• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Sirap

Hej på er alla!

Det här måste vara världens bästa forum. Jag blev så glad när jag hittade hit. Jag har varit inne på bröllopstorget en tid nu. Är i full gång med att planera bröllop i augusti nästa år. Behöver gå ner 10 kg tills dess. Började med denna diet för 10 dagar sen. Har gått ner nästan 3 kg. Helt otroligt!!! Nu hoppas jag att jag kan få lite tips från alla som varit med ett tag.

Kram och god natt.

• Sirap

God morgon.

Ja, då var man sist ut och först in... Sitter och äter ägg och bacon. Helt otroligt att man kan äta det och ändå gå ner i vikt. Efter helgen ska jag in i fas 2. Kan jag få lite tips om vad jag ska lägga till i matväg då.

Ha en bra dag.

• busiga_mamman

Hej tjejer..
    Kan man käka danones yougurt i fas 1, den fettfria med sötningsmedel,, nån som vet

• Sirap

God morgon!

Jag har inte ätit några som helst mjölkprodukter i fas 1. Jag äter efter Low Carb-dieten. Vet inte om det är någon skillnad. Får inte äta några mjölkprodukter förrän i fas 2. Det går så himla bra. Vilken underbar diet. Man behöver aldrig vara hungrig och man behöver aldrig känna att man inte får äta. För det är ju det man vill, ÄTA, ÄTA!!! Idag, efter 12 dagar, har jag gått ner 3,5 kg.

• Kattiz

Busiga_mamman

Ja du kan säkert äta den fr Danone "vitalinea" MEN tyvärr kan sötningsmedlet göra att du blir mer hungrig eller ditt sötsug triggas. Så jag hade nog valt en naturell variant.

Sirap:

I Fas1 får du äta yoghurt/mjölk, det är viktigt eftersom det inte är meningen att kroppen ska gå i Ketos i South beach dieten.

------------------------------------------

Här går det hyffsat. ett mkt försiktigt minus på vågen -0.3..kanske för att jag inte längre har så mkt att gå ner. Eller så får jag börja räkna nötterna *asg*. Jag äter inte spec. mkt nötter. Jag har blivit dålig på grönsakerna..måste äta mer nu..

Ha en bra helg!
    kram

• Stina73

Hallå tjejer!

Så var det fredag igen och jag har vägt mig nu på morgonen (första gången på ca 1 månad) och det visade minus 2 kg! Låter kanske inte så mycket men jag, liksom du Kattiz börjar närma mig målvikten och då går det betydligt mer långsamt. Detta betyder att jag idag har nått min målvikt!!! Nu är det fas 3 som gäller! Det, enligt mig, svåraste! "Lätt" att gå ned men betydligt svårare att hålla vikten! Eller vad säger ni?

Sirap: Välkommen hit! Du skrev att du ätit bacon till frukost. Vilken typ av bacon är det? Jag har inte hittat något tillräckligt magert bacon som inte innehållit en massa socker.
    Jag började med att äta havregrynsgröt till frukost när jag gick över till fas 2 och det fungerade bra för mig. Men, det är olika för alla. Man får helt enkelt pröva sig fram. Kanske ett äpple med mager ost som mellanmål, eller lite råris till din lunch. Tänk bara på att börja med en typ av kolhydrater då det annars kan bli svårt att veta vad det är som triggar igång ev ökat söt/kolhydratsug. Lycka till!

Nä, nu ska jag ut och pulsa lite i snön Älskar snö!

Kramar till er alla och ha en bra helg!
    /Stina

• Bonni

Jag ställde mig på vågen i morse och hade gått ner 4 kg under första veckan. Helt otroligt. Jag var dessutom tvungen att gå över till fas 2 efter 4 dagar. Jag har alergier som gör att jag inte kan äta allt som jag behöver och fick jättedåliga blodvärden. Efter att ha svimmat två gånger på jobbet i måndags så beslutade jag mig för att gå direkt på fas 2 då man får äta lite kolhydrater och det har fungerat jättebra.

Jag är helimponerad av den här dieten, att få äta sig mätt varje dag och ändå gå ner i vikt. Jag hade heller inte särskilt mycket övervikt och nu är mitt BMI normalt efter en vecka! Jag vill ner några kilon till och fortsätter i fas 2 ytterligare ett par veckor. Hoppas verkligen på att ha tappat dessa kilon tills jag ska prova min klänning hos sömmerskan i mitten av december.

• Josie

Hallå tjejer!

Blir så glad av att höra att det går så bra för er! Duktigt jobbat! :)
    För mig däremot går det lite sämre just nu.. Är så fruktansvärt sugen på sötsaker hela tiden, kan inte stå emot! :( Själva maten går bra, har inga problem med att hålla mig ifrån vitt bröd, potatis, pasta, ris osv.- det är sockret som är problemet! Några tips? Vill komma tillbaka på rätt bana igen! Är för övrigt i tredje veckan (tror jag..) i fas 2.

Ska sova nu, imorgon bär det av till huvudstaden på teatermässa, hoppas det inte blir för mycket söta lockelser.. ;)

Kram på er allihop!

• south beach

Hejsan!!

Keso är väll bra att äta, men hur är det med kidneybönor och så som innehåller relativt lite kolhydrater i första fasen?

Tacksam för svar ;)
    Hälsningar Malin

• Toulose

Hej!

Är det någon här som har gått på dieten, sedan lagt av och gått upp och sen satt igång igen? Jag gick på GI-dieten, vilket påminner mycket om SB i somras med bra resultat. (Gick dock inte lika bra på semestern...)Nu har jag satt igång igen men kroppen svarar liksom inte alls lika bra som förra gången. Nån som har en tanke?

Svar på tråden South Beach Diet -3