• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Josie

Hallå!

Läste det ni skrivit om träning.. Jag har tränat riktigt ordentligt två gånger sen jag började fas 1 för en vecka sen. Första gången kändes huvudet riktigt tungt, men det gick. Andra gången mådde jag bara bra.. Handlar nog om att vänja sig, och som Kattiz sa, att dricka ordentligt! :) Tycker man ändå att det är jobbigt kanske man kan nöja sig med en långpromenad, iallafall tills man mår lite bättre.

Angående den där kakan som dom gamla vännerna skulle baka, det är en knivig situation (vet själv att jag skulle tycker det var jobbigt!) men det bästa du kan göra är trots allt att välja den "hårda" vägen, och tacka nej. Antingen berätta om dieten eller också hitta på en vit lögn.. Beror på hur väl du känner dom! Ju mer man kompromissar i fas 1, destu svårare tror jag det blir att hålla sig till dieten- både i fas 2 och 3. Har iofs hört om folk som har "ätardagar" men det är nog inte att rekommendera i fas1, eller vad tror ni andra lite mer vana SBD-are?? Håller på dig iallafall, Maria, hoppas det går bra! ;)

Stina73, tack för alla tips!! En fråga bara, står att det är rätt mycket kolhydrater i det sötningsmedel som jag hittar i affärerna, kan man ändå ta det i fas 1? Kan man göra linfrömuffins överhuvudtaget i fas1 förresten, låter som man kan det på recepten iallafall tycker jag..? Hoppas det! :D

Kan för övrigt rekommendera en sida som heter www.halsovakten.se, där kan man se exakt hur mycket kalorier man ätit under dagen OCH vilka och hur mycket man har fått i sig av olika vitaminer, mineraler, protein, kolhydrater osv. Kan vara ett bra kompliment om man vill se hur man ligger till på den fronten.. ;) För en längre period kostar det att få tillgång till sidan, men man får prova gratis en vecka om man vill. Det har jag gjort, tycker det är rätt roligt och intressant. Fick reda på att jag äter i snitt 800-900 kalorier per dag med den här dieten! Man kan även skiva upp hur mycket man motionerat och se hur mycket kalorier man förbränt på så sätt- lite peppande i sig! Men inte lika bra som den här tråden såklart! ;)

Lycka till och kämpa på nu allihopa!

kramkram

• Kattiz

Josie:

*asg* och jag som slängt min HV skiva så långt ögat når. Det är ju inte tänkt man ska räkna nåt nu och skriver jag in nåt på HV så vet jag attjag börjar räkna och dra ner på intaget. Därför har jag helt lagt bort HV nu. Så länge jag går ner i vikt utan att skriva i HV så får den ligga =).

Nån ätardag kommer jag INTE att ha inte i någon av faserna!! Har börjat plugga in Fas2 nu och snart ska det väl oxå sitta.

kram

• _Maria_

Josie

Tack för tipsen angående kakan. Bestämmde mej för att köpa med lite nötter när jag ska till henne istället. Det är ju tom en fin gest :) Så vi får se hru det går imorgon.'

Jag är van att träna mycket...brukar i vanliga fall träna spinning tre dagar i veckan..gym 2 dagar å en springrunda ca 1 gång i veckan. Det går bra både på gymet och på mina springrundor. Men spinningen är för jävlig. Har ingen som hellst ORK! Men bara en vecka kvar i fas ett å sne jävlar! :)

Ställde mej på vågen idag..har gått ner ca 1 kg. men det är ju ungefär vad jag har förväntat mej..eftersom jag gör endel snesteg (mular i mig ostskivor när jag är småhungrig) haha! Men jag är nöjd.

Mitt mål med SB 'är ju trots allt att gå ner..jaaa ca 2 kg till. Då har jag samma vikt som jag hade innan sommaren. Hoppas hoppas bara att jag klarar det!

Hur gåre för alla andra då? Nån som har fått någe bra resultat! Vill bli peppad till MAX :)

Kör hårt! Nu ska jag iväg å handla keso!

• tass

_Maria_

Hej!!
    *Grattis*
    1 kg är ju trots allt 1 kg
    Jag är i fas 1.Min sista vecka och jag har tappat -3.4 kg.Det är jag kanon nöjd med.Jag går ca 4-5 mil i veckan.Eftersom jag är ledig i veckorna så hinner jag med det.Synd bara att det ska regna hela tiden.Men men...bara jag tappar vikt så gör regnet mig inget.Jag inhandlade min en MP3 spelare så jag har musik i öronen.Bar en massa dunka dunka.vilket gör att jag trissar upp farten efter musiken.Och kan lova att jag dryper av svet när jag kommer hem.Jag tycker att denna tråd är kanon.Glad att den finns ..
    Kram.

• Stina73

Josie- som jag förstått det så kan du använda sötningsmedel under alla faser. Jag använder Hermesetas då jag tycker att den ger minst besk smak efter uppvärmning. Har funderat på att beställa Splenda över nätet men, men... Visst kan du äta linfrömuffins under Fas 1. Men, kom ihåg att linfrö räknas in i dagsmängden tillåtna nötter. Varken jag eller magen skulle ha klarat oss speciellt länge utan kvällsdosen med linfrömuffin.

800-900 kcal/dag låter farligt lite. Är du inte rädd att du sätter kroppen i svält? Speciellt när du tränar så mycket som du gör?

Pepp-kramar till alla som vill ha!

• Josie

Kattiz, hahaha, ajdå, ledsen om jag drog upp dåliga minnen! :P Hade aldrig sett den sidan förut så jag tyckte bara det var en kul grej!

Stina, jag tänkte också att 800-900 kcal lät lite, men jag äter ändå mycket! Kött, fisk, fågel eller skaldjur äter jag tre gånger om dagen och så brukar det bli nåt ägg och keso och sånt. Sallad och naturligtvis, men det ger ju inte så mycke kalorier.. Hmm, vet inte riktigt varför det blir så lite men sålänge jag mår bra så tänkte jag att det inte är någon större fara?! Eller vad tror du? Linfrömuffinsarna som jag planerar att baka imorgon kanske plussar på kaloriintaget lite! hihi.. ;)

på söndag ska jag väga mig för första gången på 1,5 veckor (vägde mig inte direkt när jag började dieten.. fasen!).. Hoppas jag blir glad och nöjd då- vill ju att det ska gå lika bra som för er andra! :D

• busiga_mamman

hejsan..
    får man äta sötningsmedel?
    trodde ej man fick äta mjölkprodukter heller, som typ mjölk o yougurt, är de fel, är i fas 1

• _Maria_

Gomorron alla SBD:are!

Idag måste det vara första morgonen på väldigt länge som det inte regnar. Skönt!

Jag kan nog inte påstå att jag håller på SB fullt ut. Jag har väldigt svårt att avstå från mejeriprodukter. Speciellt på morgonen, så jag börjar varje dag med en tallrik lättfil. plus att jag äter rätt mycket ost...*fniss* men det verkar ju fungera rätt okej iaf.

som sagt jag ahr gått ner lite på vågen..men inget så att det syns. Någon som känner lika dant?

Hoppas att alla får en toppen dag :)

• Kattiz

_Maria_

~*GRATTIS*~ -1kg är inte dåligt heller spec. inte om du bara har ngr trivselkg som ska bort..de brukar ju sitta hårdast =). NJUT!
    Det är helt OK att äta fil du kan äta 2cups/day av fettfrimjölk/fil/yoghurt...Du gör INGET fel!

Alltså jag rekommenderar verkligen alla att ta sig tid och gå in och läsa på denna länk eller läs igenom tråden..det finns svar på det mesta även i denna tråd eller i "South beach -2" tråden.
    www.southbeach-diet-plan.com/forum/about15773.html

Där hittar ni det mesta!!

HA en trevlig dag!

• _Maria_

Kattiz

Åh vad glad jag blir! Då kanske jag inte har fuskat så mkt trots allt. :) Känner mgi verkligen as peppad. Det här kommer att vara det bästa jag någonsin har gjort.
    Joodet är ju bara några "trivsel-kg" som ska bort. Och som sgat, de sitter hårt som sjutton. har redan provat allt det där vanliga...träna hårdare och oftare äta nyttigare osv. Men inget har funkat. men det känns vekrligen som om SB funkar kanon!

Det var dock lite jobbigt ett par dagar förra veckan..då jag ahde "lingon-vecka" sötsuget är som STÖRST då. Men jagt ycker faktiskt att jag klarade det rätt bra!

Nee nu äre snart dags för mellanmål! :)

Keson väntar!
    Ha en bra dag!

Svar på tråden South Beach Diet -3