• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • _Maria_

Josie:
    Måste vi vara så fruktansvärt lika?Jag har också gått ner 3 kg, alla i fas 1. Jag fuskar också enormt mkt. Å jag är också påväg uppåt. Måste skärpa mej. Men det är ju så svårt när det är jul och det bakas så mkt :) Idag ska jag tex göra pepparkakshus...hur mkt deg kommer inte då slinka in i min lilla mage? ajja skla förslöka hinna träna innan så amn känner sig lite nyttig :)

Ha en bra dga! krammmen!

• Sirap

Hej!

Ja, det är samma här, 3 kg i fas 1. Sen står jag stilla. Men jag jobbar på!
    Cirkelträning är 10 olika stationer med hantlar, gummiband, corebollar, sit ups, ryggövningar mm. Man jobbar i 45 sek, vilar 15 sek, 3ggr/station sen byter man. Jag leder en grupp på ca 25 personer 1 ggr/vecka.

Ha en bra dag...

• mrs.

Ni är duktiga alla som kör på fortf.

Jag på mitt håll kör fortf m vv och har gått ner en hel del så... jag är nöjd.

Vad är era favorit recept?
    Jag gör fortf ibland sb-receptmat vilket är helt gott

• _Maria_

Hejje :)

cirkelträning lät ju riktigt kul. Tror dock inte attt det finns nånstans i min stad :( Men men!

skönt att vi är lika, men sirap fuskar du också endel elleR? Jag skulle aldrig kuna tänka mej ett liv utan godis...tyvärr.

mrs:

Grattis till viktnedgången! Jag har hittat på lite egna recept. Gillar att steka vitkål, squash (stavas det så), champinjoner och typ purjolök eller vanlig lök. Jag steker ihop allt å äter det antingen som det är eller tillsammans med fullkornspasta. Tror faktiskt att jag ska äta det ikväll! Mumsigt värre :)

Ha en bra dag allesammans!

• Sirap

Jo, jag fuskar! Bakade pepparkakor med sonen idag och då slinker det ju ner en och annan degbit. Sen måste man ju även provsmaka resultatet med ett glas mjölk! Oh, så gott!!! Godis måste man ju också provsmaka ur ungarnas påsar på lördagarna! Oh, så gott det också! Nej, man kan inte sluta med allt det goda heller. Men med motion och lagom mycket matså ska det nog gå!

Jag bokade kyrka och festlokal idag! Så himla roligt! Jag har ju en rejäl sporre där... Måste ju ner till nästa sommar! Men jag har en benägenhet att skjuta upp det här med viktminskning, men den här gången får jag inte det!

Nu ska jag äta fullkornspasta och köttfärssås.

• Josie

Usch, idag gjorde jag en så knäpp grej.. Tänkte ta en slags "fastedag", dvs. bara äta frukt och grönsaker, och det gick bra ett tag.. men sen kl. 16 efter att bara ätit två äpplen på hela dagen gick det helt snett- började vräka i mig mackor och te!! Det var såå gott, kunde inte sluta.. Med massa ost på dessutom! Först höll jag mig till mörkt bröd, sen blev det några knäckemackor och tillslut kunde jag inte hålla mig borta från några skivor jättegott vitt bröd också. Avslutade med tre toffifee.. Ajajaj, vad jag mådde illa sen! :( Har inte varit sugen på att äta nåt mer idag sen dess, var och tränade cirkelpass (det vet ju alla vad det är vid det här laget, inte minst du Sirap;) ) på kvällen vilket gjorde att jag kände mig lite bättre till mods. Ajaa, nu kommer jag inte göra om det här misstaget på ett bra tag framöver iallafall (förhoppningsvis aldrig mer). Lagom är bäst, onödigt att försöka sig på nåt annat..!

Hoppas det går bra för övriga kämpar! :)

• Mastermind

mrs. - Har du gått ner "en hel del"? Var inte du stl 36 innan VV? Ärligt talat så tror jag inte att du har blivit av med dina ätstörningar än, även om du inbillar dig det. Ta en stund och kolla igenom dina egna inlägg här och se vad för bild du visar av dig själv. Viktfixerad och underviktig, ständigt på jakt efter nya dieter. Mår du verkligen bra?

• _Maria_

Haha! Jaa pepparkaksdeg är gott. Bakde själv pepparkakshus igår. Kan nog utan att överdriva säga att jag åt upp en tredjedel av en såndär degkrov (som amn köper på ica) Mår måttligt bra idag *uuurk* Plus att det självklart slinker ner endel godis, som ska sitta på taket.

Har gått upp ett kg på en vecka. Får skylla det på att jag har varit sjuk å int ekunnat träna, inte på att jag har bakat pepparkakor och pepparkakshus :) haha!

Sirap:
    Åhh va kul att allt rä bokat GRATTIS! Vilöket datum gifter ni er? Har du månag kilon kvar att gå ner...eller är det bara trivselkilon? Kämpa på tjejen! Ge inte upp!

• Sirap

God morgon.
    Sitter och äter frukost. Fiberhavregrynsgröt med havrekli och rågkross. Oj så nyttigt :)

Vi gifter oss den 13/8-05. Ska ner ca 7-8 kg tills dess. Ungefär 1 kg i månaden. Det ska bara gå!

Ha en bra dag alla!

• Kattiz

Hej på er!

Long time..Har varit en sväng till Sthlm och där fuskade jag rätt friskt och det sk*ter jag i =))).
    Det påverkade inte vikten alls utan bara mitt sug. Så nu ahrjag kört Fas1 igen sedan måndag och tänkte köra till fredag. Sedan börjar jag ta in kolisar igen. Tycker det gick bra att fuska ngr dgr och sedanköra strikt igen. Mådde inte konstigt heller, lite ont i maggen första dagen bara..ska kanske tillägga att jag inte fuskade SÅ mkt..men lite ;).

Har gått ner 6.2kg nu =)

Svar på tråden South Beach Diet -3