• Cotterpin

Maj 2005 Del 2

Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)

• Svar på tråden Maj 2005 Del 2
  • Rainred

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia - i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan - Mölle/Helsingborg
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola
    Klingberg to be
    Sassa_K

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska
    Li_Ni
    Ayse- Träslövsläges K:A

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred - Våmb Kyrka, Ljungstorp bygdegård
    2005 - Sandviks ka

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*
    Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg
    Fia76-Läckö Slott

• Rainred

fotografen är bokad!
    kyrkan, prästen och lokalen också!
    Frisör är bokad men ej tiden ännu eftersom jag måste ju ha bokat fotografen först för att kunna beräkna tiden bättre!
    På fredag ska jag prova klänningar, pirrigt!

• uppsalabo

raskan
    Vi gifter oss under Kristi himmelsfärd och skickade inbjudningskorten i helgen. Svaren har redan börjat strömma in och det känns jättespännande!!

I helgen ska jag prova min klänning för första gången!!! Jag beställde den i slutet av september, har visserligen provat den i fel storlekar men det är ändå inte riktigt samma sak. Nu har den äntligen levererats till affären och jag har beställt tid för provning. Lite nervöst...

• JNY

Raskan: ang klänningen så sa dom till mig att jag skulle lämna in den senast v.16.
    Men ring dit och hör för att vara på säkra sidan.
    Kram Jenny

• Cotterpin

Vi tänkte skicka våra om två veckor ungefär.
    Måste ner och prata med fotografen nu snart med, samt kontakta frisör/sminkös igen. Lite att pilla med är det allt! :)

• skratt-maja

Vi har också stökat undan enhel del och det känns så härligt, så spännande och ja, det är mt känslor inblandade...
    Imorgon ska mamma och jag till skräddaren som ska hjälpa mamma med vissa delar utav sömnaden utav min klänning, känns spännande!
    Håller på att rycka inbjudningar men det tar sin lilla tid, det strular med tryckeriet, men än finns det ju tid kvar! Skönt då att andra saker löper smidigt...

Duktyg är det jag nu är på jakt efter!

Ang. detta med inbjudningar, så ni som gifter er den 28 maj kommer att skicka ut i mitten på februari? jag hade tänkt mig mitten på mars.... tycker att detta är svårt....

• Cotterpin

skratt-maja
    Hade eg tänkt vänta med, men våran släkt och alla som skall bli bjudna fick reda på bröllopet under julen, så dom vet redan om att det blir och datumet. Så jag tycker inte det är någon idé att vänta längre eftersom inbjudningarna ändå är klara.

• Bröllopstokiig

Ejlis:

Vad gullig du är!!

Skratt-maja:
    Egentligen ska man ju inte skicka ut inbjudan så tidigt, men är bröllopet på en storhelg, eller om gästerna måste resa en bit etc är det bra att vara ute i god tid. Vi gifter oss oxå den 28:e men våra gäster måste boka hotell och ev tågresa mm så vi skickar ut så alla får inbjudan på alla hjärtans dag (14/2) och kommer ha sista OSA den 15 april eftersom hotellet vill ha alla bokningar då och för att vi kommer ha en reservgästlista så vi kan skicka ut inbjudningr till folk som vi gärna vill bjuda men som inte får plats om inte några tackar nej. På deras inbjudan skriver vi sista OSA 7 maj.

Önska att vi kunde bjuda alla vi vill, men lokalen är för liten och vi för fattiga :( Vi blir ändå över 80 pers.
    Det är så svårt att välja bort gäster!

• skratt-maja

Tack jazzkatten och Cotterpin för era mkt bra svar! Vi är bara oroliga för att skicak ut förtidigt, emn då kanske vi ska tidigarelägga det hela. Mkt fint att ha poststämpel 14 februari, kanske ska satsa på den 28 februari!
    Får ta upp dettamed fästmannen, han jobbar på en bröllopshemsida så den måste ju bli klar innan inbjudningarna kan gå iväg!

• majhumlan

Tjoho!

Jag fick tag på min "gamla" frisör (hon har bytt salong). Så nu har jag bokat henne. Jag fick faktist ett riktigt bra pris. knappt 1800 kr för håruppsättning, smink, manikyr samt en ansiktsbehandling!

Så det mest akuta nu är musiker/DJ till dansen samt hur vi ska transportera oss från kyrkan till festlokalen.

Jag har hittat en dj som tar 4000 kr för en kväll (ingen begränsad tid utan han håller på så länge vi vill) och då ingår ljud (såklart) ljus samt karaeoke. Tycker ni att det är ett rimligt pris? Det jag funderar på mest är om karaeoken kanske kommer att flippa ur.

Svar på tråden Maj 2005 Del 2