Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Hej Vero!
Om det är brådis eller ej beror nog på vad du tänkt dig.
Saker/folk som skall bokas utifrån är nog bra att boka snart, om du skall kunna välja fritt.
Skall ni ha traditionell vigsel eller med tema?
Faktiskt så känns själva vigseln som ett stort frågetecken. Jag har knappt varit på några bröllop och vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det. Ska man tex ha sång innan eller efter själv vigselakten? Hoppas vi får tag på en vigselförrättare som har lust att hålla nåt litet tal också, 2 minuters vigselakt känns ju lite futtigt...
Men annars blir det traditionellt så till vida att jag har vit brudklänning och min karl har frack.
Vero
Du behöver inte oroa dej för vigselakten, borgerliga vigslar kan man utforma nästan hur man vill.
Jag har varit på bröllop i en ateljé där var det några som sjöng först, sen var det vigselakt, sen var det instrumental musik igen, sedan en höll en nära vän till brudparet ett tal, sedan sång igen. man kan ju även ha allsång.
/Jazzkatten
Har fått flytta datum till 30 april så jag är inte med i majtråden längre. *snyft* Men det var roligt så länge det varade. Lycka till.
White bride
Du får titta in här ändå, det är ju bara en dags diff
Klart du får stanna...
Om inte annat för att FESTEN lär fortsätta in i maj om den börjar 30/4...
Hur går det annars för er?
Jag har märkt att jag gärna vill prata massor om bröllop och fest, men jag har inget att säga... Det finns liksom inget att diskutera. Hm.. Man kan ju inte diskutera blå ljusslingor på bordet hur länge som helst.
Ejlis, känner lite så med!
Har nog fått ställt/svar på dom mesta frågorna och funderingarna redan och just nu väntar jag bara på att det skall bli januari så man kan sätta igång riktigt på allvar! *le*
Känns som man inte riktigt kommer njuta av jul och nyår iår, finns ju något bättre som väntar runt hörnet! *fnissa*
Men men, kommer väl förhoppningsvis få prata mer bröllop med dom närmsta under julen eftersom dom flesta får reda på att vi skall gifta oss då :)
WhiteBride:
Jo, jag har pratat en massa om mina blåa ljusslingor som jag skall ha som dekoration i mitten av borden på silverglänsande aluminiumlöpare... Temat är silver&blått. (Folk har nog tröttnat på dem här inne... )
Cotterpin:
I julkorten? Vad kul att ha det där kvar! Även om jag inte förstår hur ni har orkat vara tysta..
Jag tittade på klänningstyg nu på lunchen. Har nu 10 små prover med mig att gossa med. Jag har nog bestämt att det skall vara ett matt tyg, som känns som rosenblad... och frasar lite... och glänser liiite....
Hallå alla brudar
Jag ska imorgon hem till min kompis som designat mina skor, och prova...åååå vad spännande!!
Jag kännre oxå att jag fått svar på de flesta av mina frågor, men en stor ?fråga? är fortfarande var vi ska åka på bröllopsresa?? Nu har vi kommit på att vi vill åka till Malaysia...vi som skulle ha en budgetbröllopsresa?!