_maria_ och Sirap, vi verkar fungera ganska lika när det gäller matvanor! :) Har iallafall själv nu kommit fram till att jag inte kan eller vill ge upp socker helt, jag får helt enkelt motionera lite extra så gör det inte så mycket om det slinker ner en och annan godsak! Allt handlar ju trots allt i grund och botten om logiskt tänkande, man vet ju vad som är bra och vad som är dåligt för kroppen, visst? Det svåra att att följa det ordentligt så det inte bli för mycket av det dåliga, och det kan vi ju hjälpa varandra med allihop! Tycker fortfarande att SBD är en bra diet men den passa inte alla (vore ju konstigt i så fall!) så man får ta det goda från dieten och anpassa den så gott man kan till sitt eget vardagliga "matliv". Det jag tar med mig är förutom att undvika vitt mjöl, potatis, ris och pasta så gott det går, att använda bra oljor istället för smör och margarin, och hellre ha exempelvis skinka som pålägg istället för kaviar. Dessutom kommer jag fortsätta äta mängder av sallad till alla måltider! :D
Idag har jag för övrigt ätit massa Häägen-dasz glass (favorit!), men så har jag även varit på högintensiv spinning en timme så jag tycker att jag klarar mig rätt bra ändå! ;)
Lycka till allihopa, keep on fighting!