• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • snart brud.

Jazzkatten:
    Den sista där va fräck.

Va de inte jazzkatten som tyckte om att göra menyförslag?
    Har för mig det.
    Kan man få ett till?
    På fläskfile´ eller kyckling (har frågat om det innan men har tappat bort menyn.)

Sen måste bara säga att det känns så verkligt nu, att vi ska gifta oss altså.
    detta har jag velat de senaste 5-6 åren, men inget har hänt så jag tog saken i egna händer och friade på hans födelsedag, i år.
    Hihi, trodde aldrig att jag skulle våga, men jodå, och trots att han har sagt nej de andra gångerna så blev det ett ja tillslut.
    Men han säger själv nu att det känns bra och att det inte är "helt fel", om ni fattar vad ag/han menar.
    Oj, detta blev långt.
    Ha de gott alla "majisar"

• jazzkatten

snart brud!

japp det var jag som tipsade om kyckling med dragon bl a

Såg i Ejlis proffsiga bröllopstabell att du oxå gifter dej den 28e. Vi har en sak till gemensamt... jag friade oxå!! *mallig* på skottdagen i år. Annars hade jag nog fått vänta länge med att gifta mej. Men nu är han helt med på noterna

vill du forfarande ha mat tips? vad gillar ni för typ av mat ?

• snart brud.

Hallo igen.
    Satt och tittade i almenackan nyss, på Söndag är det "bara" sex månader kvar till jag blir fru Roos.
    IHHH vad jag längtar.

Ibland ryser det i hela kroppen när jag tänker på det.
    Känns nästan som när man e gravid, man väntar tills dagen "D".
    Natti alla "majisar".

• magy

Hej alla!

Jag har inte hunnit läsa alla inlägg men hoppas jag kan haka på här ändå. Vi gifter oss den 7 maj så det blir samtidigt som Majhumlan och Uppsalabo.

• jazzkatten

välkommen i majgänget magy!
    :-d

• jazzkatten

Det skulle vara en jätteglad smily men den blev helknäpp

• jazzkatten

Nä nu måste jag borsta tänderna....gonattkram på er. JK

• Ejlis

Välkommen Magy!

Oroa dig inte för att du inte läst alla inlägg! Vi har ändå inte sagt något viktigt..

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia

** 7 maj **
    Majhumlan
    Uppsalabo
    Magy

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten
    Snart Brud
    Vicky 2005

Någon mer som vill haka på??! Jag VET att ni finns därute!!

• Ejlis

Jag berättade för min fästman att jag sagt till er att vi skulle skicka inbjudningarna 14/2. Han var lite trött och jag frågade om han hört vad jag sa:
    "Ja, majblommorna tyckte det var bra att skickas i maj." sa han då... Vad skall man säga?!

JK:
    Tack för strålande rim. Naturligtvis glömde jag kolla vad jag skrivit hittills... Ungefär såhär var det:
    "Han hittade frugan i Japan
    ---
    Men ifall dessa två
    vill få kyssas ändå
    så får vi nog helt enkelt kapa'n."

Min kusin är 2m och hans kinesiska fru (som han alltså träffade som utbytesstudent i Japan) är 1.5m.

Limerickar är inte min starka sida.. å det blir bara en - resten är vanliga rim på 4 verser AABB eller ABAB. har du någon favorit av dina som du vill dela med dig av?

• cilia

Välkommen till majtråden Magy!

Är ledig i dag så jag tänkte in och jaga lite inspiration till våra inbjudningar. Är inte helt säker på färgtema ännu men det lutar åt "grädd-vanilj-vit" (förstår nån vad jag menar?) grönt och guld. Vad tror ni om det? Tror ni det kan funka?

Tack för pepping Ejlis, har fått tillbaka orken igen och fnular på rim till festhäftet!

Svar på tråden Maj 2005 Del 2