• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • lejdii

Här är lite info om oss:

Vi ska gifta oss i Staffanskyrkan, Gävle
    5/5-2005. Vi kommer att ha ca 80 gäster.
    Kyrkan och lokalen är bokade.

Klänningen ska jag beställa i mitten på december senast. Nixa modell 796.
    Till den ska jag ha tiara och halvlång slöja.

Ringarna hittade vi i lördags - de är blandat vitt och rött guld. 3045:- inkl.
    putsning av förlovningsringarna + gravyr.

En kompis syster kommer göra bröllopstårtan, en kompis är frissa så hon fixar håret på mig och mina två tärnor,
    blivande mannens kollega är hobbyfotograf så han fixar fotografering och sånt, en kollega till mig håller på med blommor så hon ska fixa min bröllopsbukett.

Vi har satt en budget på 20.000:- vilket vi säkert kommer att klara! :) Spännande!

När vi gifter oss är blivande mannen 31 år och jag fyller 25 år tre månader senare.
    Våran son är vid tillfället då nästan 2 år.

Grattis till alla som ska gifta sig :)

• cilia

lejdii: Spännande, vad mycket du har ordnat! Fin klänning du valt, är den två delad? Nyfiken på ert datum 5/5, är inte det en torsdag? Finns det någon anledning till just det datumet? Grattis själv!

• JNY

Här kommer en uppdatering från mig med..
    Jag har inte skrivit så mycket här men läst destomer..

Jag kommer vara 28 och sambon 29 när vi gifter oss och vi bor i solna med vår son på 5½ månad
    Iaf så gifter vi oss den 14/5 kl 15.
    Kyrkan är bokad, vi ska vigas ute på ljusterö.
    Lokalen är fixad, vi har hyrt ett kollo då många åker långt.
    Fotograf har vi fixat, en av sambons vänner är duktig amatör fotograf.
    Maten ska vi göra själva och de blir kallskuren buffee
    Sen har vi inte kommit så mycket längre då jag inte köpt nån klänning än och så mycket annat som frisyr och blommor hänger ju på vilken klänning man har.

• lejdii

Cilla ->

Vi hade 4 datum att välja på, antingen 29/1-05 (våran förlovningsdag), 12/2-05 (den dagen vi blev tillsammans 1999), 050505 (ett kul datum bara!) och 28/8-05 (min 25 års dag). Januari och februari kändes för tätt inpå och augusti kändes för långt borta - dessutom är ju 050505 ett ganska kul datum så vi valde det - och ja det är en torsdag, kristihimmelfärdsdag (vilket vi inte visste när vi bestämde datumet från början).. alltså en röd dag :)

Klänningen är tvådelad, överdelen är snörad i bak och fungerar lite som korsett så nu slipper jag köpa en sån också. Jag hade redan valt en helt annan klänning men sen provade jag den här och fastnade direkt :) Dessutom är den här mycket billigare - den andra som jag hade bestämt mig för först från Forever Yours skulle kosta runt 5000:- och den här kommer att gå på kanske 3500:- - 4000:- (själva känningen kostar 3100:- ny att köpa).

:D :D

• lejdii

Apropå bröllopstidningar, VART kan man köpa sånna? Jag har kollat lite grann men inte sett en enda tidning om bröllop. (ja nu ljög jag, jag har sett massor med sånna tidningar MEN det var längesen lååångt innan vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss)... Tips? Råd? Skulle va kul att bläddra lite i tdningar och få ideer och sånt i stället för att bara kolla på internet (vilket också funkar men ändå..)

Kram!

• Cotterpin

Mitt tips på vart man hittar tidningarna är Pressbyrån!
    Jag har dock hittat mina i Hemköps Kiosk (alltså en kiosk/spelbutik dom driver utanför den vanliga affären)

• Vicky 2005

Visst är jag märsta bo :)
    Jag kommer att vara 26 och min blivande 30 när vi gifter oss den 28/5. Vi kommer att vigas i Skeppyuna kyrka och ha festen i bygdegården där.
    maten är bestämd, ska lagas av mamma. Alla kläder är klara förutom min klännng som jag ska beställa i början på december :) *spännande*
    Fotograf är ordnat.Likaså frisören
    Det som är kvar som känns som om jag måste ta tag i hyfsat omg är personal till lokalen, transport och inbjudningarna. Lite panik över det men det ordnar sig nog.
    Det var lite om mig.

• uppsalabo

Vi kommer att gifta oss den 7/5 i Danmarks kyrka utanför Uppsala. Än så länge känns det ganska lugnt, har inte hunnit stressa upp mig alltför mycket (det kommer nog senare...) för det känns som om det viktigaste är klart. Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, musik till festen (blev klart förra veckan - jätteskönt!), blommor och catering. Jag har hittat en klänning och beställt den, min fästman har tittat lite efter kläder och jag har tittat lite på ringar. Pågående projekt är tärnans klänning (syr själv) och inbjudningskorten som vi har börjat lite smått med.

• Ejlis

Ang. bröllopstidningar:
    Jag köpte några utländska tidningar härifrån:
    www.press-stop.se
    De har även svenska, förstås.
    "Allt om Bröllop" nr 3 kommer ut i december.

Är det någon som vet hur ofta Amelia Brud kommer? Är det bara en gång om året (eller en gång 'punkt')?

• skratt-maja

Ejlis , det stämmer att Amelias tidning om bröllop kommer ut en gång om året, skulle tro att det är i januari februari. Kolla dock från förelaget, ev kan gamla beställas av dem om det är ngt speciellt du söker!

Svar på tråden Maj 2005 Del 2