• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Ejlis

Raskan:
    Har du någon bild på dina kort?

• Ejlis

Kolla här:

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia

** 7 maj **
    Majhumlan
    Uppsalabo

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten
    Snart Brud
    Vicky 2005

*stolt*

Ni som inte är med här är inte med här för att ni inte skrivit när ni gifter er i DENNA tråd. Cotterpin t.ex!

Har ni bröllopssidor här på BT?

• cilia

Ejlis!
    Vilken koll du har! Vad kul det var att samla alla sådär, har man lite mer koll... Vi är en del maj brudar alltså, skoj! Ligger lite stiltje med planering för tillfället, känner mig så orkeslös!Nån som har tips hur man får tillbaka energin?

• Ejlis

Cilia:
    Det är snarare BRIST på koll!!
    För att kunna bringa klarhet ville jag skriva ned datumen.. Jag kollade bara brudarna i denna tråd.

Tips på inspiration?
    Jag är insnöad på trycksakerna just nu. Kanske kan du beställa en katalog och titta lite?
    Hyra en bröllopsfilm?
    Jag håller också på och hittar på rim om alla gäster som skall stå i festprogrammet.

• jazzkatten

Ha ha ha!! Det är skitbra Ejlis!!

Oj vad många vi var den 28:e! Kändes som att det var ett lite udda datum, men det fanns visst fler som ville gifta sej en vanlig lördag

Idag har jag varit och kollat på papper till inbjudningarna (igen) på Svenskt Papper, hittade ett som hette Teton, Ivory, ganska stiligt. Ska prova att skriva ut på det ikväll

• jazzkatten

Ejlis

*finiss*

Jag har faktiskt skrivit så rim till alla "mina" gäster, dev min släkt och mina vänner, väntar på att min kille ska ta tag i sin del (jag älskar att skriva små fåniga saker så det gick snabbt för mej)
    Men så har jag den senaste tiden fått veta att det är en hel del som inte kommer kunna komma på bröllopet, pga barnafödande, separationer och ANDRA bröllop!! Sen har några singlar precis träffat någon, som man inte vet om de kommer hålla ihop med. Så det är ständig förändring i inbjudningslistan

• jazzkatten

oj...vad slarvigt jag skrev.
    så=små
    dev=det vill säga

• Ejlis

JK:
    Du kanske kan hjälpa mig med rimord på "Japan".
    Det skall bli en limerick...
    ("Apan" funkar inte... )

• jazzkatten

japan
    banan
    varan(sån som de åt i Robinsson)
    altan
    sultan

...om du menar EN japan alltså

Japan är däremot svårare, men man kan ju rimma på bara -an tex:

Det var en kille från Japan,
    som inte var särdeles världsvan,