• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Kattiz

_Maria_

Jisses 3kg är väl jättebra när du inte har så mkt att förlora!! Var nöjd över dessa 3kg. Du kanske inte har så mkt fett så det syns i cm.

Ammi:

Jag vet inte hur de tär med redning, majs är ju bannlyst även i Fas2. Du får hoppas på svar fr ngn annan. Har oxå fallit för dessa sockerfria godisar och vissa klarar min mage och andra inte alls!! Ja nu senast då jag gjorde muffinsen så blev de jätte goda tog 50/50 linfrö, krossad mandel och bara en skvätt salt. Ska pröva din variant när jag käkat upp dessa =)

Hoppas ni har det bra!

• _Maria_

Kattiz:
    Okej, det kanske inte är så jätte lite. Men du vet jag vill ha mkt resultat på en gång. Blir så avundsjuk på alla som det går så bra för. men som sagt. man ska ju inte förlora mer än 1 kg i veckan om man ska klara av att hålla det sedan.

Åhh avd jag blri sugen på era Linfrömuffinsar. ska leta reda på receptet å baka mig en omgång tror jag allt :)

Idag är det torsdag. Så skönt att snart ännu en vecka är över. Men ajg är ju så GODISSUGEN! kanske blri lite sockerfritt till ghelgen trots allt!

Lycka till allihopa!
    Kram på er! :)

• Fru Fialoppa

Hej!

Såg att ni undrade om redning.
    Jag tror att det allra bästa är arrowrot som ger en klar redning liknande den med maizena.
    Rätta mig om jag har fel!

Pannkakor gör jag med proteinpulver, keso,mjölk, ägg, mandelmjöl och lite fruktsocker. Ofta smaksätter jag med frysta blåbär och rivet citronskal
    Om ni vill veta exakta proportioner så kan jag leta reda på receptet.

Min favvofrukost i fas 1 var ett berg med keso (250g) blandat med outspädd fun light efter smak.
    Annars kan jag tipsa om keso med äppeltärningar och kanel för de som får äta frukt!

Kram från Fialoppa

• Kattiz

Fru Fialoppa:

Vad är det för proteinpulver du använder??

Däremot kommer jag aldrig att få ner keso med fun light *blä*..men jag diggar säkert nåt som ger dig kväljningar =)).

Ja arrowrot är säkert prima..såg det på hälsokosten då jag var inne.

• Erica78

hejsan alla!
    Det var ett tag sedan jag var inne och skrev något här, har dock läst alla era inlägg under de senaste dagarna och det är kul att det går så bra för alla. jag är inne i min första vecka i fas två, det går bra och jag har inga problem med maten. Det jag däremot har problem med är att vågen står helt stilla! har gått ner tre kilo, men nu står den still och har gjort det i en vecka.. hur länge ska man behöva fortsätta tills den rör på sig igen?
    Har återinfört lite småsaker.. äter ett äpple om dagen, har ätit fullkornspasta igår och idag åt jag lite fullkorns bröd, Annars äter jag nog efter fas ett, men försöker återinföra lite olika saker varje dag.
    Nån som har nått råd hur jag ska gå tillväga så att det går ner igen, eller är det bara tålamod som gäller?

• Mrs. Robinson

Erica 78

Lat det ta tid, det ska det gora.

Jag gick ner det mesta i fas III, fas I och II var valdigt omtumlande pa alla satt. Specielt i II nar det stod still ett tag. Bara fortsatt, kroppen haller pa att anpassa sig. Vanj den vid rutinen att ata nar man ar hungrig, da slapper den.

Sjalv har jag pga SB fatt en gallopperande amnesomsattning och maste ata varannan timme. Innan, nar jag var overviktig kunde jag ga i timmar utan att ata, utan att kanna hunger, Nu morrar magen, jag ger den, den lugnar ner sig och jag gar varken upp eller ner. Haller mig pa 59-60 fran att ha varit 75 i aratal.

• Fru Fialoppa

Kattiz:
    Ja, du gillar säkert saker som inte jag kan äta *ler*
    Jag pallar inte att äta kött och ägg tidigt på morgonen.

Beträffande proteinpulver så köpte jag ett i hälsokostaffären Whey fuel tror jag det hette. Jag frågade personalen om råd och sa att jag ville ha ett med så mycket protein och så lite kolhydrater som möjligt.
    Kan kolla när jag kommer hem exakt vad det heter om intresse finns.
    Mitt är med vaniljsmak men finns ju andra smaker eller naturell också.

Arrowrot finns ju också bland kryddorna i vanliga mataffären.

Kämpa på tjejer!

Kram från Fialoppa

• Stina73

Hej hopp!

Äntligen Fredag!!! Sammanfattningsvis så har veckan varit lite upp och lite ner- både i vikt och humör...

Ang proteinpulver så använder jag Twinlab Triple Whey Fuel som innehåller 83 g protein och 4.1 g kolhydrater per 100 g. Dyrt men helt OK i smaken. Använder det mest till kaffeshakes de mornar jag inte hinner laga ordentlig frukost.

Kramar Stina

• Josie

Äntligen helg som sagt! :) Min vecka har varit lite som din Stina73, upp och ner.. Har varit sjuk (tror jag har gallstensproblem!! :( ) så vissa dagar har jag inte ätit knappt nåt p.g.a illamående, andra har jag ätit lite mer.. Några kex bland annat har slunkit ner, men på det stora hela är det inga jätteöverkliv denna veckan..
    Vågen står dock still, lite tråkigt.. men det är dom här sista kilona som sitter som berg som jag vill få bort nu! Dom här sista 10.. hehe.. :D
    Hoppas alla får en trevlig helg.. Själv har jag varit extremt godissugen men jag ska försöka hålla mig till något nyttigare alternativ..

Kramelikram

• Bonni

Min andra dag som SBD-are. Det är en stor omställning måste jag säga. Jag fullkomligt älskar potatis och pasta och talriken känns verkligen tom utan dessa, men vad gör man inte för att kunna komma i brudklänningen till nästa sommar.

Svar på tråden South Beach Diet -3