämlighet? Till lantstället får de själva ta sig från kyrkan till lokalen och sen med taxi/bil från lokalen till övernattning.
    Vi har nu en annan lokal på G som ligger 5 minuters promenad från kyrkan med och gångavstång till hotell mm. Där kommer det också bli bra men en annan stil. Svårt.
    Vi ska kolla på lördag iallafall och sedan bestämma oss. Känns pinsamt att ringa återbud till det första också. Eller?

Hörs snart igen.

Kramis S.

• Ejlis

Min fästman vill ha två ringar. Han väljer min och sin egen.

• Cotterpin

Inte så många som vet om att vi skall gifta oss heller, mina föräldrar, min bror, närmaste kompisarna och en kusin som vet att det blir nångång under året.
    Men julkorten kommer ju snart att skickas :)
    Känns dock rätt lungt, har inte så mycket att pyssla med innan januari, men då blir det desto mera!

• Cotterpin

Åhh glömde ju!
    Min m2b skall "bara" ha en ring.
    Och vi kommer troligtvis inte att åka på bröllopsresa direkt utan vänta ett halvår eller ett år.

• jazzkatten

Min kille kommer oxå bara ha en ring, förlovningsringen, men kommer putsa upp den så den glimmar som ny

Ejlis
    Vi hade oxå valt Italien om det inte varit så att vi redan gjort 2 fantastiska resor dit redan...det skulle lixom inte bli nått nytt. Men vi äääälskar Italien. Toscana är underbart med sina goda Cianti Classico viner, Amalfikusten är supervcker och överallt är maten suverän.

Men vart ska vu åka då?

• skratt-maja

Hej!
    såg er diskussion om italien och ett område som jag skulle vilja besöka är kalabrien, dvs framfoten, tårna utav stöveln.
    dels har jag läst om det i några trådar här men annrs sett några tidningsrepotage från den delen och det verkar otroligt fint.
    Som sagt det finns många resmål i italien som man vill se....

• Ejlis

Denna lilla uppmaning fick jag just på mejl. Err litet hjärntest.

"This is soooo stupid but true...
    and it's going to drive you crazy!

While sitting at your desk,
    lift your right foot off the
    floor and make clockwise circles.

Now, while doing this,
    draw the number "6" in the
    air with your right hand.

Your foot will change direction
    and there's nothing
    you can do about it."

• Vero

Hej

Jag ska också gifta mig i maj, den 28:de, i Uppsala. Får jag vara med här?

Vi har inte planerat så mycket än. Vi har bara bokat lokal för festen och börjat fila på gästlistan än så länge... börjar få lite brådis nu kanske.

Är det nån mer som ska gifta sig borgerligt?

• Cotterpin

Välkommen Vero!
    och japp, vi skall gifta oss borgerligt!

Svar på tråden Maj 2005 Del 2