Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då har vi avrit och tittat på lokal idag.
Det står mellan två olika.
Att det ska vara så svårt att bestämma sig.
Cateringfirman ska jag tala med i vckan, höra priser och så.
Psalmer, hihi, ja så långt är jag överrens med mig själv, men jag vet inte vilka, tänkte sätta mig med psalmboken en dag och titta.
Detta med hindersprövning, jag vet att den inte får vara äldre än fyra månader, men hur lång tid tar det att få den? ngn som vet?
OJ, jag glömde ju: Vi har äntligen börjat att tala om för folk att vi ska gifta oss.
Min blivande ville inte det först, men sen en dag satt vi och pratade, så tyckte han att det är ju inget att hålla hemligt om, nä just det.
oj, vad min blivande svärmor blev överraskad.
Vi bjöd henne på kaffe en kväll och när hon skulle köra så sade min "gubbe" att jag hade ngt att visa, då trodde hon att vi var gravida igen, men när hon fick se klänningen, då tappade hon hakan.
Hihi, det är sååå roligt att överraska folk.
Det värsta blir att tala om det för min mamma och styvfar, han e lite konstig utan att vara elak, men han tycker det är onödigt att gifta sig.
Ha en bra kväll alla.
Ååå, vad nyfiken jag blir på vem din M2B kan vara. Jag kommer själv från Mölle. jag är född 73, vilket år föddes din blivande?
Troligtvis känner jag ju honom...
Hur gör ni med bröllopsnatten? Har du några tips?
Bor ni i Helsingborg? Vi bor utanför och vet inte riktigt hur vi ska göra med vår lilla dotter under kvällen.
Kram
novia
Hur var det nu med inbjudningskort..
** När tänker ni skicka? **
Vi kommer att skicka så att gästerna får dem 14/2. Alla Hjärtans Dag och exakt 3 månader innan.
** Skall ni göra egna? Har ni någon bild? **
Vi skall göra egna, men har ännu inte hittat rätt papper..
Ejlis: Vi tänkte också skicka våra inbjudningar så att gästerna får dem alla hjärtans dag, tre månader innan. Tror det blir lagom, man vill inte vara FÖR tidigt ute heller... då kanske inbjudan lägs åt sidan och "glöms"...
Min syster ska hjälpa oss med inbjudningarna, är så duktig på sådant, sen har hon kontakter på tryckerier som trycker typ gratis, det är inte dumt. Kan man spara några kronor är det bra...
Vad jag fortfarande inte kommit på är ett färgtema? Vad har ni valt? Hur/var kommer ni att använda det?
Novia
Min pojkvän är född 76, vill inte lägga ut något namn (men hans föräldrar bor i det gula trähuset vid tennisen, Mölle är ju inte så stort så du kan kanske lista ut vem det är...) Nu bor vi i Helsingborg. Jag är själv uppvuxen utanför Helsingborg men har haft en vända runt Uppsala innan jag kom tillbaka.
Bröllopsnatten ja, vi tänker bo på ett hotell. Flera hotell har speciella bröllopserbjudande och vi vill absolut ha lite extra lyx på bröllopsnatten.
Ejlis och Cilia
Kul med den 14:e, det tänker jag nog ta och "knycka". Själv så gnuggar jag de små grå för att komma på hur vårat inbjudningskort ska se ut. Några förslag?
Ejlis!
Skit bra idé att skicka så de kommer på alla hjärtans dag! Vi gifter oss ju den 28:e, men vi hade planerat att skicka dem i början av februari eftersom folk måste resa långt, ev boka tåg samt hotell.
Vi kommer sätta sista OSA 1:a Maj, dvs 4 veckor innan bröllopet. Dessutom tror jag det är lättare att komma ihåg OSA-datumet om det är ett sånt datum.
Vad tror ni?
Just ja...skulle ju berätta mer om inbjudningarna..
Vi kommer göra dem själva eftersom jag har en ganska bra bläckstråleskrivare. Vi ska göra dem så de ser gammeldax ut och klistra fast två små fjädrar så att de blir som ett hjärta (vi ska ju ha vilt och naturtema), pappret skall vara "creme" färgat, texten mörkbrun, de pyttesmå fjädrarna har jag köpt på panduro och de är guldbrua med vita och grå mönster i. Jag har även scannat in två fjädrar som ligger som ett hjärta, det blev suuuper snyggt, så jag kan använda det som en liten symbol på tex vigselprogram, festprogram mm.
Jag har dock inte hittat papper och kuvert ännu. Funderar på att sy ihop kuverten med en matchande tråd (billigt och går ganska snabbt).
vi ska åxo göra våra själva!!'
Vi har ju blått silver å vitt som tema så det blir ett tunt blått papper vikt på bredden (som ett smör papper) sen klistrar jag ett silver papper på insidan som sticker ut en cm när man viker det!
På utsidan klistrar jag fast ett blått löv binder ett tunt silver band runt allt å förseglar med en blå lackstämpel med 2 hjärtan.Kramiz millan
raskan
Det låter supervackert!
Ja, jag kände att 14/2 var väldigt fiffigt!!
Vårt tema är också blått&silver, precis som Raskans. Inbjudan är på tjockt crèmepapper med vårt runmonogram i silverembossing på framsidan och det är förslutet med ett brett blått sidenband. Papperet är stående. Hm. Låter lite mysko, va?! Jag skall försöka hitta papperet så att jag kan göra ett provex så ni får se..
Silverembossing och blått sidenband har vi på alla trycksaker.
Det blåa kommer igen i min brudbukett. Har ni sett Decorists bukett, här på BT? Jag föll verkligen för den! En boll man håller i handen. Blommorna skall helst vara blåa Bluebells, men om inte det går får det bli något hyacintliknande. "Något blått". Ev. kommer jag att göra en silverboll i tråd som håller ihop allting. Så fick jag tillbaka ett silverhalsband jag gjorde åt min Mormor till hennes 90-årsdag i somras, det fick jag tillbaka nu när hon dog och det tänker jag ha på något sätt. Det får bli "Något Lånat".
Ett silver"diadem" skall jag göra också.
Dukningen är på lokalens vita linnedukar, med en löpare i aluminiumfolie (tips från BT-tråd) under en ljusslinga med silversladd och blåa små lampor. Här och där sätter jag glasljusstakar med värmeljus.