• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Rapunsel

God kväll!

Jag hinner inte vara inne så ofta nu, men nu har jag läst om era tips och era framgångar! Grattis och tack!

Ang tacos, så åt jag inte vanliga tacos med krydda utan köttfärs med nån slags salsa i. Men i fas 2 kan jag nog tänka mig att äta det någon gång... Och nu fick jag ju ett bra sockerfritt recept på krydda också - tackar!

Jo Stina - vad bra att du skrev det - man ska ju inte äta enbart frukt eller grönsaker, utan ta fett eller protein till för att hindra blodsockret att stiga fort. Det minskar ens sug efteråt. Du är nu det levande exemplet på att det är så!

Tänk vad ofta man trodde att det var det bästa mellanmålet och att man var så sund när man käkade bara ett äpple, eller finn crisp utan nåt till!

Dag 6, dvs igår, var den lättaste hittills: Jättestressigt på jobbet, åt mina mål och mellanmål och hann inte känna efter nåt sug. Det blev ganska sent hem så det blev en sen middag och sedan toksomnade jag klockan 21. Så jag hann inte uppleva det vanliga kvällssuget! Åh, vad skönt att vakna upp i morse och veta att jag klarat en dag till!

Om några timmar har jag klarat en vecka.
    Ha det så gott allihop!
    / Rapunsel

• Erica78

hej på er allihopa!
    Nu är jag inne på min 9e dag i fas ett.. det går faktikst mkt bra, inget sötsug alls och är inte alls lika hungrig.
    Dock har jag ett probelm. Det verkar som att min vikt har stannat upp totalt.. har gåt ner två kilo, men sedan står vågen still och har inte flyttat sig ett gram på flera dagar.. nån mer än jag som upplevt detta? Kommer det komma igång snart igen`?

• south beach

Hejsan!!

Tänkte bara höra med någon som håller på med south beach diet om man får dricka light dricka som innehåller mindre än 0,1 gram kolhydrater?

tacksam för svar ;)

Ps. trevlig sida

• Kattiz

Erica78:

Har hört att du kan få ras-still-ras osv. Du kanske är på passligt ställe i månaden där man kan samla mer vätska? ge inte upp ät ordentligt och var inte rädd för nötter och fett för litet intag av dessa kan stoppa viktnedgången, öka på lite här och var och se om du får resultat.

Stina73:

Jag bor i Finland. Har ni kanske den 2% gräddfilen? Märkte på min syster som var hemma i helgen att ni inte har spec. många low fat naturella produkter..synd!
    Åt ju blåbär idag och det funkade toppen!! Inte nåt värre sötsug, så blåbär blir det imorgon oxå =)

• Kattiz

Fas2 fråga:

Hur har ni gjort med bröd. Tänker välja den mörkaste sorten som finns och helst grövsta (fullkorn). MEN såg att i det flesta så fanns det vetemjöl, sirap och är inte tanken den att undvika det? Så jag köpte inget..höll i ett annat som bara var med rågmjöl, vatten, salt och jäst..kanske det vore nåt? Inte för att jag saknar bröd men det vore bra att veta vad jag ska börja med sedan! Finskt rågbröd är ju surt och mörkt..men inte spec. mkt fullkorns känsla..

*fiskar tips*

• esmlan

Hejhej!
    Imorron ska jag borja for andra gangen i fas1.. verkar ju vara tokbra det har! verkar som dom flesta har fatt riktigt bra resultat.. mycket peppande! saa hall tummarna for mig nu!
    Tjingeling & lycka till alla!!

• nica nyfiken

Hej hej allihopa..
    Här är jag !! ny för denna diet..
    Börjar idag på fas 1
    Har blivit väldigt peppad av allt jag läst om denna diet..
    Ska ge mej f.. på och klara detta.
    dax för äggröra å sen åka till jobbet
    lycka till alla!!

• nica nyfiken

Hej kattiz

Som du sett så är jag ny på detta forum och även ny på denna diet from idag.
    men..
    jag har läst lite om lågt G index på livsmedel vilket innebär att man får blodsockret att stiga långsammare och bidrar därför till en bättre blodsockerbalans.
    Usch !! det låter som jag är jätteduktig på det här men det är jag inte..
    ville bara hjälpa till med ett litet tips

och i fas 2 där du är och får börja äta bröd skulle jag vilja ge dej ett tips .. det finns ett balansbröd med lågt G index.. det heter Yoghurtbröd
    och innehåller rågkärnor, vatten, surdeg av råg, siktat rågmjöl, yoghurt naturell, malt av korn, skurna havrekärnor å lite till.
    det låter väldigt nyttigt iallafall
    och jag tror det är ett av do bästa på marknaden..

• nica nyfiken

jag kommer säkert att be om många tips framöver för att klara detta men..
    just nu behöver jag frukosttips..
    Jag är en stor frukostälskare och kommer att sakna min juice m.m väldigt mycke

tacksam för alla tips...

• Kattiz

nica nyfiken:

Tyvärr finns nog inte det här i landet. Men jag får väl ta nåt motsvarande. Det finns ju en uppsjö av olika bröd, bara att undvika de som inte är bra.

Svar på tråden South Beach Diet -3