Maj 2005 Del 2
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Då öppnar vi del två eftersom dom stängt vår första tråd :)
Hej,
Lägger till mig själv längst ned på listan. Det börjar bli aktuellt med ett och annat, men vi planerar långsamt på och i dagsläget verkar vi ha koll även om det är mycket kvar. SKall köpa underkläderna imorgon eftersom jag måste ha dem till provningen hos sömmerskan nästa vecka. Är SÅ nervös att klänningen inte skall bli som jag vill.
** 30 april (med-fest-i-maj) **
WhiteBride
** 5 maj **
Lejdii
Novia - i Mölle/Helsingborg
novemberregn
** 7 maj **
Majhumlan - Mölle/Helsingborg
Uppsalabo
Magy
Majbrud 05
Satine
mrs Kuparinen
HansiBansi
2005maj
Jola
Klingberg to be
Sassa_K
** 14 maj **
Cilia
JNY
Ejlis - Adelsö
14maj
Lyckligaste i världen
myself
norska
Li_Ni
Ayse- Träslövsläges K:A
** 21 maj **
Raskan
Emzer
Rainred - Våmb Kyrka, Ljungstorp bygdegård
2005 - Sandviks ka
** 28 maj **
Skratt-Maja
Jazzkatten -Kinnekulle
Snart Brud
Vicky 2005
Saris
Cotterpin
Vero
Nina *brud 28/5-05*
Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg
Fia76-Läckö Slott
Torpflickan - Fivlered (Ulricehamn)
Hej hej!
Man märker att vi majbrudar börjar få endel att stå i, det skrivs inte lika ofta här.
Själv jobbar jag som en galning för att ha råd med allt som man vill ha, och för att vi ska ha råd med en rejäl bröllopsresa.
Det senaste i bröllopsväg:
Om drygt två veckor ska vi ner till min hemtrakt där vi kommer ha brölloppet då ska vi träffa prästen, jag ska även träffa frisören och floristen, killen ska även prova fracktillbehören. Vi ska provsmaka tårtorna, och titta på festlokalen igen för att se hur vi ska möblera och duka.
Min killes farsa har lovat oss ett bidrag till bröllopet, vilket var mycket välkommet!
Vi provskickade en inbjudan till mina föräldrar för att kolla hur mycket porto, hur lång tid det tar innan det kommer fram, samt för att de skulle korrekturläsa. Den fick "Mycket väl godkänt"
Så nu ska vi sätta igång och skriva ut de resterande 45 inbjudningarna (varje tar ca en kvart att fixa )
Det jag fortfarande inte bestämt är frisyr och blommor (typiskt, jag jobbar ju med sånt), men det löser väl sej när jag träffar floristen och frisören.
Jag har heller inte hittat de underkläder jag ska ha, de måste vara väldigt släta och gärna hålla in valkarna för klänningen faller liksom längs med kroppen. lurigt
Hej hopp
J.K
Just ja, jag har laddat hem blanketter för hindersprövning och namnbyte från Skatteverket. Nu kan man ju skicka in det.
Även jag har skrivit ut de blanketter som du nämnde jazzkatten!!
Känns bra att nu kunna beta av saker och ting!
På lördag ska vi kolla kläder till brudgummen! Han vet inte riktigt vilken färg han vill ha på frockcoat och väst!! Det finns ju en hel del att välja mellan
skratt-maja
det är snyggt att matcha tex hans väst eller slips/kravatt med dina blommor
Idag har jag änmtligen fixat klarty våra inbjudningar, Jag tänkte som så många andra här skicka dom så dom är framme på alla hjärtans dag. Här finns bilder på dom för intresserade: groups.msn.com/teckner/trycksaker.msnw
I övrigt så har vi hyrt frockcoat till mannen och beställt en linnekostym till sonen samt köpt 72 champangeglas ;)
Jag har fortfarande problem med frisyr och smink... Jag tycker att 2000 för att få de fixat känns som väldigt mycket..
jazzkatten:
en idé jag inte tänkt på, jag är mer inne att plocka upp ivoryfärgen så att det inte blir så hårt. Mina blommor ska vara riktigt röda så det kanske blir för starkt, har sett en snygg väst som är ivory och varm grå så vi får se hur det går!!! Spännande i alla fall!!!
Vi har osse laddat ner och skrivit ut hindersprövningen och namnbytet, ska bara skriva under dem och lämna dem.
Skönt.
Kostymerna till barnen kom idag, de e sååå snygga.
Ska ta ett kort på min klänning och barnens kläder och lägga in på sidan så ni kan få se dem.
Har även fixa servitris, fast det har jag kanske redan sagt, hon ska även hjälpa mig med festprogramen och inbjudningskorten.
Men nu måste jag köra och köpa färg till skrivaren för det har ju givetvis tagit slut.
Vad med?
Tärnan ska jag prata med ossem, hon e inte till frågad inu, har ju haft lite svårt att bestämma mig.
Vi har osse "fått ett bidrag" till bröllopet, av min blivande svärmor.
VÄLKOMMET.
Annars är det mest ringarna och buketten jag börjar oroa mig för.
Vilka blommor vill vi ha?
Färgtema??
Tja, jag vet inte vilka färger vi vill ha heller.
Och jag har fått äran av min blivande att ta en större del i planeringen eftersom jag tycker det är roligare än han, han tycker att allt blir nog bra.
Det var alles för nu, ha de gott alla Maj-brudar.
Vi har nu skickat ut inbjudningarna!
Jättekul - vi har redan fått flera svar (alla ja).
Det kanske är lite tidigt men eftersom det är en långhelg och flera började fråga efter inbjudningarna så skickade vi iväg dem.
JNY - vilken härlig idé att inbjudningarna kommer fram på alla-hjärtans-dag!
Vigsellokal och festlokal är bokad, klänningarna inköpta, förrättare bokad, toastmaster tackat ja och jag har hittat en jättefin ring! Det känns som att mycket har fallit på plats nu. Det här är så roligt. Nu ska vi börja fokusera på hår, blommor och vigselprogram. Har hittat 2 som spelar keyboard och sjunger. Ska bara försöka komma på sånger och ingångs-, utgångsmusik. Hur ska ni göra med själva vigseln?
Beställde kostnadsförslag på min vigselring idag och lämnade in en presentlista hos butiken vi har valt. Måste ringa och dubbelkolla bokningen av lokalen och sedan så kan vi skicka ut inbjudningarna! :)