• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • skratt-maja

här kommer en till som cilla osm inte tagit sig igenom alla inlägg emn hittade tråd nr 3 och fick en häslsaning om att det fanns ytterliggare en tråd så nu ä rjag här..
    den 28 maj är vår stora dag...

• cilia

Puh, nu har jag läst igenom alla inlägg, tror jag... Är imponerad av att alla hunnit planerat så mycket, man kanske bör vara lite stressad??? Men jag resonerar som så att bara kyrkka och lokal är bokad så ordnar sig resten

• majhumlan

Hej på er majbrudar!

Var ett tag sedan jag var inne här. Planerandet har stått stilla ett tag men nu kännde jag att det var dags att sätta igång igen. Vi håller på att planera inbjudan, svårt eftersom den ger första intrycket av bröllopet så vill man ju att inbjudan ska vara bra.

Igår smet jag in i en guldsmedsaffär, mmm så mycket fina ringar det finns. Har ni hittat era ringar än?

• cilia

Hej maj humlan!
    Jag har pratat med guldsmeden som gjorde våra förlovningsringar och vi ska höras av för en träff nån gång i februari. Han tyckte det räckte så jag litar på honom. Vet ung hur jag vill att den ska se ut, så det borde fixa sig!

• raskan

min gubbe skulle titta på stenar till min ring idag!!Jag har låtit honom få den upgiften.Han ville att en smed skulle göra min å efter som jag vet att han så god smak ang smycken å är väldigt kräsen så han får sköta det.Kramzi millan

• Cotterpin

Jag hittade min igår faktiskt, blir att beställa över internet (under halva kostnaden emot vad vi hade tänkt lägga på den).
    Men får vänta tills efter jul att beställa den :)

• jazzkatten

Jag vet hur min ska se ut och jag har köpt en brilliant till den, men letar efter en bra och prisvärd guldsmed i Stockholm.
    Några tips?

• Ejlis

Jazzkatten:
    Vi köpte våra förlovningsringar på Smycka. De är en kedja, egentligen, men kändes som en liten guldsmedja. Priserna var lägre än på Hallbergs Guld. Vi var i Kista.

Kort uppdatering:
    Vi gifter oss på Adelsö 14/5-05.
    Jag är nu 28år och min fästman 29.
    Han skall fixa vigselringarna.
    Har bokat:
    det mesta, kyrka, präst, kantor, lokal, band, catering, fotograf, florist, sminkös, hotell.
    Håller just nu på med:
    att leta papper, beställa stämplar och skall börja leta klänning (har redan en sömmerska som jag hittat på BT), samt köper silver&blått till bordsdukningen. Har kvar:
    musik i kyrkan, transport och en massa annat.

• cilia

Ejlis: Tack för uppdateringen av dig. Eftersom jag är ny på denna tråd är det kul att få lite mer info om alla er andra.

Här är lite om mig:
    Vi gifter oss 14/5 2005 i Husby-Ärlinghundra kyrka
    Jag är 29 år och min fästman 31år
    Det vi har gjort är boka kyrka, lokal till festen och bokat boende till våra gäster.
    Inte särskilt mycket, JAG VET, mot vad många andra har hunnit göra...
    På G är: bandet som ska spela på festen, solist i kyrkan.
    När det är bokat kommer jag nog att känna mig lugn...kanske...
    Lite om mig iallafall!

• Ejlis

Cilia:
    Oroa dig inte för att du gjort "mindre" än andra. Det måste vara roligt att hålla på, annars är det ingen idé... Gör det i din takt. Jag faller ned i svackor då jag känner att det är alldeles för jobbigt. Då tar jag det lugnt ett tag och så kommer lusten tillbaka igen!

Svar på tråden Maj 2005 Del 2