Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Nu kan vi lägga till ytterligare två saker till "klar"-listan.
DJ och bestman.
Då är det min tärna jag ska försöka "hitta", har inte den blekaste vem jag vill ha, jo, det vet jag egentligen kanske, men som jag sagt innan så har vi lite "konstiga" släkt förhållanden.
Tjejen jag vil ha som tärna har en dotter med "vår" bestman, fast de bor inte ihop idag utan min bror bor med henne.
Lite rörigt, jag vet, och därfär tror jag inte att det blir en bra lösning på det hela om jag ber henne vara tärna, sen har jag funderat på om jag inte vill ha en gammal arbetskamrat som jag vill ska vara med på bröllopet och som ska fixa min frisyr och smink.
Hemskt vad rörigt detta blev, men jag hoppas att ni fattar lite.HIHI.
ha de gott alla.
Idag har jag varit runt och pratat med frisörer. Jag blir galen, fan vad allt är dyrt i den här stan!
Jag har pratat med flera och alla landar runt 3500 kr för uppsättning och smink på en lördag! Vi hade budgeterat 2000 kr! *suck*
Hej Brudar!
Är SÅÅÅ glad, har inhandlat min brudklänning nu och är verkligen super nöjd! Känns konstig att ha den hängades här hemma och veta att man inte ska bära den förrän om fyra månader... Den ska förvisso in för vissa ändringar i mars/april, men den finns! Tänk att det snart är dags för oss!
Kram från en glad och lycklig Cilia
Vero
Vilka frisörer i stan har du kollat upp? Vet att det är svårt.. Jag hade också jättesvårt att bestämma mig, ringde runt till ett par ställen och letade också på nätet. Slutade med att jag hittade Emma Nors i Stockholm. Hon var tyvärr uppbokad på "vårt" datum men däremot var hennes kollega ledig då så jag bokade henne istället. Uppsättning och make up (inkl konsultation) kostar 2000 kr och hon tar 300 kr extra i reskostnad för att komma till Uppsala. Jätteskönt att få håret fixat hemma och slippa fara runt och stressa på stan tycker jag.
Jag vill oxå vara med... Har något svagt minne av att jag skrivit i denna tråd tidigare, men hittar inte mitt inlägg så där på studs.
Vi gifter oss den 14 maj. Känns som vi har koll på det mesta; kyrka, festlokal, fotograf, frisör, sminkös. Klänningen är köpt. Knåpade inbjudningskorten själv (superkul!!) och skickade ut dem i måndags. Snackade med en kompis idag, som har ett gäng veteranbilar, om transport. Väntar på besked om präst o kantor. Listan kan nästan göras hur lång som helst... Har kvar att välja brudbukett och ring samt knåpa programblad.
En lite dum fråga bara: Hur hittar man in på den där fotosidan som ni pratar om?? Skulle gärna vilja se den, men har inte den blekaste aning om hur jag hittar dit...
ny lista!
** 30 april (med-fest-i-maj) **
WhiteBride
** 5 maj **
Lejdii
Novia- i Mölle/Helsingborg
novemberregn
** 7 maj **
Majhumlan
Uppsalabo
Magy
Majbrud 05
Satine
mrs Kuparinen
HansiBansi
2005maj
Jola
** 14 maj **
Cilia
JNY
Ejlis - Adelsö
14maj
Lyckligaste i världen
myself
norska
Li_Ni
** 21 maj **
Raskan
Emzer
Rainred
** 28 maj **
Skratt-Maja
Jazzkatten -Kinnekulle
Snart Brud
Vicky 2005
Saris
Cotterpin
Vero
Nina *brud 28/5-05*
Li_Ni, välkommen!
Nu är du med på listan!
Jag undrar också över hemsidan med de bilderna de pratade om!! kanske vi får svar idag!
Gå in på:
www . photobox . co . uk (plocka bort mellanslagen)
logga in som majbrudar@hotmail.com
med lösenord majbrudar
Lycka till!
tusen tack, jag får öppna en album sen i eftermiddag, har alla bilder hemma!
Kramis på er alla Majbrudar!
Mejladressen går också att använda. Då kommer man till mig. Jag vill inte lägga ut lösenordet här. Men, om ni mejlar så får ni det av mig. T.ex. om vi vill pratas vid mer privat någon gång.