• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • _Maria_

Jag har börjat fundera på att vara smal men att avstå fårn livets goda är det verkligen det som gör mig lycklig?

Okej nu menar jag inte att jag ska vräka i mig socker. Men att avstå helt från det funkar inte....Fy!

Lycka till Sirap! Du klarar säkert dagen galant!:)

• Sirap

Nej Maria, jag kommer nog inte att kunna hålla mej ifrån socker fullt ut jag heller. Men jag kommer absolut att försöka avstå från det så gott jag kan. Jag klarade att hålla mej idag, förutom lite pepparkaksdeg som slank ner när jag bakade pepparkakor. Annars lyckades jag hålla mej inom ramarna. Har städat och gjort fint till advent ikväll så då gjorde jag väl av med lite kalorier kanske.

• Josie

_maria_ och Sirap, vi verkar fungera ganska lika när det gäller matvanor! :) Har iallafall själv nu kommit fram till att jag inte kan eller vill ge upp socker helt, jag får helt enkelt motionera lite extra så gör det inte så mycket om det slinker ner en och annan godsak! Allt handlar ju trots allt i grund och botten om logiskt tänkande, man vet ju vad som är bra och vad som är dåligt för kroppen, visst? Det svåra att att följa det ordentligt så det inte bli för mycket av det dåliga, och det kan vi ju hjälpa varandra med allihop! Tycker fortfarande att SBD är en bra diet men den passa inte alla (vore ju konstigt i så fall!) så man får ta det goda från dieten och anpassa den så gott man kan till sitt eget vardagliga "matliv". Det jag tar med mig är förutom att undvika vitt mjöl, potatis, ris och pasta så gott det går, att använda bra oljor istället för smör och margarin, och hellre ha exempelvis skinka som pålägg istället för kaviar. Dessutom kommer jag fortsätta äta mängder av sallad till alla måltider! :D

Idag har jag för övrigt ätit massa Häägen-dasz glass (favorit!), men så har jag även varit på högintensiv spinning en timme så jag tycker att jag klarar mig rätt bra ändå! ;)

Lycka till allihopa, keep on fighting!

• _Maria_

Heejsan!

Jooigår slank det ner allt för mycket pepparkaksdeg. Men av fasen, det hör julen till att man ska äta så mycket deg att man nästan spyr...tycker jag iaf :)¨

Själv mår jag rätt dåligt. Har varit sjuk nu i en vecka..feber och jätte förkyld. Så jag har inte tränat sen förra torsdagen. Jag som rä van att träna gym 2 ggr i veckan spinning 2 ggr och löpning en gång. Och jag akn säga att det märktes på vågen 1.5kg plus...för att jag inte har tränat! GAH! Jag vill bli frisk. Känner emj som en köttbulle!!

Nån som har något bra tips åt mej vad jag kan göra?

Ha en bra dag alla! Å käm,pa på! Ät det som gör en glad coh lycklig! Fast inte för mycket! :)

• Sirap

Maria, du får ta och krya på dej! Jag skulle bli galen om jag blev förkyld och inte kunde träna. Jag leder egna pass ett par gånger i veckan och sen försöker jag komma iväg på gym ett par gånger också. Josie, jag håller med dej. Jag kommer också att ta med mej lite från sbd. Känns ändå som ett bra sätt. Nu måste jag gå med sonen till förskolan och sen till jobbet. Ha en trevlig dag. Kram

• _Maria_

Sirap:

Är du spinninginstruktör? Åh så roligt..skulle jag också vilja vara. Jooo absolut, det finns bra grejer med sB. Och de som klarar av att hålla dieten går det ju riktigt bra för. jag tror att VV skulle vara mer min grej. Eftersom där får man ju äta allt. Men ajg kör nog muitt egna lilla rejs.

Sirap och Joise: har ni gått ner mycket med SB då?

Ha en bra dag!

Kramis:)

• Sirap

God kväll!

Jag leder medelpass och cirkelträning. Jag kommer att fortsätta med viktklubben, fast jag tänker absolut använda mej av sb också. Jag har gått ner 3 kg med sb. Ska ner 6-7kg till innan augusti nästa år då jag ska gifta mej.

Nu ska jag kolla när Daniel vinner i Idol!!! Dricker ett glas rött och äter jordnötter.

Trevlig fredagkväll!

• _Maria_

Sirap:

Okej..men du är typ i fas två nu eller? Men du, det där kommer du klara Galant! :)

Jag ah raldirg riktigt förstått vad cirkelträning är för något?

• Josie

Halloj!

Jag har gått ner 3kg med SB, alla försvann i fas 1. Sedan dess har jag varken gått upp eller ner, mycket beroende på att jag fuskat. Är glad att jag inte gått upp igen iallafall, men jag känner att det nog är påväg åt det hållet nu.. Den här helgen gick verkligen inte bra! :( Aja, ny vecka, nya tag. Har ätit två mörka mackor med ost och lite lättfil änsålänge idag. Ska gå och handla lite grönsaker att woka nu, ska bli gott! Ska verkligen verkligen se till att inte göra misstag den här veckan, vill ju inte ge upp nu!!

Hur går det för er andra??? Hur har helgen gått?

Ska ta mig ut i kylan nu och försöka få lite motion! :D

Gött att Daniel vann idol förresten! ;)

Lycka till nu, den här veckan ska gå bra för oss allihopa har jag tänkt! hihi..!

• *sambo*

dum fråga kanske, men vad skiljer Atkins mot South beach?

Svar på tråden South Beach Diet -3