Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Skratt-Maja:
Jag har årets tidning, och eftersom jag gillade den hade jag gärna läst en till. Om nästa kommer i jan-feb så hinner jag ju!!
Det är inget speciellt jag söker. Tack för infon!!
Åhh, nu har jag varit ute och handlat lite till inför bröllopet! nämligen en del papper och pennor för att fixa julkorten där en liten notering om datumet kommer finnas!
Måste ju skriva ut lite provex och testa!
Vicky: Har du hittat klänningen du vill ha, eller ska du ut och börja "jaga" i dec? Min mamma kommer hit i januari och då ska min jakt börja på allvar...
Ang fotograf, vem har du anlitat? Jag letar för fullt just nu, det är ju en djungel därute! Skulle vara kul med lite tips!
Hallå där
Jag har hittat butiken jag ska köpa den i iallafall :) Jag har nästan bestämt mig för vilken, det är en Nixa halterneck variant. Måste bara dubbelkolla egentligen.
Jag/vi har varit i Norrtälje hos Ingvors och kikat. Mycket bra ställe.
Vi har ett par kompisar som ska fota så det är inget profs. Shay är väldigt bra men rätt dyra annars.
Vart ska ni ha festen?
Godmorgon alla!
Vicky: Vi ska ha festen i Sigtuna, på Sigunsborg. Passar bra för oss eftersom de har övernattningsmöjlighet där. Vare sig m2b eller jag kommer härifrån så de flesta gästerna är långväga! Har kollat in Shay, tyckte hon var ok i pris för fotografering, men bilderna var i dyraste laget...
Hur går det i planeringen för alla andra majbrudar?
Just nu har jag tagit kontakt med olika bussföretag för transport till gästerna. Ska försöka fnula på en bra inbjudan, min syster ska utnyttja sina kontakter så inbjudan, program, placeringskort är så gott som i hamn vad gäller tryckandet... Sen ska man bara komma på hur man vill att de ska se ut.
Vad jag måste börja dra i är fotograf!
Sen undrar jag hur lång tid innan man ska ta kontakt med frisör, florist, smink? Är det nån som kan ge mig tips?
Puh...några saker till fixade. Kantor och violonist bokade till in och utgångsmusiken, samt psalmerna. Vi har hittat en till låt som vi ska ha som solosång i kyrkan: "Just the way you are". Texten är så fin så jag börjar tjuta bara jag tänker på den !
Kram på er
J.K.
JK:
Den låten ville jag också ha! Men, min fästman säger att han tänker på Shrek när han hör den. Du vet "Karaoke dance party-grejen" på slutet... Han hörde den versionen först och inte den fina.
Vilka psalmer har ni valt? Vi har inte riktigt kommit så långt än.
Åååå det hade jag glömt bort hi hi hi.
Vilken tur att Shrek är en av våra favoritfilmer då Speciellt 2:an
Vi har valt "Envänlig grönska" samt en psalm som heter "Jag lyfter ögat" som vi hade på mitt dop, och på min syrras bröllop (för 20 år sen), den är jätte vacker och lite melankolisk. Men har en mycket enkel melodi så alla kan sjunga med.
Andra låtar som vi ska ha är "En slump" (Bewitched på engelska) som Monica Zetterlund brukar sjunga, samt Never let me go, som är en gammal jazzballad. Han som ska sjunga är en gemensam vän som är sångare och sjunger otroligt vackert. Det är så kul för han har liksom varit med från början när vi träffades, faktiskt även den kvällen vi blev ihop Eventuellt ska vi även ha "Så skimrande var aldrig havet " som allsång. Eftersom vi sysslar med musik vill vi att det ska vara mycket musik under vigseln. Musik är en stor del av våra liv, och vi träffades på sätt och vis genom musiken.
Vad har ni valt för musik?
Hej!
Här kommer en till som gifter sig i maj.
Vi gifter oss i Mölle kapell torsdagen 050505. Vi kommer att ha festen på Jacob Hansens Hus i Helsingborg.
Kyrka och lokal är bokat.
Prästen har vi pratat med (egen präst).
Måste avboka en massa prel. bokningar på både kyrkor och lokaler.
Klänning har jag tänkt köpa i Kina då jag ska dit i mitten på december. Likaså brudgummens, marskalken och tärnans kläder.
Så så långt kommer här... fast vi började inte med planeringen förrän för 2 veckor sedan.
Kram på er andra!
Hej Novia!
Välkommen till majbrudarnas tillhåll!!
JK:
Det här med musiken är klurigt. Vi har inte alls samma musiksmak fästmannen och jag. När han lyssnar på musik är det basen och balla små ljud han vill åt, jag gillar texter, melodier och stämningar. För att njuta fullt ut vill jag sjunga med. Det är lite svårt att sjunga med Rammstein och Yello.... Följaktligen finns det inte så mycket musik vi gillar gemensamt. Det är i stort sett bara Dean Martin (av någon anledning...) Så den enda vi har spikat är "You belong to me" som en granne skall sjunga. Han låter precis som Dean!