• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • tass

Hej alla SBD:are
    Det var ett tag sen jag skrev här...nu så har jag av verkat 4 veckor med SBD...och det har gott KANON bra...har snott åt mig recepten som ni delat med er av ..Tack och bock....Och jag går neråt hela tiden...nu så har jag gått ner 7½ kg på dessa veckor...
    -Kattiz -
    visst har vi kört lika länge...eller misstar jag mig??
    Hur har det gått för dej??

Och hur har det gått för alla anndra???jag är jätte nyfiken..

Kram på er Tass

• Kattiz

TAss:

Hejsan jo vi borde vara lika långt i SBD. Går fortsättningsvis bra ner även om det saktat in lite nu i fas2, håller mig till rek. viktminskning. Har gått ner 5.6kg och har inte så himla många kvar innan jag är i mål. Tycker det går bra att äta såhär och saknar inte potati, pasta och ris. Har varit dålig på att ta in nya saker. Idag har jag iaf ätit råggröt med torkare aprikoser..mkt gott!!
    Grattis vilken otrolig viktnedgång!!!

• Ammi

Josie, Stina73, Kattis & Tess:
    Det verkar som om vi alla är inne på vår tredje vecka i fas 2. Hur går det för er och alla andra också?

Jag har verkligen kommit in ett nytt sätt att både ära och tänka. Fortfarande inget problem med sötsug, tänk att det trodde jag aldig skulle inträffa ;)

Jag har under de gångna 4 veckorna inte fuskat en enda gång (jag försöker inte låta duktig) men nu till mitt problem:
    Vågen har somnat och har stått helt still i två veckor nu, jag känner mig så frustrerad :(

Tycker ju att jag varit så duktig. Vet inte vad jag skall göra! Jag äter rätt, jag tränar och jag dricker ordentligt med vatten. Det känns ibland som om man har lust att ge upp, men det tänker jag inte göra. Inte än i alla fall.

Tror jag behöver lite stöd utav er. Är det fler som råkat ut för samma sak? Är det något jag kan ändra på för att vågen skall börja röra sig igen?

Tacksam om någon kan svara.

Ha det bra allihop & sköt om er!

• Stina73

Hallå!

Jag har själv varit på en platå-fas där vågen stått still. De orsaker jag kan komma på är att du kanske inte har så mycket vikt att gå ned, du kanske äter för lite, eller för mycket nötter eller ost. De råd jag fått för att få igång viktminskningen igen är att t ex öka mängden eller typen av kolhydrater, se över mellanmålen osv. För mig var det just för lite kolhydrater.

Hoppas att det här var till hjälp!

• Ammi

Stina73
    Tack för att du svarade. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att öka mängden eller typen av kolhydrater samt se över mellanmålen osv? Hur skall jag göra med mellanmålen? Har du några tips?

Jag äter väldigt lite ost. Den skrattande kon, en trekant varannan eller var tredje dag. Jag äter mandlar 5-15 stycken per dag.

Du skrev att det för dig handlade om för lite kolhydrater, hur åtgärdade du det? Med vilken typ av mat och i vilka mängder.

Du har rätt i att jag inte har så mycket mer att gå ner till, kanske 3-4 kilo ungefär.

• _Maria_

Hej alla!

Jag har samma problem..står också still. Tror iof inte att jag kan gå ner mer..men vill ju så gärna. är nere på 60 nu. Vill till 58 som jag vägde innan sommaren...men men!

Stina73:
    Tack för tipset! jag trycker nog i mig alldeles FÖR mycket ost. Istället för att småäta på kakor, kex, mackor osv så har jag börjat småäta ost. Jag äter säkert 12 ostskivor om dagen. Å då är det av vanlig hushållsost. Men jag ska verkligen försöka att sluta med det också. Men det är ju så gott! :):):)

Hoppas det går bra för er alla och att ni mår bra!

Kattiz:
    Grattis till 5.6 kg! Det rä ju JÄTTE bra!
    Kämpa på nu tjejer!

Det ska iaf jag göra. Idag blire hårdtråning på gymet och sen lite solarium så amn får upp humöret lite :)

Ha en bra dag!

• tass

Hej Ammi !!
    Hur mycket tränar du???Tränar du kanske för mycket...såg ju ett av programen av tjockholmen där hon Bea tränade för mycket...sen så tog hon ju ledig från det i 2 veckor...men hon gick 2 timmar om dan..1 tim på morgonen och 1 tim på kvällen...och det vissade resultat på vågen..Det kan ju faktiskt vara så att man övertränar så att kroppen går på svält istället...Jag hoppas att det ska gå bra för dej...och GE INTE UPP!!!vi ska peppa dej:O)
    PS!!!Och mitt sötsug har jag löst på detta vis....JAG LUKTAR I PÅSEN...hmmmm...doftar gott...men det räcker för mig...min gubbe tycker att jag är bra tokig när jag står med näsan i påsen...och garvar när jag försöker lukta på godis som har papper runt...men men...det funkar:O)
    Kattiz
    Va kul att du har gått ner så mycket....
    Jag håller med dej!!!saknar inte potasis pasta ris eller bröd...nu väljer jag ifall jag själv vill ha det....

KRAM PÅ ER Tass

• Ammi

Vad gulliga alla är som bryr sig om varandra, trots att vi inte ens känner varann. Det tycker jag är extra fint :)

Tass
    Jag är säker på att jag inte tränat för mycket. Jag tränar bara två gånger i veckan på gymet. Så brukar jag gå två promenader i vecka, en dryg timma varje gång. Det känns lagom.
    En sak till, jag skall testa att lukta på godiset jag med, det låter intressant ;)

_Maria_
    Håll dig från osten. Nej, jag skojade bara. Men du kanske skulle sätta upp regler för dig själv. Den här veckan får jag äta 6 ostskivor/dag. Nästa vecka får jag äta 4 ostskivor/dag. Det kan väl vara ett bar mål. Lycka till!

Kram på er alla!

Ha en fin dag!

• _Maria_

Ammi

Haha tack för rådet. det var riktigt bra faktiskt. Men du vet hru det är, sambon går och småäter på kvällen. Digestivekex rågrut osv. Så står allt framme på diskbänken å då är det svårt att hålla sig borta från osten när man går förbi :) Men jag ska nog börja med det där som du sa. 6 ostskivor om dagen lät bra. Med start från IDAG :)

Hur går det för dej själv då? Många kilon att gå ner? Förstår bara inte hur du inte har kunnat fuska under dessa veckor!Hur gör du? Hur kan du ståe mot? :) Riktigt imponerad är jag! Jag faller för frestelsen mer än en gång i veckan. då mest på helgerna :)

Ha en bra dag allesammans!

• Kattiz

Det verkar som om ni är väldigt duktiga på att räkna nötterna *asg*. Jag räknar dem inte alls =//. Borde kanske göra det...men jag tänker som så att så länge jag går ner så beh. jag inte räkna dem =). Håller kanske inte i längden.

_maria_

Vad är det jag läser, du fortsätter hyvla du din buse!! Du skulle ju byta till lägre fett % =)). Hoppas Ammis tips funkar på dig! Äter ju inte mkt ost själv...är svår på nötterna istället =)

Ammi

Precis samma är har inte fuskat en enda gång hittills, förutom ett misstag då när jag fick i mig vanlig cola istället för light =(. Nåja inte så farligt.

------------------------------------------
    Hur ska ni göra över jul?? Äta allt eller välja klokt? Tänkte köpa Lindts mörkaste choko att ta till när det suger och sedan välja bort det som jag vet är *big no no* i dieten.

Sköt om er!!

Svar på tråden South Beach Diet -3