• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • _Maria_

KattiZ:
    Kul att höra från dej! Hoppas du mår bra, men det verkar det ju som :)

Så du går alltså fortfarande ner i vikt. Grattis. Själv har jag mer eller mindre gett upp. håller mej i fårn vitt bröd, pasta, ris och potatis...men med sockret är det värre :)

• Kattiz

_maria_

det har ju saktat ner nåt otroligt i vikten och jag bara väntar på den dagen då jag inte går ner längre oavsett vad jag gör.
    Ja potatis, pasta har jag inte rört eller vitt bröd men däremot fick jag i mig lite ris.

Men du har ju ett skitbra BMI, inte konstigt att du inte går ner mer!! Om inte annat så är det väl bara en hälsosam livsstil även fast man inte kör slaviskt..

• mrs.

hej hej...

jo jo jag har väl problem då som jag inte känner till *suck* Not!
    Skulle jag ha det så kan jag säga att då äter man inte!
    Jag går punkt o prick på vv och det betyder att jag får ihop alla begärda kcal/fetter/prot.....osv

så mitt såkallade problem är knappast ett problem, bara för att jag är noga med att inte gå uppåt utan är gärna under gränsen än över.

• _Maria_

Kattiz:

Joo mitt BMI är iof bra. Men jag blir aldrig nöjd. :) Säger som mrs. jag är hellre lite under än lite över. Men men =)

Snart är det jul, längtar så otroligt mkt efter allt mys :) Ha en bra dga tjejer

• Zyrzan

*sambo*: dum fråga kanske, men vad skiljer Atkins mot South beach?

Nej inte alls dum, inte självklart att man förstår.

Atkins: Högfett och låkolhydrat hela dieten, mer strikt än SB

SB: lågfett och lågkolhyrdatsdiet inledningsvis för att sen släppa efter på kolhydratsbegränsingen och iställer koncentrera på långsamma kolisar

Det var väldigt enkelt och generaliserat, men ändå... : )

• Zyrzan

hmm funderar just nu...

kontollerar SB kaloriintaget?

det gör inte atkins iallafall..

• Mastermind

mrs. - Bara för att man har ätstörningar så betyder det inte att man aldrig äter. Och om du verkligen äter alla point tvivlar jag faktiskt på. Du skrev ju alldeles för lite points i en tråd, t.ex. Och om du ligger under "gränsen", varför hålla på med dieter hela tiden, då?
    Nu var det inte menat som en attack på ngt sätt, bara en undran. Har frågat i flera andra trådar, men du har ju aldrig svarat. Och iom att du svarade med den tonen som du gör så blir man ju lite misstänksam. Varför så defensiv om du inte känner dig träffad?

• Kattiz

Zyrsan:

Nej varken Atkins eller SBD räknar kcal, du äter tills du är mätt. =)

*sambo*

Det var ett bra svar du fick av Zyrsan men tillägger bara en liten grej. I Atkins så vill du ha kroppen i Ketos men inte i SBD, med Atkins äter du mer "sämre fetter" och i SBD bättre fett mindre mättat dvs det "dåliga fettet".

• Zyrzan

ja ketos är bra enligt atkins i fettförrännande syfta alltså i viktminskningen, men han säger ju oxå att alla inte behöver det.

Och Atkins böckerna fokuserar faktiskt kring bra fett, särskilt den svenska boken atkins för livet där man klargör tydligt vilja oljor och fetter som är nyttiga och vilka som skall undvikas. Att man bara äter ägg och Bacon är en skröna. Det står tydligt att tex bacon skall ätas sparsamt då det innehåller nitrater eller något liknade. Exempel på nyttiga måltider är kött, grönskaer med dressing på olivolja och vinäger, lite nötter. Och det är väl dettsamma som SBD?

• *sambo*

Hej!

Lite klarare blev det iallafall

Jag går som sagt på VV, men tänkte bara utforska om hur man skulle kunna skära ner på kolhydrater.

Fast nu när jag funderat på det ett tag så tror jag att jag skulle "balla" ur om jag skulle försöka, så det är nog bättre att jag håller mig till mina points OCH äter kolhydrater. det funkar ju också

Svar på tråden South Beach Diet -3