• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Modesty_B

Josie -Definitivt favorit i repris! Det häftigaste förra gången var att jag verkligen var superpigg (tre dagars hunger och huvudvärk sedan mådde jag hur bra som helst) och att jag blev av med suget. Man är ju olika känslig för socker resp. kolhydrater och jag tillhör den skara som lätt äter en limpa vitt bröd om jag börjat! Jag förstod redan för ett tiotal år sedan att jag var extra känslig mot vissa födomedel som t ex vitt bröd, pasta, godis, fruktyoghurt osv och kom då också på att om jag åt grönsaker och keso försvann suget. Kul att se att jag hade rätt i mina teorier. Till alla er som fuskar - personligen tycker jag att det gör hela dieten svårare iochmed att man riskerar att få tillbaka suget och det är ju suget som är det svåra när man vill gå ned i vikt.

• Erica78

tredje dagen i fas ett, och inte ett gram lättare :( Vad är det för fel? Kanske vägde jag mig för tidigt?

• Kattiz

Erica78:

Luuugn i stormen..det hinner nog komma minus på din våg oxå. Glöm som sagt inte att dricka och ät ordentligt, det löns inte att ta små portioner av grönsaker..ös på rejält ;)

Brudjojo:

Hoppas din skallebank ger vika! Ja du får äta fettfria mjölkprodukter 2cups/day..undrar hur ofta jag skrivit det nu 511ggr kanske *asg*

Modesty_B:

Välkommen, är varken singel eller i giftastankar! Gifte mig förra sommaren, har två barn födda -01 och -04. Jag har eg inget att göra på Bröllopstorget men här i tråden dömer vi ingen *s*! Jag är oxå grymt sugen på vissa saker..småkakor gud äter jag en blir det hastigt tio! Mkt annat går in av bara farten. Detta har varit en stor vändpunkt för mig!! Imorgon är de dessutom vägdag *tjihoo*. Är på dag 9/14 i Fas1.

• Stina73

Hej igen!

Jag vet bara att en ask eller en påse med osötad Läkerol är ungefär 75 kcal. Men, vissa får tyvärr ganska mycket magbesvär av sötningsmedlet. Själv har jag tur att slippa besvär och kan lätt tugga i mig en hel ask under en kväll framför TV:n utan att magen protesterar!

Josie: Jag tror att alla är olika vad det gäller sitt godissug. Jag har egentligen aldrig varit någon godisråtta utan snarare varit såld på snabba kolhydrater som bröd, chips och pasta. Och suget efter det har minskat, nästan försvunnit. Nu blir jag snarare sugen på tillåten mat som ost, kött osv.

Erica78: Håller med Kattiz. Ta det lungt!!! Viktminskningen kommer. Du kanske inte har så mycket att gå ned och då tar det längre tid. Ge inte upp!! Skickar en stor kram!

Brudjojo: Huvudvärk känner jag igen. Hade så gott som konstant huvudvärk under mina första dagar i fas 1. Läste sedan att det vanligtvis beror på att man blir uttorkad. Kolhydrater binder nämligen vätska så mindre kolhydrater, mindre vätska och därmed huvudvärk. Så, det gäller att dricka massor även fast det blir ett fasligt springande på toaletten! Än idag har jag märkt att jag lätt får huvudvärk om jag slarvar med mitt vätskeintag. Hoppas att du mår bättre annars skickar jag över en cyber-Treo och en krya på dig kram!

Ser fram emot att pröva linfrön på min morgonomelett. Tack för tipset Modesty_B!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

• Rapunsel

Hej alla nya, nygamla och gamla...!
    Jag själv är nog nygammal, efter att tråden fått rejält med liv med många stammisar. Så roligt!!

Och jag är en sån som börjar om hela tiden. Vad har jag för karaktär egentligen??
    Jaja, jag tränade ju mycket så jag gick direkt till fas 2 den här gången. Men jag går inte ner ett endaste DUGG!! Trots att jag tränar allsidigt och äter enligt fas 2. Jag erkänner att det blivit några snedsteg, men jag tycker att jag lever så otroligt mycket sundare och det borde märkas på min kropp.

Så nu: Tadaaa... Idag har jag genomfört dag 1 igen på fas1, och jag vill inte fuska en enda gång! Jag hoppar nog över träningen helt dessa två veckor, men nu SKA det väl ändå bli nåt resultat.

Jag gick ner flera kilo i somras och följde då hjälpligt de olika faserna men sedan hände så mycket jobbigt och stressigt så jag tappade motivationen.

Dagens mat:
    Frukost: Stekt squash, röd paprika och ett ägg, keso och c-vitamin brus.
    Mellis: Morot, smalostskivor, hamburgerköttskivor.
    Lunch: Stekt köttfärs med kidneybönor, kokt blomkål och broccoli, fetaostlight och oliver.
    Middag: Korv (finsk utan stärkelse!), sallad, tomat, keso, philadelphiaostlight.
    Kväll: Ett stekt ägg med linfrö, gurka.

Kanske måste äta lite keso och mandel eftersom jag ska vara vaken ett tag till.

Jag försöker äta mycket så jag inte ska må dåligt. Linfrömuffinsen måste jag testa. Tack för receptet!

Tack för att ni finns!
    God kväll,
    Rapunsel - dag 1, fas 1

• Kattiz

Rapunsel:

Får man fråga vilken korv du ätit?? *nyfiken* Namn?

Nu ska du fixa det här. Du ska INTE fuska! Ger du dig f*n på att det ska funka så gör de det!

Kör hårt tjejen!

• _Maria_

Gomorron alla! :)

Fy, jag är verklige i en svacka. Funderar på om den här dieten verkligen fungerar på mej. Är inne i min tionde dag i fas 1. Å jag har bara gått ner ett ynka litet kilo...på sin höjd! Och inte syns det på kläderna heller! Blir så arg, lessen å besviken....jävla skit!

Det kanske är de där jädrans ostbitarna som är felet.Idag ska jags luta med dem... ajja!

DFags att börja jobba!

Vi hörs senare alla!

Kramis! :)

• Kattiz

*hoppar upp och ner, hoppar upp och ner*

LYCKLIG!!! VÄGNINGSDAG!! och resultatet blev MINUS 4KG på 10dgr/14 Fas1!! Dessutom är jag 8cm mindre i midjan...fatta vilka strålande resultat alltså. Tyvärr är det bara envisa grav.kg som försvinner men de ska ju oxå bort..*asg*. Nåja det lär ju börja gå lugnare i Fas2..

_Maria_

Upp med morrhåren tiger! Du har inte så mkt vikt att ta bort och du vill väl inte nöta på muskelmassan. OM 1-2kg är det enda din kropp vill ge ifrån sig viktmässigt så får du acceptera det. Har du mätt dig?? Fram med måttbandet. Å andra sidan vet du inte hur pass mkt denna diet gjort på insidan i din kropp..kolesterol, bltr mm.mm.mm
    Vad har du för fett % på din ost då? Äter du en 5% ost så är det enl. mig inte hela världen!!
    Sköt om dig!

• _Maria_

Kattiz!

Grattis vad glad jag blri för din skull! :) 8 cm, det är inte illa. Hur många storlekar är det? :) Grattis ännu en gång.

Njaaa jag har lite svårt att mäta mej...blir ju olika hela tiden...beroende på var jag mäter...hm.... :)
    Grejen med osten är att den itne är 5%, utan helt vanlig hushållsost. :) Så jag får skylla mej själv. men som sgat..min kropp mår nog bättre innanför:)

Men har du många kilon som du vill tappa eller? Hoppas du får en toppen dag!

:)

• Brudjojo

Hej hopp!
    I dag mår jag mycket bättre. Jag var lite orolig när jag fick huvudvärk igår för jag har aldrig haft det förut när jag kört denna diet. Men jag har känt att jag varit törstig under en längre period så det är nog så att jag är uttorkad. Ska försöka dricka mycket idag...

På fredag ska vi ut och äta men jag har kollat in menyn och de har en sallad som jag kan äta, men det är drickat jag undrar hur jag ska lösa... Om jag bara dricker mineralvatten kommer alla tro att jag är med barn... (Nygift och allt...)

Vad glad att jag får äta fettfri fil och yoghurt... Perfekt!!! Ursäkta så mycket om du fick skriva det 511 gånger...

Ha det bra och kämpa på i helgen!!! Nu är jag supermotiverad och skall absolut inte ge upp den här gången!!!

Svar på tråden South Beach Diet -3