• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Kattiz

_Maria_

TACK!
    Njaee är nääästan nere på normalt BMI nu (snubblar på linjen) så jag siktar väl på några till..mest trivselkg. ;)
    Vill ju ner en strl till.. då har jag isf 38 och ngn 36:a lär jag aldrig bli oavsett vilken diet jag går på, är rätt bred i skelettet..

Kanske det hände lite mer på vågen om du böt till en light ost ;)?

• _Maria_

Brudjojo

Det är viktigt att dricka mkt. Själv är jag rätt dåligt på det. Men jag försöker dricka minst tre glad vatten utöver det jag dricker till maten osv. Hoppas att du slipper mer huvudvärk :)

Kattiz
    Okej..vad är ditt BMI nu då? Hur räknar man ut sitt BMI..får alltid olika när jag räknar på olika sider på internet. :) Aaa men 38-40 är ju normalstorlek..alltså medium.

Min pojkvän tycker att jag är jobbig och tråkig eftersom jag itne längre kan äta det som jag brukar älska. Typ klyftpotatis..potatisgratäng...Mmm...:D Men jag klarar mej. det är sötsakerna som är svårast.

Förresten igår träffade jag ju mina gamla vänner som hadelovat att baka min favoritkaka. Hur klarade jag mig från det då? Joo ajgs ka att jag var svinhungrig (vilket jag också var) så jag stck iväg å köpte en sallad medans de mumsade på kakor och glass. Sen skyllde jag på att jag var för mätt för att ens orka smaka...ajja ibland måste man använda en vit lögn. :) Tyckte jag klarade mig rätt bra..eller vad säger ni! :)

Kattiz:
    Jag ska egentligen vara klar med fas 1 på tisdag...men efterosm jag har fuskat så mtk som jag trots allt har gjort..med ost osv. så har jag bestämmt mej för att köra fas1 t.o.m nästa fredag? Tror du att jag kan göra så?Vill ju så gärna få bättre resultat!

Är så glad att denna sida finns. Den får mej att ...aaa ta upp morhåren igen :) hahaha!!

• Kattiz

Brudjojo:

*asg* nej det var inte riktat åt dig..jag håller till på flere snackrum och där har jag oxå skrivit det många ggr =). Sorry om det lät som en pik åt dig, uttryckte väl mig luddigt *sorry*!!
    Skönt att huvudvärken gett med sig!

_Maria_

BMI 25 har jag nu och 40 i strl. Ja samma här lagar en maträtt åt maken och Wilma och så äter jag nåt annat själv =).
    BRA gjort med kakan! Det får du nog en stjärna för!

Läste lite på olika snack om övergången till Fas2 att många brukar dra sig för att gå över till 2:an. Om jag förstod det rätt där så ska man inte hålla på längre än 2v med fas1 för att kroppen kan gå i svältläge...Men ngr dgr hit eller dit..

• _Maria_

Kattiz:

Är du hemma och är mammaledig eller? Själv har jag ett rätt slött jobb, så jag sitter rätt mkt ute på internet!

Nee va bra..då kör jag några dagar till...UTAN ost! Och utan allt annat som jag unnar mig..och som jag dessvärre tror är nyttigt :P

Kämpa på Kattiz-..jag vet att du kommer klara det...:) Håller tummarna för dej!
    Hittade en jätte bra sida på internet där man kunde räkna ut BMI, kroppsfett osv.

GAH en kollega kom precis in med godis åt mej. Jag är duktig..tog det..men gömde det i lådan. Där får det ligga ifred ...hoppas jag :) Nerrå..jags ka KLARA det!! Jag känner mig riktigt peppad just nu!!! TJOHO!!

Kraaam påer!

• Kattiz

_Maria_

*s* bara inte godiset börjar ropa på dig nu då när du sitter där.

Jo jag är mammaledig yngsta är 7månader, nu sover hon därför sitter jag här =))

Nåt gott måste du ju få äta iaf..nötter? Light ost?
    Adressen till sidan med BMI och sånt?

tack för tummarna!

• _Maria_

Kattiz

Godiset ropar på mej hela tiden :D Men ajg förösker att inte kolla åt deras håll :)

Hmm..nötter är inte direkt min favorit. men men ska prova. Har precis käka lunch. Jag åt inte en ENDA ostskiva! Det är sensation! :) Har till och emd hunnit med en kort promenad i solskenet!

Grattis till dottern! :) Jag skulle aldrig klara av SB om jag var hemma om dagarna. Jag ahr inte direkt någon stark karaktär utan skulle gå och småäta hela tiden! Kör hårt tjejen! Ska leta reda på adressen nu igen! :)

Ha en bra dag!

• Erica78

Jag behövde bara vänta en dag till, i morse visade vågen på 1kg nergång.. är inne på min 4e dag nu i fas ett..

Kattiz. du pratar om Fettfri yoghurt, men jag har inte sett ngn sån, vad är det för yoghurt du brukar köpa? Själv kör jag med lätt naturell på 1,5% fett..

• _Maria_

Erica78

Grattis! :) Måste kännas bra med så stor viktnedgång på bara 4 dagar. önskar att jag hade samma tur .. Börjar bli riktigt jävla less på det här. Men mend et är kanske bara att köra vidare!
    '
    Någonsom har bra tips på snacks till helgen..är så trött på nötter och mandlar :)

• Ammi

Stina73

Du skrev ett recept på linfrömuffind:

Ett annat bra linfrö recept är linfrömuffins, en personlig favorit!
    Vispa 3 ägg, drygt 0.5 dl vaniljyoghurt (sockerfri!), 0.75 dl sötningsmedel, 2 msk olja, 2 msk vatten, 1 tsk bakpulver och 1 tsk baksoda samt 2 msk kanel och 1 tsk salt. Låt smeten vila i 5 min. Ös ned i 8-10 oljade muffinsformar. Grädda i 175 grader i 12-15 min.

Till min fråga - hur mycket linfö skall man ha i och skall det var hela frön eller krossade?

Jag köpte youghurt igår och är så sygen på att testa och baka dina muffins. Jag vågar inte chansa.

Till alla - ni vet väl att ni är "jätteduktiga" - kom ihåg det

Var starka i helgen och håller till SBD!

Svar på tråden South Beach Diet -3