Hallå!
Läste det ni skrivit om träning.. Jag har tränat riktigt ordentligt två gånger sen jag började fas 1 för en vecka sen. Första gången kändes huvudet riktigt tungt, men det gick. Andra gången mådde jag bara bra.. Handlar nog om att vänja sig, och som Kattiz sa, att dricka ordentligt! :) Tycker man ändå att det är jobbigt kanske man kan nöja sig med en långpromenad, iallafall tills man mår lite bättre.
Angående den där kakan som dom gamla vännerna skulle baka, det är en knivig situation (vet själv att jag skulle tycker det var jobbigt!) men det bästa du kan göra är trots allt att välja den "hårda" vägen, och tacka nej. Antingen berätta om dieten eller också hitta på en vit lögn.. Beror på hur väl du känner dom! Ju mer man kompromissar i fas 1, destu svårare tror jag det blir att hålla sig till dieten- både i fas 2 och 3. Har iofs hört om folk som har "ätardagar" men det är nog inte att rekommendera i fas1, eller vad tror ni andra lite mer vana SBD-are?? Håller på dig iallafall, Maria, hoppas det går bra! ;)
Stina73, tack för alla tips!! En fråga bara, står att det är rätt mycket kolhydrater i det sötningsmedel som jag hittar i affärerna, kan man ändå ta det i fas 1? Kan man göra linfrömuffins överhuvudtaget i fas1 förresten, låter som man kan det på recepten iallafall tycker jag..? Hoppas det! :D
Kan för övrigt rekommendera en sida som heter www.halsovakten.se, där kan man se exakt hur mycket kalorier man ätit under dagen OCH vilka och hur mycket man har fått i sig av olika vitaminer, mineraler, protein, kolhydrater osv. Kan vara ett bra kompliment om man vill se hur man ligger till på den fronten.. ;) För en längre period kostar det att få tillgång till sidan, men man får prova gratis en vecka om man vill. Det har jag gjort, tycker det är rätt roligt och intressant. Fick reda på att jag äter i snitt 800-900 kalorier per dag med den här dieten! Man kan även skiva upp hur mycket man motionerat och se hur mycket kalorier man förbränt på så sätt- lite peppande i sig! Men inte lika bra som den här tråden såklart! ;)
Lycka till och kämpa på nu allihopa!
kramkram