• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • _Maria_

Hej hopp alla glada SBD:are!

Nu har ytterligare än helg gått. Den här gången var det VERKLIGEN svårt! Fuskade endel igår..åt faktiskt lite glass..sen ställde jag emj på vågen..jag har gått ner jaa ca 3 kg (glömde väga mej i början) på 10 dagar. Och det rä verkligen över förväntan för jag ahr fuskat REJÄLT. Man akn nästan säga att jag har kört fas 2...eller nått:) Men nu känns allt as bra!

Grattis till alla er som också har lyckats! Man blri verkliegn toppen peppad av den här tråden! :)

Lycka till alla, och ha en bra måndag!

• majola

Kattiz:

Ingen aning. Du får väl smaka dig fram (och skriva resultatet här sedan!).

• busiga_mamman

Hej tjejer..
    Undrar om man får äta grädde under SD tiden, för jag håller på med GI metoden o kom på ett recept som är kanon.. För här får man äta Grädde.. Om ni här får så ska ni vispa grädde och blanda med proteinpulver (choklad) Blir som en god mouss,,kanongott

• Stina73

Hej alla duktiga människor!

Jag är jätteimponerad av er allihopa!! Jag har själv varit i Fas 2 en längre tid och jag har haft problem med att återintroducera långsamma kolhydrater. Frukt gav mig sötsug. Fullkornspasta och råris likaså. Bröd har alltid varit min stora last så jag har inte riktigt våga mig på det än. Det som fungerat bäst är couscous och bulgur. Men, för ett tag sedan så fick jag rådet att pröva frukt tillsammans med ett magert protien och det har fungerat betydligt bättre. Så nu tar jag gärna en bit ost tillsammans med mitt äpple.

Busiga_Mamman: Tyvärr, vanlig vispgrädde är inte tillåtet då det innehåller för hög fetthalt Men annars så lät ditt recept toppen. Kanske det går att ersätta med magrare grädde och bara någongång ibland?! Jag brukar annars blanda proteinpulver (med låg kolhydratmängd) med lite is, minimjölk, snabbkaffe och lite sötningsmedel. Mixar det läääänge så det blir skummigt. Blir som en lyxig is-kaffedrink.

Majola: Tack för taco-receptet! Det blir kycklingtaco imorgon till middag

Kram på er allihopa!

• busiga_mamman

Vart får ni tag o fettfri yougurt??
    Vart finns den

• Stina73

Jag brukar köpa Arlas "vanliga" lättyoghurt med 0.5% (?) fetthalt. Den socker och fettfria vaniljyoghurten är något franskt märke som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu. Något i stil med Valinea kanske. Den är ialla fall sockerfri och innehåller 0.1% fett. Kan vara svår att få tag på dock.

Hoppas det var till hjälp!

/Stina

• Kattiz

Stina73:

Du menar väl Vitalinea? eller nåt sånt? Finns både som burkar och 1L förpackningar.

Här finns ett STORT utbud med kesella på 0.4% fett, naturell yoghurt med 0.1% fett, keso med 0.1-4% fett, 5% matlagningsgrädde och naturellfil som är 0.1% om ni undrar över varför jag skriver så mysko grejer emellanåt..
    Gick in i Fas2 igår men det blev inge blåbär, kanske idag. Jag SKA ta in nåt idag!!

Vad är bra mot suget före "tant röd"??? Har grymt sug nu =(, men har inte fuskat för det *stolt*..Gissar att det inte blir nåt bra resultat alls på vågen på torsdag eftersom jag drar alltid på mig en massa vätska!

Gjorde Tacokryddan och ta INTE 4tsp med salt det blir påtok för mkt!! Och av sötn.medlet tog jag en halv matsked...bara som ett välment tips!

• busiga_mamman

Men även om de är fettfria så är de mkt socker i dem,, yougurtar alltså, så låt er ej luras av sånt som de står fettfritt på, för då är de socker som hägrar i stället, o det är 1000000000 ggr värre än fett

• Kattiz

de som Stina tänker på är enbart bas. på sötningsmedel om man sedan ratar sötn.medel är en annan grej. Personligen väljer jag inte yoghurt med sötn.medel typ vitaline..utan går på fettfri naturellyoghurt observera _naturell_

• Stina73

Hallå igen!

Visst är det Vitalinea jag tänker på! Tack Kattiz! Jag försöker också undvika sötningsmedel så gott det går då jag märkt en tendens att bli mer sötsugen. Men, det är så små mängder jag använder att det än så länge gått bra .

Kattiz, jag har har tyvärr inget bra tips mot PMS-sug. Alla har nog olika typer av sug. Själv brukar jag unna mig lite mörk choklad med så hög kakaohalt som möjligt, eller lite jordnötssmör. Jag brukar även hoppa över vägning den veckan (om det nu är vägningsdags-väger mig inte så ofta) då jag är en sådan som lätt sväller upp som en vattenballong Allt för att undvika besvikelser som lätt leder till att man ger upp!! Får man fråga vart du bor någonstans som kan hitta så magra alternativ (speciellt intresserad av filmjölken och yoghurten med 0.1% fetthalt).

Ang. Fas 2 så måste jag lägga till en kolhydrat till som fungerat för mig- havregryn! Älskar min havregrynsgröt på morgonen!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Svar på tråden South Beach Diet -3