• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • south beach

Hejsan!

Är inne i fas 1 3 dagen, känns jätte bra men jag undrar en sak, är det något begränsat energi intag per dag? typ att man bara ska äta 1000 kcl eller så??

ha en bra dag alla ;)

• nica nyfiken

Joo men visst kattiz
    finns det här i landet t.om i min frys fast jag nu får vänta till fas 2 och äta det.. finns säkert på de flesta butiker
    schulstad tillverka det.. brödet har ett rött märke som markerar just G-index.
    hoppas du hittar det

• _Maria_

Hej allihopa!

Tänkte bara höra hur det går för er.
    Kattiz började du med fas 2 idag eller?

Här borta hos mej går allt som vanligt. För mkt usk. För lite resultat. Mene ndå lite. Behöver ju som sagt inte gå ner så mkt. Känner att mitt sug efter mackr är helt veck. Å lickadant gällande snabb-makarner som annars är en personlig favorit. Det rä desto svårare att motstå sötsakerna. Mm kanelbullar :) *drömmer*

Hur går det för alla ni andra då?

Sköt om er och ha en hälsosam dag *skratt*

• Kattiz

South beach:

Nej SBD är ingen diet där man räknar kcal och fett! Ät tills du är mättt!

Nica nyfiken:

Njäee bor i Finland så jag tror faktist inte vi har brödet här =(. Får väl hamstra med lite då jag åker till sthlm =).

_Maria_

Heej, hann ju börja sakna dig i tråden!! ;)
    Nja började eg i måndags men tog in blåbär igår första dagen, samma sak idag. Funkar bara bra, undrar bara vad jag ska ta in som nästa grej...bröd?hmmm...
    *s* du är bra rolig du!! Men du trivs ju iaf trots lite snedsteg. Kanelbullar är jag inte sugen på men däremot choklad =/

Ha det bra alla!

• mrs.

Hej,

hur länge har du nu kört på SB Kattiz?

Jag körde på den tidigare, följer fortf SB, men...
    har den funkat bra och sett resultat?

I finland finns det ju mängder av goda fullkorns-/pump-/surdegbröd.

Åhhh, kan knappt vänta att åka dit.
    Även om jag måste avstå från goda saker som sufle/Jim mm/valio-till en viss del är med i vv.

Så hur många kör efter recept fr boken?
    Någon som har en idee vad man gör med en boken när man använder den? Samlar damm bara i hyllan eller? *skratt*
    Nåja, man kan ju alltid ge boktips *Hahhaaa*

• _Maria_

Kattiz

Javisst nu är jag på hugget igen! har haft mkt att göra på jobbet så jag har inte hunnit gå in här på ett par dar :) Jag rä väll lite halvnöjd. Men förväntade mej inte heller att ajg skulle rasa i vikt.
    Kul att det går bra för dje i fas 2 :)

Idag ska jag iväg å fixa håret..ska bli kul att bli lite fräsh inför helgens halloween-partaj! :)

Jaa det är sant...mjölkchoklad är ju ritkigt lockande MmMmmmarabou! :) hahaha!

Snart ska jag käka min keso som jag ahr blandat med paprika tomat och gurka+lite skinka. Smaskens! :)

• south beach

kattiz:

vad bra väntar nämligen på att boken ska komma som jag beställt, läser nu under tiden på internett sidan. Verkar som om du kan mycket om denna diet så jag passar på o frågar dig en till liten sak ;) är det tillåtet med typ coca cola light som innnehåller typ 0,1 gram kolhydrater?

Hälsningar Malin

• Kattiz

Mrs:

Jag är på första veckan i Fas2, ja utbudet på mörkt bröd är inte direkt fattigt men då det är sirap i vissa. Valio har mkt bra produkter oxå =).
    Jag har boken för tillfället och jag förvånas ideligen över hur mkt olja man ska använda i matlagningen :O! Behöver du recept så hojta..även om du kör VV ;)!

Malin:

Ja boken är rätt bra faktist. Även om jag har lånat en äldre upplaga så det stämmer inte riktigt överens med vissa uppdateringar som skett på senaste tid. Ja man kan dricka cola light men i rimliga mängder. Jag dricker ~2glas/vecka är lite avvaktande mot sötn.medel eftersom det kan trigga sötsuget.

DEN ÄR SUPERGOD!! Blandade i ca 1-1.5dl vatten med 1-1½msk tomatpuré i köttfärsen + krydda efter smak!! Alltså att jag aldrig gjort den själv förr!! Sötn.medlet räcker bra med ½msk i kryddblandningen!

kramis

• Kattiz

Vägningsdag...Idag var det ingen trevlig syn att stiga på vågen!! Tantröd som knackar på och då brukar det aldrig vara kul resultat. Nåväl..idag blev det +-0 varken upp eller ner. Hoppas på minus när "tantR" dragit sin kos!!

Lycka till ni andra med vägningarna denna vecka!
    kram

• Ammi

Ja, då var man på 4:e dagen i fas 2 och allt flyter på fint.

Jag har ätit en portion råggröt med äppelmos (lågkalori utan vanligt socker) varje morgon - det har smakat så gott!

Börjar faktiskt tycka att det är tråkigt med grönsaker på både längden och tvären. Är sugen på att prova den där blomkålsmoset, har bläddrat fram och tillbaka mellan alla inlägg och kan inte hitta receptet på det. Kan någon hjälpa mig?

Skulle också vilja testa att göra någon form av Quiche, men hittar inget bra recept. Någon som har något?

Eller kanske något annat favoritrecept som någon vill dela med sig av?

Å, måste bara säga attt linför muffinsen var goda. Tack för receptet!

Ha det fint allihop & kämpa på!

Svar på tråden South Beach Diet -3