• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Josie

Tjohoo! :)

Klev med förskräckta små kliv upp på vågen tidigare idag.. Och till min glädje visade den -3 kg! Började med SBD för två veckor sedan, men vägde mig först efter fem dagar (lite dumt) så det är det resultatet jag jämför med. 3kg på nio dagar är jag jätteglad över, har ingen gigantisk övervikt så det känns kanon. Rotade även fram måttbandet och kunde konstatera att 4 cm försvunnit från midjan, 3cm från rumpan (välbehövligt, haha), två cm från gäddhänget och så några fler centimetrar lite här och där! Sammanlagt var det över 20 centimetrar som försvunnit- tjoho! :D

Några fler som trotsat vågen och kanske även måttbandet idag? Hoppas det gick kalas i sådana fall!

Keep on fighting girls! ;)

P.S. Tips inför fas 2 är fortfarande mer än välkomna! Kram på er allihop! D.S.

• Erica78

wow grattis Josie, strålande resultat.

Själv är jag snart klar med den första veckna i fas ett, känns bra ocb börjar komma in i det nu och veta vad man ska äta och inte. VÄgde mig i morse, -2kg.. känns jättebra. Provade ett par byxor som satt lite trångt förut och nu sitter de perfekt! Skön känsla, mera sporrande än vad vågen visar faktiskt! Så en vecka to go, sen in i fas två.. och fem kilo kvar!

• Rapunsel

Kattiz och Josie - Grattis till era viktnedgångar!!

Nu har jag personligen gjort 5 dagar av fas1. Igår klarade jag både födelsedagsfest och uteäta på kvällen utan att fuska... Så nu tror jag att det ska gå hela vägen.
    Idag blev det tacos med bara de tillåtna ingredienserna. Gott!

Och Stina - tack för tipset med rabarber! Det åt jag i eftermiddag med kanel, canerel och kesella.

Hej /Rapunsel

• tass

Hej alla SBDare!!
    Ja då var det dag 14 på FAS 1.Upp på vågen och hela 5 kg har jag tappat på den här tiden.Har tyvärr inte mätt mig men känner att alla mina byxor är för stora.Jag kommer att ligga kvar i FAS 1 ett tag till för jag väntar in min bok. Så jag ska förbereda mig för fas 2 i ett par dar.Måste verkligen säga att sug efter potatis,pasta,ris och bröd ...existerar inte...då finns det ju ingen anledning att stoppa det i munne överhuvudtaget.Inte ens chips som jag älskar konstigt:O)det är väl för att jag har nötter att tillgå.Och alla ni andra som kämpar på...ni är så duktiga.Och garttis till er som vinskat i vikt och cm.

Kram

• Bröllopstokiig

Äter ni alltså tacoköttfärs?? Trots att den första ingrediensen på den kryddpåsen är socker?? Har undvikit det som pesten...men kanske jag inte borde gjort det?

TASS:

GRATTIS, vilket toppen resultat!!! Vad jag förstått så ska man inte hålla sig kvar längre än 2veckor i Fas1 för man kan köra kroppen i svält.
    Går själv in i Fas2 idag och tänker adda lite blåbär i min fettfria naturellyoghurt ikväll *mums*. Direkt sugen på nåt av det du räknade upp är jag inte heller, men man måste ju börja reintroducera lite så...

Rapunsel:

Härligt!! FEM fixade dagar är jättebra!! Kör hårt du kommer att fixa det.

Josie:

GRATTIS till dig oxå! Toppenresultat!!

Kämpa på alla!

• Josie

Grattis alla ni andra om också gått ner i vikt, skönt att det går så bra! Och tack för alla grattishälsningar! Nu är man peppad till tusen att fortsätta! :)

Håller med er som tycker det är svårt att övergå till fas två.. Vet inte riktigt hur jag ska komma igång, är ju så van vid att äta enl. fas 1 nu. Är inte heller så sugen på bröd, pasta, potatis osv. Ska dock komma igång med lite frukt igen, en om dagen i början hörde jag var en lagom start (tack för det tipset). Och lite blåbär lät smarrigt! Men hur är det nu med mjölk? Har inte riktigt fattat om man får dricka det och i så fall vilket sort- är det bara minimjölk som gäller i så fall? KAn man äta "mörka" flingor i fas2? Måste googla lite, men det är så jobbigt när allt står på engelska! *lat* hehe.. ;)

Tack för all stöd och uppmuntran! Heja oss! :)

• majola

Kattiz:
    Här är ett recept på sockerfri taco-krydda!

Taco Mix
    1/2 tsp. onion powder
    3 Tbsp. chili powder
    3 Tbsp. ground cumin
    4 tsp. salt
    dash garlic powder
    1 pack splenda (sötningsmedel)
    1/4 tsp. oregano

• Kattiz

Josie:

Alltså du bara bestämmer dig för vad du vill börja med. En frukt..äpple då kör du det ngr dgr ger äpple dig "cravings" på annat byt till grape eller bär. Kör det ngr dgr och ta sedan in Allbran flingor och kör samma med det som med frukten. Det optimala är att ta in nåt nytt var 4:e dag då har du bra koll på hur din kropp reagerar på nån ny grej. Du ska alltså inte få tillbax sötsuget. Håll dig till produkter med lååågt GI. Hur du börjar plocka in de olika sakerna är upp till dig. Vissa börjar med frukt andra fullkornspasta. Huvudsaken är att du fortfarande undviker allt vitt mjöl. Mjölk (fettfri) är tillåtet...alltså ..det är bäst att du slutar slappa och läser igenom sidorna för Fas2. Det är mkt och jag kan inte skriva ner allt nu =). Man går inte alls lika hastigt ner i vikt i Fas2. Det som är huvudordet i Fas2 är lååångsam reintroduktion, då får du bäst resultat, annars är det lätt att du faller tillbax i gammalt mönster!

Majola:

Ååå tack läste det receptet för en tid sedan på forumet på SBD-sidan och tänkte söka upp det igen men nu beh. jag inte det =))))). Vet du hur mkt sötn.medel de har i??
    TACK!

• Josie

Haha, ojdå, råkade visst trycka iväg förra inlägget lite tidigt.. ;)

Kattiz, tack för alla tips! Jag vet att jag måste sluta lata mig, har faktiskt varit inne och läst på endel inför fas2 men det är ändå en hel del som är lite luddigt tycker jag- brukar kunna hitta lite olika information på olika sidor. Menmen, man får la känna efter lite själv också, nåt slags förnuft bör man ju besitta, haha.. :D

Låter liiite oroligt att man inte kommer forsätta gå ner så mycket i vikt. Jag förstår ju självklart att det är det bästa och mest hälsosamma sättet, men det känns som man fortfarande kommer äta så mycket mindre än tidigare så det borde fortsätta ge relativt snabba resultat.. Menmen, man ska skynda långsamt. Typiskt att man vill att allt ska hända SÅ snabbt. :P

Kram på er!

Svar på tråden South Beach Diet -3