Sirap och Maria, känner igen mig precis- gör också minst ett snesteg om dagen nuförtiden. Tycker också att det blev mycket svårare när man gick till fas 2, har mindre disciplin på migsjälv nu.. Men jag försöker på nytt varje dag och undviker iallafall fortfarande pasta, ris, potatis och vitt bröd. Skriver ofta upp vad jag ätit under dagen på kvällarna och så räknar jag ut points också för att se var jag ligger ungefär. Har gått med min mamma på viktväktarna förut så jag kan det där med att räkna points! ;) Är iallafall ett rätt bra sätt för mig att kombinera SBD och VV lite när det gått dåligt.. Det gör att jag inte ger upp hela dagen trots att jag ätit godis eller så, utan fortsätter att äta nyttigt istället så jag åtminstone inte äter för mycket points. Annars är risken att jag ger upp och äter massor onyttigt hela dagen och tänker att jag ska "börja om" igen nästa dag.. Låter lite krångligt kanske, men så funkar jag.. Kan ju vara ett tips för den som är lika "tokig" i sitt sätt att tänka, haha..! :D
Maria förrresten, ditt BMI låter ju super- även om inte kilona försvinner så fort nu så kan du ju vara helnöjd, finns ju ingen risk för hälsoproblem p.g.a övervikt direkt! :) Är själv inte heller direkt överviktig, men på gränsen. Dessutom ligger det i släkten, om man kan säga så, att vara överviktig så jag försöker passa mig extra noga..!
Hmm, funderar på att kanske gå tillbaka till fas1 igen, vad tror ni erfarna SBD:are om det??
Hoppas ni har en bra dag i kylan allihopa, själv är jag helt röd om kinderna efter en timmes promenad i snödrivorna! :)